Har brug for gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.296 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. marts 2013

Anonym trådstarter

Er lige anno da jeg ikke ønsker indlægget kan googles

Har den sødeste, nemmest, kærligste , glade 3 årige dreng men men når tingende ikke går helt efter hans hoved bliver han simpelthen SÅ gal. Som i virkelig gal, han skriger af os og vi kan faktiske slet ikke snakke til ham. Og da slet ikke " nå " ind til ham.

Idag i børnehaven ved aflevering, kom pædagogen ud i garderoben for at sige godmorgen, han " skriger " et eller andet efter hende.

Da jeg henter, leger han i et rum med en anden dreng de er ved at rydde op sammen med lederen. Men da jeg kommer nægter min dreng at rydde op han råber & skriger af mig. Både jeg og lederen prøver at snakke med ham men lige lidt hjælper det. Jeg prøver at få ham til at hjælpe men han nægter. Kan slet ikke " nå " ind til ham. Så jeg rydder op, for selvfølgelig skal der jo ryddes op. Jeg aner faktisk ikke hvad jeg skal gøre i givende situation  

Og lige nu gyngede han i sin sansegynge, hvor han havde sat sin stol som han blev ved med at gynge ind i. Far sagde det måtte han ikke, men fortsatte. Så jeg beder far om at fjerne stolen. Og så skriger han igen

Andre der står med lignende " problemer " som kan komme med gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2013

Anonym trådstarter

kom med jeres erfarring  - gode råd

Anmeld

19. marts 2013

LR85

Det blir et lidt kort svar. 

Men prøv at hjælp ham med at sætte ord på, hjælp ham med at fortælle hvad han bliver ked af/frustreret over. 

Lær ham at sætte ord på i stedet for at skrige. 

Anmeld

19. marts 2013

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Det blir et lidt kort svar. 

Men prøv at hjælp ham med at sætte ord på, hjælp ham med at fortælle hvad han bliver ked af/frustreret over. 

Lær ham at sætte ord på i stedet for at skrige. 

Men det er umuligt at snakke med ham i situationen der er slet ikke hul igennem

Anmeld

19. marts 2013

LR85

Anonym skriver:

Men det er umuligt at snakke med ham i situationen der er slet ikke hul igennem

det lyder ret ekstremt. 

Synes du skal søge hjælp hos noget fagpersonale der ved noget mere og ellers er mit råd nok bare at læse ham og tage det i opløbet, fjerne ham fra 'situationen'. 

Hvis det ikke er muligt, ville jeg, når han flejner, sætte mig på hug foran ham og holde rundt om ham på en måde, vise at man kan rumme ham og lade ham skrige færdig. Bagefter sige: hey-kan du fortælle hvorfor du bliver så vred? 

Anmeld

19. marts 2013

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

det lyder ret ekstremt. 

Synes du skal søge hjælp hos noget fagpersonale der ved noget mere og ellers er mit råd nok bare at læse ham og tage det i opløbet, fjerne ham fra 'situationen'. 

Hvis det ikke er muligt, ville jeg, når han flejner, sætte mig på hug foran ham og holde rundt om ham på en måde, vise at man kan rumme ham og lade ham skrige færdig. Bagefter sige: hey-kan du fortælle hvorfor du bliver så vred? 

Men lad os nu tage situationen i børnehaven - hvad gør jeg ? For kan jo ikke fjerne ham , for der skal jo ryddes op . og ved ikke lige hvordan jeg tar den i opløbet , for de er igang da jeg komme og da han ser mig vil han bare hjem . Og bestemt ikke rydde op , lederen prøvede at forklare at for man kunne lege i rummet en anden gang skulle man rydde op . Men han ville slet ikke høre 

Anmeld

19. marts 2013

LR85

Anonym skriver:

Men lad os nu tage situationen i børnehaven - hvad gør jeg ? For kan jo ikke fjerne ham , for der skal jo ryddes op . og ved ikke lige hvordan jeg tar den i opløbet , for de er igang da jeg komme og da han ser mig vil han bare hjem . Og bestemt ikke rydde op , lederen prøvede at forklare at for man kunne lege i rummet en anden gang skulle man rydde op . Men han ville slet ikke høre 

Den er også svær. 

Umiddelbart ville jeg i samme rum, trække barnet lidt til side i rummet og anerkende de følelser han sidder meD. Hvis han kunne forklare sig, ville han nok sige: ej mor, jeg leger og jeg vil ikke med hjem nu'

det kommer ud i skrigeri og noget med du er dum og sådan. 

Prøv a sætte dig ind i hvad han egentlig gerne vil sige, men ikke formår-altså fx: jeg kan godt forstå at det er rigtig ærgeligt at jeg kommer lige nu hvor i legede så godt. Det er også kedeligt at skulle hjem. Nu hjælpes vi ad med at rydde op (og det blir måske kun dig der gør det) -men du viser vejen frem, rummer hans følelser og anerkender hans følelser og hjælper ham med at sætte de rigtige ord på. 

Tror du det vil være en mulighed at prøve noget i den stil?

Anmeld

19. marts 2013

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Den er også svær. 

Umiddelbart ville jeg i samme rum, trække barnet lidt til side i rummet og anerkende de følelser han sidder meD. Hvis han kunne forklare sig, ville han nok sige: ej mor, jeg leger og jeg vil ikke med hjem nu'

det kommer ud i skrigeri og noget med du er dum og sådan. 

Prøv a sætte dig ind i hvad han egentlig gerne vil sige, men ikke formår-altså fx: jeg kan godt forstå at det er rigtig ærgeligt at jeg kommer lige nu hvor i legede så godt. Det er også kedeligt at skulle hjem. Nu hjælpes vi ad med at rydde op (og det blir måske kun dig der gør det) -men du viser vejen frem, rummer hans følelser og anerkender hans følelser og hjælper ham med at sætte de rigtige ord på. 

Tror du det vil være en mulighed at prøve noget i den stil?

kan godt følge dig men tror ikke reaktionen kom fordi han ikke kunne lege mere. 

men mere en forventning om nu kom jeg så skal vi hjem. Men ved det ikke.

men igen man kan ikke snakke med ham i situationen  Svært at forklare ...

Anmeld

31. marts 2013

optimistmor

Jeg har en dreng med ca samme opførsel..

slf er nogle dage nemmere at håntere end andre... men de hårde dage gør jeg alt hvad jeg kan for selv at bevare roen og tror det er det vigtigste

så blir min dreng "ustyrlig", siger jeg til ham at han får et timeout. og der er jeg nødt til at sætte mig ned med ham imens for ikke at skulle rende efter ham 327gange... når han så er faldet lidt ned forsøger jeg at snakke med ham. 

var det i en institution er det nammeste at rydde op efter barnet og gå, samt undgå pinlige scener. men bestemt ikke det bedste hvis barnet skal lære hehe

men igen, (sige til den voksne der er nødt til at efterlades noget legetøj som netop dit barn skal rydde op) sætte mig med knægten og vente på han falder til ro og så forklare/snakke. *dette kan tage lang tid!

hos os er det ikke oprydning men at skal i flyverdragt der tager tiden og skrigen og modstand og græden... 

men kan du lukke det penlige ud samt har tiden vil jeg tro på det er det værd

Anmeld

31. marts 2013

optimistmor

hvor stort er hans ordforråd?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.