modesty skriver:
Jeg ville enormt gerne føde hjemme, men fravalgte det fordi min mand ikke var tryg ved det. Efterfølgende er jeg glad for den beslutning, da der var to årsager til at jeg ville være blevet overflyttet: Sløve presseveer der resulterede i ve-drop og en 3. grads bristning der skulle syes af en læge.
Men kun du selv kan jo vurdere om risikoen for at blive overflyttet er værd at løbe - for dig.

Det er også min mand og presseveerne der får mig til at overveje, og ikke bare springe på en hjemmefødsel. Men når man ved at der er en risiko for at man skal have hjælp med veerne, så tænker jeg at man kan køre til skejby, hvis man er 10 cm åben og der ikke kommer presseveer. Jeg mindes mit eget helvede med 3 timers smerte med venten efter de 10 cm så det gør jeg ikke igen. Men jordemoderne vurdere at man ikke kan sammenligne med første gang hvad angår intensiteten af veer.
Jeg var så privilligeret at have samme jordemoder hele vejen sidst, og samtidig hende der underviser i Ålborg i syning af bristninger, så det kunne hun snilt klare, selvom det var en slem 2 er, dog ikke 3 er som din AV.
Nu skal jeg have en jordemoder på besøg mandag, også må vi se.
Anmeld