optimistmor skriver:
jeg ville vente til det første ca halve år i forholdet i hvertfald med fyrens barn. ikke fra man møder hinanden første gang. men når man træder ind og siger man er i forhold. ville nok starte med datteren først, for hvis fyren ikke kan fungere med en hverdag med dit barn alene, er der ingen grund til det andet barn skal indvolveres, som du selv nævner er det kun hver anden weekend han har sin søn,og synes det virker for tidligt her, da denne dreng måske kan føle sig tilsidesat når han så er på samvær og ikke har farens fulde opmærksomhed længere... så vent :-)
hvor længe varer samværet? hele weekenden eller? for hvis det hedder fre, lør, søn. når så i starter op vil jeg starte op hos fyren så hans barn ikke bliver skræmt. dvs nogle timer af gangen. som venner og børnene kan lege men uden i behøver spise sammen osv... gør det nogle mdr. (der er jo kun samvær hver anden weekend) og trap stille op
børnene er jo så små og ingen grund til at ødelægge dem af allerede nu ;-)
Jeg havde også selv tnkt tanken, at når de to børn skulle mødes, så kunne det bare være til en almindelig legeaftale. Altså hvor vi kom på besøg nogen timer og legede også lørte hjem igen, og sådan kunne det jo foregå i et stykke tid også lige så stille trappe det op.
Vi bor en times kørsel fra hinanden, og derfor ses vi i forvejen ikke hianden så tit, faktisk kun en gang om ugen, hvor han er her, og der kommer han jo først omkring kl20 når min datter sover og kører hjem igen ved midnat.
så derfor kunne der også være rart hvis, min datter snart stiftede bekendskab til ham, for så kunne han jo også komme tidligere, altså mens hun var vågen.
Men vi tager det ret stille og roligt begge to, og ingen af os ønsker at forhaste os ind i tingene, især mht børnene
Anmeld