Han vil have ham på adressen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2013

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

Never ever! Adressen bliver hos dig og amtet, jeg tør godt sige det, vil ALDRIG give ham adressen fordi han kommer på SU.

Det er hans problem! Ikke dit

Som så mange andre siger, du skal ikke overveje den tanke for at være "sød" ved ham.

Hvis dit barn har det godt hvor det er, hvorfor skal det så flytte rundt fra sted til sted. Flytte børnehave/vuggestue. Bare fordi faren er kommet lidt i nød med pengemangel.. Han ser det jo bare som en pengemaskine åbenbart.

Hvis du overvejer at  give ham, men det gør du ikke^.^; Så rykker du dit barn ud af den trygge tilværelse og faste rammer.

Han kan søge de 15% i boligstøtte og tage et SU-lån, som så mange andre! ellers kan han få et rap i røven af en kæp

Han må ikke tilbageholde dit barn... Det er en anden ting, men det er der sikkert nogle andre af pigerne der ved mere om end jeg gør

Hold fast i at bopælen er din og så kan han rende op hoppe

Vi deler 7/7.. Tror du det har noget at sige??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2013

kesuh

Anonym skriver:

Vi deler 7/7.. Tror du det har noget at sige??

Jeg tviver.. Jeg deler selv 7/7 med min egen eks.

Nu ved jeg ikke hvor gammelt jeres barn er, men den der har bopælen har "magten" over barnet og selv om i deler 7/7, så er det den der har bopælen, der bestemmer i sidste ende.

Ordet Bopælen er alt!

Jeg tvivler rigtig rigtig stærkt på han vil få medhold i sit korstog mod flere penge. Hvad kan han tilbyde, som er ekstra godt og som overtrumfer dit barns ve og vel på nuværende tidspunkt? Intet!

Hvis barnet har det godt hvor det er nu med børnehave/vuggestue og det trives i bedste velgående..
Vil jeg vædde på at han ikke får medhold i sin sag. På hvilket grundlag skulle han få medhold?

Han mangler penge? Intet arbejde? Snyde kommunen eller noget i den stil? Han river barnet ud af de omgivelser det trives i, for at han skal have det godt?

For mig at se, så er det case closed og tag et SU-lån og søg de 15% i boligstøtte som os andre studerende har måtte gøre

Kontakt amtet og hør dem ad. Det er den bedste løsning, men god vind herfra ihvertfald!

Jeg kan blive så arrig på sådanne folk der kun vil have bopælen for at få flere penge-.-

Anmeld

19. marts 2013

kesuh

Og lige et indspark igen.. Jeg håber seriøst i har aftalen på papir med 7/7 osv. med hvordan det hele foregår.

Set fra en anden vinkel, jamen hvis det ikke er på papiret, så har han i teorien og muligvis i praksis intet at skulle have sagt.

Anmeld

19. marts 2013

Mamalou

Hvor går jeres søn i skole/pasning? 

Hvis du altid har haft bopælsadressen, så tvivl jeg stærkt på, at adressen kan blive ændret, fordi din eks kommer på SU.

Anmeld

19. marts 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Hvor går jeres søn i skole/pasning? 

Hvis du altid har haft bopælsadressen, så tvivl jeg stærkt på, at adressen kan blive ændret, fordi din eks kommer på SU.

I den by jeg bor i, som er 20km fra København..

Anmeld

19. marts 2013

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

Og lige et indspark igen.. Jeg håber seriøst i har aftalen på papir med 7/7 osv. med hvordan det hele foregår.

Set fra en anden vinkel, jamen hvis det ikke er på papiret, så har han i teorien og muligvis i praksis intet at skulle have sagt.

Jeg har måtte underskrive en ny samværs aftale i december 2012 ellers fik jeg ikke mit barn hjem.. Så den med 7/7 står på papir..

Anmeld

19. marts 2013

Benjamins'mor

Nej, selvfølgelig vil de ikke give ham medhold!
Man flytter da ikke et barns adresse bare fordi modparten vil have flere penge.

Anmeld

19. marts 2013

DitteFisk

Men eks havde den samme forespørgsel om at få bopælsretten på vores søn, når han skulle på SU. Hans argumenter var, ligesom din eks, at han så ville få større indtægt... og hvis ikke, så havde han ikke råd til at tage sin uddannelse. Derfor fik jeg jo helt ondt af ham og overvejede det da.. 

Men det er så egoistisk at spørge om. Og siden min dreng opholder sig mest hos mig tror jeg heller ikke det er lovligt at far har bopælsretten for egen økonomiske årsager. Noget andet er at han ikke bidrager til forsagelsen overhovedet.. så jeg sagde naturligvis nej, det turde jeg simpelthen ikke.. og han blev vred. Men han må jo klare sig som andre på SU gør.. 

Nu ved jeg ikke hvordan udgifterne til jeres generelt ser ud hos jer, om i deler det 50/50 eller om du betaler mest.. men du kan jo sige, at du betaler mere til tøj osv end han, da hans indtægt jo så ikke svarer til at have et barn halvdelen af tiden, da jeg kan se at i har 7/7. 

Anmeld

19. marts 2013

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Men eks havde den samme forespørgsel om at få bopælsretten på vores søn, når han skulle på SU. Hans argumenter var, ligesom din eks, at han så ville få større indtægt... og hvis ikke, så havde han ikke råd til at tage sin uddannelse. Derfor fik jeg jo helt ondt af ham og overvejede det da.. 

Men det er så egoistisk at spørge om. Og siden min dreng opholder sig mest hos mig tror jeg heller ikke det er lovligt at far har bopælsretten for egen økonomiske årsager. Noget andet er at han ikke bidrager til forsagelsen overhovedet.. så jeg sagde naturligvis nej, det turde jeg simpelthen ikke.. og han blev vred. Men han må jo klare sig som andre på SU gør.. 

Nu ved jeg ikke hvordan udgifterne til jeres generelt ser ud hos jer, om i deler det 50/50 eller om du betaler mest.. men du kan jo sige, at du betaler mere til tøj osv end han, da hans indtægt jo så ikke svarer til at have et barn halvdelen af tiden, da jeg kan se at i har 7/7. 

Hans mor køber tøj til vores søn. Han køber intet. Jeg står for betalinger af BH og andre udgifter.

Anmeld

19. marts 2013

kesuh

Anonym skriver:

Jeg har måtte underskrive en ny samværs aftale i december 2012 ellers fik jeg ikke mit barn hjem.. Så den med 7/7 står på papir..

Auvs...

Anyway fat mod og hold hovedet højt! Han vil ikke få den trumfet igennem. Det tror jeg simpelthen ikke på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.