kan jeg nægte ham..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Han har ikke krav på at se barnet før der er fastsat samvær .. 

Så ja, det kan du godt nægte ham.. 

det er bedre at vente til i er kommet frem til en løsning i amtet, end at i skændes foran barnet .. 

ok.

dette virker bare så voldsomt, selvom jeg tænker det er den udvej jeg Måske overvejer.

som ville fungere på det lange sigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

synes du skal fortælle ham at han kan se baby hjemme hos dig i et tidsrum på fx 2 timer i starten (baby er ikke vågen mere alligevel) og så er det i øvrigt ham selv der skal søge SFV om samvær, det kan du ikke gøre.

Jo mere velvilje du udviser jo bedre står du i SFV, men skriver han noget chikanerende eller ikke er tilfreds med at han kun kan besøge hjemme hos dig så gem hans smser om det så du kan femlægge bevis for at det er ham selv der har fravalgt det.

lad være med at diskutere samvær med ham, men fortæl ham at han kan søge SFV om samvær. Deroppe vil han få fortalt at hans krav er helt umulige og det ikke er til barnets bedste så det slet ikke vil komme på tale.

så jeg kan fortælle ham, han kan starte med og søge om samvær og så få lov til at se sin søn?

- hvorfor kan jeg ikke søge om at få den fastansat ?

vi skal mødes i byen da dette ikke er på tale at mødes hos mig.

Anmeld

17. marts 2013

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Der er også et 3. alternativ...nemlig at de ikke skændes foran barnet. Evt. kan faderen og barnet være i stuen mens mor går i køkkenet eller tager en bog med i soveværelset.

Til TS: forstår godt at du ikke vil skændes foran jeres baby, men det behøver I jo heller ikke. Gør det klart for din eks at han ikke skal starte en diskussion for i så fald er han ikke velkommen i jeres hjem.

Jeg synes ikke du helt skal nægte samvær - som en anden siger; forestil dig at du ikke måtte se dit barn lige efter at det var kommet til verden. Det kan jo også være hårdt for far.

Og så kommer du også til at fremstå som meget mere samarbejdsvillig i amtet.

Håber I finder en god løsning for jer alle 

dette kan jeg bare ikke, da vi skal mødes i byen.
-af gode grunde kan vi ikke hjemme hos mig.

jeg håber også af få et godt sammenarbejde med ham, men tror desværre han er en af de besværlige.

Anmeld

17. marts 2013

Nemesis

Anonym skriver:

så jeg kan fortælle ham, han kan starte med og søge om samvær og så få lov til at se sin søn?

- hvorfor kan jeg ikke søge om at få den fastansat ?

vi skal mødes i byen da dette ikke er på tale at mødes hos mig.

han skal søge fordi samvær er en ret ikke en pligt som du kan pålægge ham. Derfor skal han selv søge om at FÅ samvær.
Når der så er blevet fastlagt et samvær så kan du søge om at få det ændret hvis det fx ikke fungerer.

Anmeld

18. marts 2013

Anonym trådstarter

Mange tak for hjælpen alle sammen

Jeg har skrevet ned hvornår han må få samvær med baby som det passer bedst mig, og hvis han ikke kan leve med dette må han jo ansøge om samvær den anden vej.

Anmeld

18. marts 2013

modesty

hej

jeg skiver ano. da jeg ikke ønsker far skal kunne google mig, da jeg endnu ikke har taget min beslutning.

jeg vil høre om jeg kan nægte ham at se sin baby(når den bliver født), indtil vi har været fordi staten og fået fastsat samvær?

dette er noget jeg tænker over, da vi p.t. ikke er enige om samvær omkring baby.
- ham og jeg er ikke komme godt fra hinanden, da han har løget meget for mig, og udsat mig og mit andet barn(fra andet forhold) for meget besvær, og af den grund stoler jeg slet ikke på ham. han mener fx. at han skal have baby lige fra starten, hvert weekendt. og han har sagt at han ikke ville tænke på om barnet har brug for mor mere nogle gange, en far(morsyge), der mener jeg at barnet skal kunne få opfyldt sine behov og blive hos mor. og self. omvendt hvis barnet har brug for sin far, så skal det over til far.
- jeg går meget ind for baby/barns behov og ønsker om samvær, og det kan han ikke forstå. - han tænker mere på sig selv, og mener selvom baby/barn ikke vil hjem til far SKAL det af sted, og det mener jeg er forkert.
dertil ønsker jeg heller ikke og side og skændes med ham under første besøg, men kunne side stille og roligt og kun tænke på baby uden at vi(baby og jeg) bliver stresset over at mor og far ikke er enige.

kan jeg nægte/tillade mig, at han ikke må se baby til vi har fået fastsat samvær hos staten?

undskyld hvis det blev rodet

tak fordi du læste håber på din mening, uden at være for hård

Jeg synes det lyder helt enormt umodent det dér. Det er dit barns far, du har selv valgt at blive gravid med ham. Se at få styr på jeres relation. Og hvorfor i alverden skulle du nægte ham at se sit barn p.g.a. ovenstående? Det forstår jeg simpelthen ikke. Det lyder på mig som om det udelukkende handler om hvad DU helst vil, og ikke hvad der er bedst for barnets og farens relation. Selvom I er uenige, kan du da ikke nægte ham at se sit eget barn.

Anmeld

18. marts 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg synes det lyder helt enormt umodent det dér. Det er dit barns far, du har selv valgt at blive gravid med ham. Se at få styr på jeres relation. Og hvorfor i alverden skulle du nægte ham at se sit barn p.g.a. ovenstående? Det forstår jeg simpelthen ikke. Det lyder på mig som om det udelukkende handler om hvad DU helst vil, og ikke hvad der er bedst for barnets og farens relation. Selvom I er uenige, kan du da ikke nægte ham at se sit eget barn.

Jeg ved godt at det måske lyder til at være umodent, men jeg har virkelig gode grunde til at tænke sådan. Jeg har ikke lyst til at dele dem, da jeg syntes det er meget svært i forvejen.

- vil bare sige det på ingen måde er min fejl, men ham der ikke har været den jeg trodet han var og udgav sig for at være, dengang vi fandt sammen. Og nu venter barn med en jeg ikke "keder"

Jeg vil til hver en tid fortrække et forhold mange andre ikke har som mor og far skildt, men han er ikke tyben der tænker på barnes behov men på sig selv først.

Mange tak for din mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.