Anonym skriver:
Min eksmand og jeg har et barn sammen.
Vores barn har altid haft adresse hos mig og nu vil han have den fordi han er på SU, dvs flere penge.
Jeg er utryg ved dette da;
Han to gange har tilbageholdt vores barn, fordi han ikke fik det som han vil have. Jeg har så måtte (desværre, med flere komplikationer) give mig, for at se mit barn. Har så fundet ud af, hvis JEG er bobælsforældre kan fodgen hjælpe mig.
Han er flytter fire gange på otte mdr og bor nu hos sine forældre, men vil flytte til København (jeg bor i Nordsjælland).
Han vil have ham pga hans ikke vil finde et studie arbejde, og kun have/søge penge fra kommunen.
Vil amtet give ham medhold og tilladelse til at få ham på adressen?
Never ever! Adressen bliver hos dig og amtet, jeg tør godt sige det, vil ALDRIG give ham adressen fordi han kommer på SU.
Det er hans problem! Ikke dit
Som så mange andre siger, du skal ikke overveje den tanke for at være "sød" ved ham.
Hvis dit barn har det godt hvor det er, hvorfor skal det så flytte rundt fra sted til sted. Flytte børnehave/vuggestue. Bare fordi faren er kommet lidt i nød med pengemangel.. Han ser det jo bare som en pengemaskine åbenbart.
Hvis du overvejer at give ham, men det gør du ikke^.^; Så rykker du dit barn ud af den trygge tilværelse og faste rammer.
Han kan søge de 15% i boligstøtte og tage et SU-lån, som så mange andre! ellers kan han få et rap i røven af en kæp
Han må ikke tilbageholde dit barn... Det er en anden ting, men det er der sikkert nogle andre af pigerne der ved mere om end jeg gør
Hold fast i at bopælen er din og så kan han rende op hoppe
Anmeld