Hvad er okay ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2013

dukke

K&S skriver:

Jeg kan ikke lade være at tænke - hvorfor er det faren og hans nye kæreste, der skal ændre "opdragelse"?

Jeg tror sagtens, at en lille mand på 2 år kan kende forskel på regler hos den ene kontra den anden - det er jo ikke anderledes end hvis man er på besøg hos fx. bedsteforældrene, som muligvis har andre regler

hvorfor skulle det være mig der ender regler i det der er mig han bor hos ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2013

L&V

dukke skriver:

Hej piger.

Hvad synes i der er okay når det kommer til at andre folk blander sig i jeres børn ?

personligt mener jeg at der er et "helligt" sted og kan ikke ha at andre blander sig i hvordan jeg opdrager mine børn.
Jeg har som mange nok ved børn men 2 forskellige mænd og min kæreste blander sige ikke som sådan i hvordan min stor dreng bliver opdraget da vi her hjemme mener at det er noget der skal forgå mellem mig og min søns far, altså det skal heller ikke lyde sådan at min kæreste er ligegald med min søn for det er han ikke han elsker han over alt på jorden og vi er enig om hvordan reglerne skal være her hjemme..

Jeg havde håbet lidt på at min søn far havde det på samme måde men det føler jeg ikke han har og jeg synes at hans kæreste er for meget inde over vores søn og jeg synes hun bestemmer meget over han osv. vi har ham 10 dage og de har han 4 dage.

Jeg ved godt at der ikke kan være de samme regler 100% af tiden men det ville være rart hvis det så bare vi 80% af tiden

Jeg syntes det er mere forkert hvis mors eller fars faste kæreste ikke er en del af opdragelsen.. De er en del af jeres hverdag og tænker da især for dig bliver det svært med en han må opdrage og en han ikke må

Anmeld

19. marts 2013

dukke

Månsson skriver:

Jeg syntes det er mere forkert hvis mors eller fars faste kæreste ikke er en del af opdragelsen.. De er en del af jeres hverdag og tænker da især for dig bliver det svært med en han må opdrage og en han ikke må

Han er med i den men det er mig der har der det sidste og skulle ha sagt

Anmeld

19. marts 2013

L&V

dukke skriver:

Han er med i den men det er mig der har der det sidste og skulle ha sagt

Så du kan gå ind og over rule hva han har sagt eller hvordan ska det forståes?

Anmeld

19. marts 2013

dukke

Månsson skriver:

Så du kan gå ind og over rule hva han har sagt eller hvordan ska det forståes?

Nej nej slet ikke men det er bare hvad han siger

Anmeld

19. marts 2013

K&S

dukke skriver:

hvorfor skulle det være mig der ender regler i det der er mig han bor hos ?

Jeg synes bare ikke, du kan tillade dig at ville bestemme, hvordan JERES søn opdrages hos sin far - uanset hvor barnet har sin bopæl...

Anmeld

19. marts 2013

dukke

K&S skriver:

Jeg synes bare ikke, du kan tillade dig at ville bestemme, hvordan JERES søn opdrages hos sin far - uanset hvor barnet har sin bopæl...

Det jo heller ikke det jeg siger men kan du ikke se ideen i at men har nogle af de samme regler

Anmeld

19. marts 2013

K&S

dukke skriver:

Det jo heller ikke det jeg siger men kan du ikke se ideen i at men har nogle af de samme regler

Jo, det ville være optimalt, men hvis ikke mor og far er enige i opdragelsesmetoden, så er det jo ikke muligt...

Anmeld

19. marts 2013

wamse

Jeg mener ikke, at der behøver være samme regler Børn kan jo også godt kapere forskel på regler hjemme og daginstitution

Hvordan man går det i hver sit hjem synes jeg ikke, at man skal blande sig i, det må helt op til hver især. Jeg har heller aldrig blandet mig i, hvem der bestemmer hvad hos mine drenges far. 

Min kæreste må godt opdrage på min datter, det er for mig en selvfølge 

Anmeld

19. marts 2013

FruK

dukke skriver:

det er jo også fint hvis han kan finde ud af det ¨

min søn er kun 2 år og jeg ville mere der skal være de samme regler

Det ville muligvis være optimalt. Men ikke særlig realistisk synes jeg. Hvem skal bestemme hvis regler der skal gælde for hvad? Min eks skulle ikke begynde at blande sig i, hvad vi gør her. Lige så lidt som jeg blander mig i, hvad de gør hos far - så længe barnet har det godt.

Han var i øvrigt 2 år, da vi gik fra hinanden, og han fandt hurtigt ud af det. Men ind i mellem har det da krævet nogle "det ved jeg godt at du må hos far men her er det mor der bestemmer og her må du ikke"-snakke. 

Der er stadig forskel på, hvad han f.eks. må se i fjernsynet. Hos far ser han nogle ting, som jeg mener at han er for lille til. Men så længe han ikke reagerer negativt på at se det, blander jeg mig helt udenom. Han får bare ikke lov til at se det her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.