Har brug for gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2013

LilleLene

Anonym skriver:

Er lige anno da jeg ikke ønsker indlægget kan googles

Har den sødeste, nemmest, kærligste , glade 3 årige dreng men men når tingende ikke går helt efter hans hoved bliver han simpelthen SÅ gal. Som i virkelig gal, han skriger af os og vi kan faktiske slet ikke snakke til ham. Og da slet ikke " nå " ind til ham.

Idag i børnehaven ved aflevering, kom pædagogen ud i garderoben for at sige godmorgen, han " skriger " et eller andet efter hende.

Da jeg henter, leger han i et rum med en anden dreng de er ved at rydde op sammen med lederen. Men da jeg kommer nægter min dreng at rydde op han råber & skriger af mig. Både jeg og lederen prøver at snakke med ham men lige lidt hjælper det. Jeg prøver at få ham til at hjælpe men han nægter. Kan slet ikke " nå " ind til ham. Så jeg rydder op, for selvfølgelig skal der jo ryddes op. Jeg aner faktisk ikke hvad jeg skal gøre i givende situation  

Og lige nu gyngede han i sin sansegynge, hvor han havde sat sin stol som han blev ved med at gynge ind i. Far sagde det måtte han ikke, men fortsatte. Så jeg beder far om at fjerne stolen. Og så skriger han igen

Andre der står med lignende " problemer " som kan komme med gode råd

Prøv at tegne nogle ansigter vred, sur, gal og glad fx

så fortæl ham når han er i godt humør, hvad ansigterne er, og når han så bliver sur, se om han vil vælge et, for at udtrykke hvad han føler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

Prøv at tegne nogle ansigter vred, sur, gal og glad fx

så fortæl ham når han er i godt humør, hvad ansigterne er, og når han så bliver sur, se om han vil vælge et, for at udtrykke hvad han føler

Han kan sagtens give udtryk for om han er sur , gal , glad. Der har han kunne siden han var 2 år.

Anmeld

31. marts 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Er lige anno da jeg ikke ønsker indlægget kan googles

Har den sødeste, nemmest, kærligste , glade 3 årige dreng men men når tingende ikke går helt efter hans hoved bliver han simpelthen SÅ gal. Som i virkelig gal, han skriger af os og vi kan faktiske slet ikke snakke til ham. Og da slet ikke " nå " ind til ham.

Idag i børnehaven ved aflevering, kom pædagogen ud i garderoben for at sige godmorgen, han " skriger " et eller andet efter hende.

Da jeg henter, leger han i et rum med en anden dreng de er ved at rydde op sammen med lederen. Men da jeg kommer nægter min dreng at rydde op han råber & skriger af mig. Både jeg og lederen prøver at snakke med ham men lige lidt hjælper det. Jeg prøver at få ham til at hjælpe men han nægter. Kan slet ikke " nå " ind til ham. Så jeg rydder op, for selvfølgelig skal der jo ryddes op. Jeg aner faktisk ikke hvad jeg skal gøre i givende situation  

Og lige nu gyngede han i sin sansegynge, hvor han havde sat sin stol som han blev ved med at gynge ind i. Far sagde det måtte han ikke, men fortsatte. Så jeg beder far om at fjerne stolen. Og så skriger han igen

Andre der står med lignende " problemer " som kan komme med gode råd

Som andre skriver: Anderkendelse er vejen frem.

Når det så er sagt, så ville jeg nok sige "pyt" og lade ham skrige. Bare trække mig lidt og begynde at rydde op for ham (børnehavesituationen).

Han skal nok komme over den her fase. Du lyder bestemt som en god og fornuftig mor, så mon ikke det bare kommer lidt efter lidt..

Anmeld

31. marts 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Som andre skriver: Anderkendelse er vejen frem.

Når det så er sagt, så ville jeg nok sige "pyt" og lade ham skrige. Bare trække mig lidt og begynde at rydde op for ham (børnehavesituationen).

Han skal nok komme over den her fase. Du lyder bestemt som en god og fornuftig mor, så mon ikke det bare kommer lidt efter lidt..

Tak for svar. Får besøg af en fys og psykolog så vil vende dem med dem. For der er virkelig ingen kontakt.

må indrømme det er svært, ved ikke helt hvordan jeg anderledes et barn der skriger HVER gang der er ting der ikke går efter hans hoved 

har nok ikke helt styr på hvad anderkendende pædagogik er , og hvordan man gør det i praktis. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.