Jeg, et forfærdeligt menneske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

Bliver man et forfærdelig menneske af de holdninger!? Så er jeg helt igennem et modbydelig menneske jha ha ha

Tak, hvor det faktisk lettede at man ikke er ene om de tanker.

Har besluttet at jeg vil prøve at finde en måde hvor det ikke kommer til at fylde så meget, og at jeg vil tillade mig selv at sige fra og stå fast ved mine holdninger, samtidig med at vise andre respekt og få sagt mine holdninger på en pæn måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

1. Find ud af om du har mennesker omkring dig som kun bringer negativitet i dit liv. Sorter dem fra hvis muligt. 

2. Skriv en liste som denne over hvad du elsker. Det vil sikkert hjælpe på humøret. 

3. Lidt selvrefleksion er sundt synes det er mange småting du er sur over. Fx folk med nyfødte der siger de ved hvad det vil sige at have børn. Tja...de har jo et barn, så ja det gør de. Det er ikke nemt at være forælder. Det bliver bare hårdt på en anden måde som de bliver ældre. Personligt synes jeg graviditetsfesten også er overdrevet, men hvis det er det en veninde ønsker så er det jo sådan. Man har vel lov til at være forskellige. 

Anmeld

19. marts 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Tak, hvor det faktisk lettede at man ikke er ene om de tanker.

Har besluttet at jeg vil prøve at finde en måde hvor det ikke kommer til at fylde så meget, og at jeg vil tillade mig selv at sige fra og stå fast ved mine holdninger, samtidig med at vise andre respekt og få sagt mine holdninger på en pæn måde

Jeg har erfaret, at de der ikke kan tåle min skarpe tunge, sjofle humor, snoppethed - fortjener heller ikke min trøst, støtte og loyalitet... velkommen i de voksenes rækker her er der mange bekendte, få gode venner og hjertevennerne tager dig som du. Er

Anmeld

19. marts 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Ja jeg er ved at blive et forfærdeligt menneske og er egentlig ret flov

Har altid været hvad de fleste kalder naiv, sød, forstående osv. Men efter folk igen igen har pisset på mig er det som om jeg har fået nok.

Kommer med nogle eksempler

Bla hader jeg at folk uden børn eller med mindre børn end mig, skal spille kloge på mine børn eller børn i mine børns alder. Hader at folk med en lille nyfødt mener at nu ved de ihvertfald hvad det vil sige at have børn, for der er jo ikke stor forskel på at have et barn på 2 mdr og et barn på 8 mdr, 1 eller 3 år.
Jeg hader når folk de beder om et råd og bagefter bliver irriterede hvis man ikke svarer som de ønskede.
Jeg hader når folk er uansvarlige især omkring økonomi, og samtidig tuder over det og/eller nasser på mig, fordi de ikke har råd, eller endnu værre ikke har råd pga prioriteringer, som køber rejser, for mange tusind kr legetøj til børnene og så ikke har råd til sko, tøj, bleer, medicin. Bland mig udenfor
Hader omvendt folk skal klandre en for ikke at være rig, uanset prioritering ville vi aldrig have råd til privatskole til vores børn, (3000 pr barn) og de så skal spille smarte, feks: børnepengene dækker det jo næsten, eller, hvis i nu ikke havde en bil så kunne i spare, jo men ikke 9000kr i måneden
Hader når folk overdriver når de fortæller noget, eller skal gøre en konkurrence ud af alt , eller når en alm ting skal blæses helt op, eks: min veninde vil gøre lidt af at at fortælle hun er gravid (fint nok) nu skal det så involvere kæmpe kage formet som mave, som skal serveres på hendes mors arbejdsplads, og der skal pyntes op og de skal stå og klappe osv slap nu af, og så skal hun også fortælle sin far på ligeså overdådig måde, og de bor sammen, hvorfor ikke dele nyheden hjemme, og jeg skal åbenbart hjælpe. Skaffe balloner, legetøj, serpentiner pg dukker som skal bruges til oppyntning af frokost stuen.
Hader folk ikke tager hensyn og er så træt af det. Er træt af at høre om folk som selv har problemer pege fingre af andre med de samme problemer.
Træt af utaknemmelige venner og jeg skal føle mig ensom og svigtet og den alle kan komme til, men jeg ikke har nogen at gå til hvis jeg har brug for det.
Og er mindst af alt træt af at blive pisset på, har gjort alt for andre, og får ikke noget igen. Især efter jeg har fået børn og i forbindelse med vores bryllup har jeg virkelig fået store skuffelser, hvor jeg virkelig er blevet svigtet og nu bare fået nok

Hvad gør jeg. Føler jeg er blevet sådan et mavesurt og forfærdeligt menneske, og har jeg bare slet ikke lyst til. Håber i forstår hvorfor jeg er anonym, ønsker ikke at træde på nogen pga mit indlæg, for har jo også nogle dejlige personer i mit liv

Undskylder hvis det er rodet, skriver fra mobil

Der er en regel, der hedder, at man SKAL brokke sig, når man har brug for luft. Ellers koger man over.

Men der er også en regel, der hedder, at man max. må brokke sig over det samme i 14 dage. For så HAR man haft TID til at ændre på tingenes tilstand/rydde op..

Håber, at solen kommer til at skinne på dig. - Det hjælper at træde ud af skyggen!

Anmeld

19. marts 2013

MorDk

19. marts 2013

MetteS81

Kan godt forstå dig, nogle gange kan jeg også koge helt over pga noget lignende! Men så er det godt bare at komme ud med det! Fx herinde...måske det allerede har lettet lidt at få det "sagt højt"?  

Anmeld

19. marts 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

Jeg har erfaret, at de der ikke kan tåle min skarpe tunge, sjofle humor, snoppethed - fortjener heller ikke min trøst, støtte og loyalitet... velkommen i de voksenes rækker her er der mange bekendte, få gode venner og hjertevennerne tager dig som du. Er

Tak, ja måske jeg bare har fundet min rette hylde efter jeg er blevet mor, og mere hård.
Kan mærke jeg især var hård overfor en veninde som fik julehjælp og skrabet både ekstra gaver, bleer og mad ind i den måned af familien, og selv brugte flere 1000 på julegaver til sit barn, hun undlod at betale husleje, som kommunen endte med at betale, og videre solgte gavekort fra julepakken og ja det gik til hendes dreng, men måtte forklare hende at det ikke hang sammen at hun lang tid efter stadig køber legetøj, og får tøj, bleer pg mad fra venner og familie. Måske jeg bare skal vænne mig til at ikke altid min mening eller syn på sagen er det modtager ønsker at høre, og at jeg må til at sætte krav. Og som du skriver, velkommen til voksenlivet, er nok ikke så naiv og godtroende mere som jeg selv går og tror

Anmeld

19. marts 2013

Anonym trådstarter

MetteS81 skriver:

Kan godt forstå dig, nogle gange kan jeg også koge helt over pga noget lignende! Men så er det godt bare at komme ud med det! Fx herinde...måske det allerede har lettet lidt at få det "sagt højt"?  

Tak, det har det, også det at føle sig forstået og at jeg måske ikke er så forfærdelig alligevel. Ikke rart at føle sig grim indeni

Anmeld

19. marts 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Anmeld

19. marts 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

1. Find ud af om du har mennesker omkring dig som kun bringer negativitet i dit liv. Sorter dem fra hvis muligt. 

2. Skriv en liste som denne over hvad du elsker. Det vil sikkert hjælpe på humøret. 

3. Lidt selvrefleksion er sundt synes det er mange småting du er sur over. Fx folk med nyfødte der siger de ved hvad det vil sige at have børn. Tja...de har jo et barn, så ja det gør de. Det er ikke nemt at være forælder. Det bliver bare hårdt på en anden måde som de bliver ældre. Personligt synes jeg graviditetsfesten også er overdrevet, men hvis det er det en veninde ønsker så er det jo sådan. Man har vel lov til at være forskellige. 

Tak

Vil jeg prøve
Den med nyfødte var det mere at person mente de vidste hvad det 100% indebar at have børn og hvad gik ind til, men ved ingen jo før de har prøvet at have barn hele vejen igennem men ja en småting

Det samme med veninden, var måske også dråben da hun er så selvfokuseret og der skal gøres ekstra ud af alt, for hendes skyld, skal blive mere hård til at sige fra, at så må hun selv stå for det. Jeg skulle køre og hjælpe med at hente pynt, lave kagen, gratis for hende ( den vil koste i den str med det fyld hun ønsker og mmf-pynt næsten 500kr at lave, til alle de mennesker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.