Hvad skal man beslutte sig for?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hjemmefødsel eller Skejby sygehus?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.853 visninger
20 svar
4 synes godt om
16. marts 2013

Wik

Var sat til hjemmefødsel sidste gang, men med en overflytning til skejby, hvor jeg var to timer. Vil gerne føde hjemme, men meget nødigt overflyttes, hvilket jo kan blive nødvendigt, hvad beslutter man sig for?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2013

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Hjemmefødsel, hvis intet andet i graviditeten taler for en  fødsel på sygehus og så ellers følger jordmoderens råd!

Anmeld

16. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker at det også kommer an på hvorfor du blev overflyttet sidst?? Men jeg er nok trygheds narkoman og ville til hver tid vælge sygehuset. Vh stine

Anmeld

16. marts 2013

Wik

StineW79 skriver:

Tænker at det også kommer an på hvorfor du blev overflyttet sidst?? Men jeg er nok trygheds narkoman og ville til hver tid vælge sygehuset. Vh stine

På grund af sårlig hjertelyd (altså barnets) Og set i bagspejlet, fordi mine presseveer udblev eller var så sløve at jeg ikke kunne mærke dem, og derfor ikke vidste hvornår jeg skulle presse. Jordemødrene kender ikke til at der er sansynlighed for det igen, da ingen fødsler er ens.

Er selv slet ikke tryg ved hospitaler, fæler mig mere myndig og tryg i mit eget hjem Men det er mig der er anderledes ikke dig

Anmeld

16. marts 2013

morpåthurø

jeg har født alle mine 3 børn på sygehus. jeg tør heller ikke føde hjemme, hvis der skulle ske noget. <Og jeg ville helt sikkert vælge sygehus igen hvis jeg skulle føde igen.

Anmeld

16. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Wik skriver:

På grund af sårlig hjertelyd (altså barnets) Og set i bagspejlet, fordi mine presseveer udblev eller var så sløve at jeg ikke kunne mærke dem, og derfor ikke vidste hvornår jeg skulle presse. Jordemødrene kender ikke til at der er sansynlighed for det igen, da ingen fødsler er ens.

Er selv slet ikke tryg ved hospitaler, fæler mig mere myndig og tryg i mit eget hjem Men det er mig der er anderledes ikke dig

Syntes helt bestemt du ska gøre det du selv føler dig mest tryg ved, for så får man den bedste oplevelse! Vh stine

Anmeld

16. marts 2013

KarinOM

Jeg ville ikke turde vælge at føde hjemme. Men det skyldes nok, at jeg ikke selv havde været i live, hvis min mor havde valgt hjemmefødsel dengang for 30 år siden ;-) 

Synes du skal vælge det, der gør dig tryg...og som du selv siger så er det forskelligt fra person til person.

Anmeld

16. marts 2013

Mumto3

KarinOM skriver:

Jeg ville ikke turde vælge at føde hjemme. Men det skyldes nok, at jeg ikke selv havde været i live, hvis min mor havde valgt hjemmefødsel dengang for 30 år siden ;-) 

Synes du skal vælge det, der gør dig tryg...og som du selv siger så er det forskelligt fra person til person.

Så var din mor nok blevet overflyttet  = du ville være i live hvis hun havde født hjemme :-)

Anmeld

17. marts 2013

Susje

Jeg synes, helt bestemt du skal følge din mavefornemmelse og gøre det du føler dig mest tryg ved !!
Hvis det var mig ville jeg vælge at prøve hjemmefødsel igen, da jordemoderen jo vurderer i god tid, hvis det er nødvendigt med en overflytning. Derudover har jeg det som dig, at jeg ikke føler mig tryg ved hospitaler og en følelse af umyndiggørelse.

Anmeld

17. marts 2013

2babygirls

Wik skriver:

Var sat til hjemmefødsel sidste gang, men med en overflytning til skejby, hvor jeg var to timer. Vil gerne føde hjemme, men meget nødigt overflyttes, hvilket jo kan blive nødvendigt, hvad beslutter man sig for?

Jeg er selv blevet født hjemme, og kunne godt have tænkt mig at have prøvet den oplevelse selv, men min mand er mest tryg ved sygehuset, så det blev det begge gange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.