Mine børn bor i plejefamilie, vil gerne være gravid igen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2013

baby012

Ved bare jeg havde en veninde da jeg var lille i den situation (hun var i plejefamilie) 

da vi gik i femte klasse kom hun grædende hjem til mig, og hun fortalte hendes mor ventede et barn.. Hun var knust, og kunne slet ikke forstå at hendes mor ville få flere børn, før hun var derhjemme igen.

Samvær blev mindre og hun så kun sin mor ved specielle lejligheder.. 

Det har betydet rigtig meget i hendes voksne liv ift. Hendes forhold til hendes mor.. Nu ser hun hende slet ikke mere, dog ikke kun fordi hun fik hendes lillebror ..

Synes ikke man skal sætte nye børn i verdenen før man har de "gamle" børn hjemme .. Ville blive knust hvis jeg boede ved en fremmed familie, og min søster boede hjemme  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

twinny

Jeg synes personligt du skal have de andre hjem først.

Jeg tror dine andre børn bliver så kede af det, de kan ikke forstå hvorfor mor har et barn hjemme, men ikke dem derhjemme. 
Det ville være så synd for dine børn.

Anmeld

17. marts 2013

Muffinmus

Kæmpe alt hvad du kan for dine store børn. Gør alt hvad du kan for f.eks at få dem hjem i weekenderne og vise du er en ansvarlig mor. Vise dine store børn du gør alt en mor skal for at de kan få deres mor igen.
Var det mig der var anbragt og fik af vide min mor "bare" fik et nyt barn ville jeg være knust, skuffet og føle mig forladt i endnu større grad.
Jeg kan sagtens forstå du gerne vil have et barn med en anden, men dem du allerede har har bare 1 prioritet. Giv din tid, kærlighed og omsorg til dine børn nu. Fortsæt med at kæmpe, skrive breve, ringe og vis kommunen du bare har styr på dit liv.

Anmeld

18. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg tænker hvordan dine børn vil tage den nyhed?

Jeg ville nok tale med sagsbehandleren inden jeg gik igang. Og lyt til hvad de siger. De gør hvad de mener er bedst for dine børn

Anmeld

18. marts 2013

H+S Skjolgborg.

Jeg har stået i dit sted både som barn men også selv som voksen.

Du kan skrive privat til mig hvis det er .

Mvh og

Henriette

Anmeld

18. marts 2013

Signe32

Har selv i en del år efterhånden, arbejdet som socialrådgiver i en børn- og ungeafdeling, og jeg vil råde dig til at holde dit fokus på de børn, du allerede har. Dvs. skabe en hverdag med faste, trygge og stabile rammer, som gør det muligt for dem at komme hjem til dig igen.

Jeg kender dig ikke og du kan sagtens allerede have disse ting. Men hvis du vil have dine børn hjem igen, er det meget vigtigt, at du signalerer, at du vil DEM, og at du ønsker at få DEM hjem.

Det kan være en rigtig god idé at kontakte din rådgiver og høre, hvordan kommunen vil reagere på en evt. graviditet. Vil de f.eks. stable foranstaltninger igang ala hjemmehos, familiekonsulent osv. Og drøft med hende/ham hvad et ekstra barn vil gøre ved chancerne for at få dine nuværende børn hjem igen.

Så kan I tage en beslutning om graviditet derefter. Men som sagt - min professionelle synespunkt vil være at du skal holde fokus på dem du har, og koncentrere dig om at få dem hjem først. Også for deres skyld, så de ikke føler sig tilsidesat..

Anmeld

18. marts 2013

Muhmi

Hvis det var mig ville jeg ikke engang tænke på flere børn før jeg havde fået de to jeg havde hjem igen og bo i mindst et år for at se hvordan det går..

Jeg tror ikke du skal forvente en særlig positiv reaktion fra kommunen af og synes derfor du skal snakke med dem om det før du begynder at gøre noget du måske kommer til at fortryde...

Anmeld

18. marts 2013

MorDk

Jeg sys at når du som mor til 2 i pleje, og ønsker at få dem hjem igen så skal du droppe tankerne om en nr. 3. Det kan godt være det lyder hårdt! MEN du har et valg. Jeg kan ikke forstå hvis du vælger at blive gravid med din nye kæreste istedet for at KÆMPE mere for at få dine børn hjem!! Dine børn er VIGTIGST ♥

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.