nielsen80 skriver:
Hej kloge kvinder(og et par mænd
).
Har et spørgsmål vedr indkøring i DP. Jeg og manden starter arbejde igen i uge 31 - og DPen har ferie i uge 28,29 og 30. Vi starter derfor for første gang fuld tid pasning LIGE efter 3 ugers ferie(ja timingen er bare ikke fed, men sådan falder vores barsel/ferie desværre).
Personligt synes jeg, det ville være synd at lave en indkøring i uge 26 -27, for så at holde ferie og så starte 100% op i uge 31. Vi har derfor tænkt, at vi vil starte DP op lidt før - i slutningen af maj/starten af juni - også bare have korte dage indtil ferien. Mit spørgsmål er så, har jo læst herinde at mange jer DPer og pædagoger fraråder en lang indkøring, og jeg tænker, at hele juni med korte dage, vil føles lidt som det for min pige. Ender vi med at forvirre hende mere end hvad godt er? Og i så fald, er der nogen der har nogle gode forslag til, hvordan en indkøring kunne se ud under de præmisser jeg beskriver?
P.s vi har undersøgt på kryds og tværs, og det er ikke muligt for hverken mig eller min kæreste at flytte vores ferie/barsel desværre. Og selvom vi har mulighed for hjemmearbejde, er det nok ikke realistisk den første uge efter barsel/ferie. Bedsteforældre er heller ikke en mulighed, de bor enten langt væk elller arbejder selv. So what to do?
Som du jo nok ved er fabian jo lidt sensitiv, og er også utryg ved nye mennesker, andre børn og forandringer. Her har vi brugt indtil nu ca to uger og han er lige begyndt at være der næsten hele dagen fra igår. Han er stadig lidt utryg ved de andre børns lyde, men udover det går det fint... vi har taget en dag ad gangen og snakket med dp om hvordan hun synes han tager det og hvad han er klar til, og så har vi vurderet det ud fra hans behov på den måde.... Han skal være der til kl 16 ca når vi begynder arbejde igen, lige pt er han der til kl 15... Så alt i alt vil det nok tage ca tre uger at køre ham ind og det har passet fint her...
jeg vil sige, hellere starte lidt tidligt og være sikker på det går godt fremfor at vente og det så bliver noget rod fordi i er lidt tidspresset.... 
Anmeld