kan jeg nægte ham..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.620 visninger
16 svar
12 synes godt om
17. marts 2013

Anonym trådstarter

hej

jeg skiver ano. da jeg ikke ønsker far skal kunne google mig, da jeg endnu ikke har taget min beslutning.

jeg vil høre om jeg kan nægte ham at se sin baby(når den bliver født), indtil vi har været fordi staten og fået fastsat samvær?

dette er noget jeg tænker over, da vi p.t. ikke er enige om samvær omkring baby.
- ham og jeg er ikke komme godt fra hinanden, da han har løget meget for mig, og udsat mig og mit andet barn(fra andet forhold) for meget besvær, og af den grund stoler jeg slet ikke på ham. han mener fx. at han skal have baby lige fra starten, hvert weekendt. og han har sagt at han ikke ville tænke på om barnet har brug for mor mere nogle gange, en far(morsyge), der mener jeg at barnet skal kunne få opfyldt sine behov og blive hos mor. og self. omvendt hvis barnet har brug for sin far, så skal det over til far.
- jeg går meget ind for baby/barns behov og ønsker om samvær, og det kan han ikke forstå. - han tænker mere på sig selv, og mener selvom baby/barn ikke vil hjem til far SKAL det af sted, og det mener jeg er forkert.
dertil ønsker jeg heller ikke og side og skændes med ham under første besøg, men kunne side stille og roligt og kun tænke på baby uden at vi(baby og jeg) bliver stresset over at mor og far ikke er enige.

kan jeg nægte/tillade mig, at han ikke må se baby til vi har fået fastsat samvær hos staten?

undskyld hvis det blev rodet

tak fordi du læste håber på din mening, uden at være for hård

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

Wimmie

Anonym skriver:

hej

jeg skiver ano. da jeg ikke ønsker far skal kunne google mig, da jeg endnu ikke har taget min beslutning.

jeg vil høre om jeg kan nægte ham at se sin baby(når den bliver født), indtil vi har været fordi staten og fået fastsat samvær?

dette er noget jeg tænker over, da vi p.t. ikke er enige om samvær omkring baby.
- ham og jeg er ikke komme godt fra hinanden, da han har løget meget for mig, og udsat mig og mit andet barn(fra andet forhold) for meget besvær, og af den grund stoler jeg slet ikke på ham. han mener fx. at han skal have baby lige fra starten, hvert weekendt. og han har sagt at han ikke ville tænke på om barnet har brug for mor mere nogle gange, en far(morsyge), der mener jeg at barnet skal kunne få opfyldt sine behov og blive hos mor. og self. omvendt hvis barnet har brug for sin far, så skal det over til far.
- jeg går meget ind for baby/barns behov og ønsker om samvær, og det kan han ikke forstå. - han tænker mere på sig selv, og mener selvom baby/barn ikke vil hjem til far SKAL det af sted, og det mener jeg er forkert.
dertil ønsker jeg heller ikke og side og skændes med ham under første besøg, men kunne side stille og roligt og kun tænke på baby uden at vi(baby og jeg) bliver stresset over at mor og far ikke er enige.

kan jeg nægte/tillade mig, at han ikke må se baby til vi har fået fastsat samvær hos staten?

Han kan ikke få samvær med overnatning fra start, det tillader statsamtet ikke mod moderens vilje. Men du kan ikke nægte ham at se sit barn, det vil nok starte med at han besøger sit barn hos dig nogle timer om ugen og så vil samværdet blive trappet op efterhånden som barnet bliver ældre.

Uanset jeres forhold, så synes jeg det er vigtigt at han og jeres barn får et godt forhold.

Anmeld

17. marts 2013

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Han kan ikke få samvær med overnatning fra start, det tillader statsamtet ikke mod moderens vilje. Men du kan ikke nægte ham at se sit barn, det vil nok starte med at han besøger sit barn hos dig nogle timer om ugen og så vil samværdet blive trappet op efterhånden som barnet bliver ældre.

Uanset jeres forhold, så synes jeg det er vigtigt at han og jeres barn får et godt forhold.

nej, det har jeg også læst mig til at han ikke kan få fra starten af, og dette har jeg også snakket med ham om over sms, men han mener noget helt andet.

jeg tænkte på om jeg kunne sige nej, til at han kan få sit barn af se, til efter vi har været i staten, og få fastsat hans samvær med baby.
- jeg vil lige så snart vores barn får cpr. nr. sende en ansøgning om fastansættelse af samvær, så jeg ved at vi ikke bliver uenige under første samvær. da jeg ikke ønsker dette skal ske..

jeg går også ind for at de får et godt forhold sammen, men syntes det ville være svært at mødes første gang hvis man ikke er enige om samvær.

Anmeld

17. marts 2013

Mama92

Anonym skriver:

hej

Ved ikke noget om dette, men han kan ikke tage barnet fra starten? Hvis du skal amme din baby hvordhm kan han kræve at ville have barnet lige fra starten ? 

Anmeld

17. marts 2013

Anonym trådstarter

Mama92 skriver:

Ved ikke noget om dette, men han kan ikke tage barnet fra starten? Hvis du skal amme din baby hvordhm kan han kræve at ville have barnet lige fra starten ? 

nej, jeg har også snakket med staten omkring dette og har læst mange sider omkring samvær, da alt dette er lidt nyt for mig(første gang fra starten af, inden baby er født.) og hvert gang jeg fortæller ham, at sådan hænger det sammen, mener han : det bliver vi to om at bestemme!

- og det få mig til at tænke, at nægte ham samvær til efter vi har fået fastansat samvær i staten sammen. så vi ikke er uenige og uvenner første gang vi skal ses med baby, da jeg ikke ønsker dette skal ske.

Anmeld

17. marts 2013

LMX

Den er lidt svær synes jeg.

Hvis han ikke direkte er til skade for jeres barn så synes jeg faktisk at du skylder dig selv og dit barn at være den voksne i det her.  

Hvad I har af uoverensstemmelser skal ikke gå udover samværet mellem baby og far. Du vil sikkert på sigt blive super glad for et velfungerende samarbejde med din eks.

Selvfølgelig vil der gå tid før han kan få baby på egen hånd da du skal amme osv.

Jeg er sikker på at du vil fremstå langt bedre i amtet hvis du fra start virker samarbejdsvillig ift at far og baby kan lære hinanden at kende fra start.

Tænk iøvrigt på hvor frygteligt det måtte være hvis DU blev holdt væk fra dit barn?

Der kan gå lang tid inden I får en afklaring i amtet.

Håber I finder en løsning.

Anmeld

17. marts 2013

baby012

Han har ikke krav på at se barnet før der er fastsat samvær .. 

Så ja, det kan du godt nægte ham.. 

det er bedre at vente til i er kommet frem til en løsning i amtet, end at i skændes foran barnet .. 

Anmeld

17. marts 2013

Nemesis

synes du skal fortælle ham at han kan se baby hjemme hos dig i et tidsrum på fx 2 timer i starten (baby er ikke vågen mere alligevel) og så er det i øvrigt ham selv der skal søge SFV om samvær, det kan du ikke gøre.

Jo mere velvilje du udviser jo bedre står du i SFV, men skriver han noget chikanerende eller ikke er tilfreds med at han kun kan besøge hjemme hos dig så gem hans smser om det så du kan femlægge bevis for at det er ham selv der har fravalgt det.

lad være med at diskutere samvær med ham, men fortæl ham at han kan søge SFV om samvær. Deroppe vil han få fortalt at hans krav er helt umulige og det ikke er til barnets bedste så det slet ikke vil komme på tale.

Anmeld

17. marts 2013

Wimmie

baby012 skriver:

Han har ikke krav på at se barnet før der er fastsat samvær .. 

Så ja, det kan du godt nægte ham.. 

det er bedre at vente til i er kommet frem til en løsning i amtet, end at i skændes foran barnet .. 

Der er også et 3. alternativ...nemlig at de ikke skændes foran barnet. Evt. kan faderen og barnet være i stuen mens mor går i køkkenet eller tager en bog med i soveværelset.

Til TS: forstår godt at du ikke vil skændes foran jeres baby, men det behøver I jo heller ikke. Gør det klart for din eks at han ikke skal starte en diskussion for i så fald er han ikke velkommen i jeres hjem.

Jeg synes ikke du helt skal nægte samvær - som en anden siger; forestil dig at du ikke måtte se dit barn lige efter at det var kommet til verden. Det kan jo også være hårdt for far.

Og så kommer du også til at fremstå som meget mere samarbejdsvillig i amtet.

Håber I finder en god løsning for jer alle 

Anmeld

17. marts 2013

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Den er lidt svær synes jeg.

Hvis han ikke direkte er til skade for jeres barn så synes jeg faktisk at du skylder dig selv og dit barn at være den voksne i det her.  

Hvad I har af uoverensstemmelser skal ikke gå udover samværet mellem baby og far. Du vil sikkert på sigt blive super glad for et velfungerende samarbejde med din eks.

Selvfølgelig vil der gå tid før han kan få baby på egen hånd da du skal amme osv.

Jeg er sikker på at du vil fremstå langt bedre i amtet hvis du fra start virker samarbejdsvillig ift at far og baby kan lære hinanden at kende fra start.

Tænk iøvrigt på hvor frygteligt det måtte være hvis DU blev holdt væk fra dit barn?

Der kan gå lang tid inden I får en afklaring i amtet.

Håber I finder en løsning.

jeg syntes også den er rigtig svær..

han er ikke til skade for barnet, men frygter jeg bliver stresset over første møde, hvis vi ikke er enige omkring samvær før mødet.
- vi skal ikke have samvær hjemme hos mig af mange grunde, og derfor skal vi mødes på en cafe og har ikke lyst til og side at være sure/uenige over første møde. og slet ikke på en cafe, jeg når da og blive stresset og dette kan baby mærke.
- frygter så jeg skal side med en baby der skriger.

jeg har også tænkt på dette, men det er som om vi/han ikke er enig med mig i samværet.
- tror det har meget at gøre med at han er 20 og ikke særlig meget har forstand på en nyfødt eller omkring hvad barnet har af særlige behov.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.