Hvad gør jeg forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2013

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Du kan til enhver tid ringe og snakke med din SP - spørg om et ekstra besøg, fordi du er bekymret

Kan man det? 

Trode jeg ikke. Det ville jeg gøre på mandag. 

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Vores sp kommer kun hver 2 månde. Sidst sov h*n da hun kom. Hun kommer først i april igen. 

Man har altid ret til at ringe til SP hvis der er problemer, som jeg klart vil kalde søvnen her, når der bliver sover SÅ meget i løbet af døgnet  

For selvfølgelig vil han så være lidt bagud i sin udvikling, fordi han ganske enkelt ikke har tid til at udvikle sig når han sover hele tiden

Anmeld

16. marts 2013

K&S

Anonym skriver:

Kan man det? 

Trode jeg ikke. Det ville jeg gøre på mandag. 

Tak

Det kan du helt sikkert - jeg ringede en del til min SP og hun kom nogle gange med en times varsel

Anmeld

16. marts 2013

Muffinmus

Søvnen fylder umiddelbart for meget. Måske skal i justere lidt i søvnen ?? Så han f.eks kommer op kl 6 om morgenen. Bliver lagt ud igen kl 8 og sover måske til kl 10 derefter lege og hygge og spise til måske kl012 og så eftermiddagslur til kl 15 eller en anelse længere for ham i starten måske. Har du selv prøvet at sove for meget? Man kommer ind i sådan en sløv rytme hvor man bliver doven og ikke rigtig gider noget. Måske har han bare fået lov til at sove lidt for meget?

Og maden, kan i godt nå de der 6 måltider om dagen min han skal have? Fornuftige måltider vel at mærke, ikke bare en tår og så godnat.

Mht at kunne ting må jeg også sige at når dit barn sover hele dagen væk har det jo absolut ingen mulighed for at udvikle sig. Ligge og lege på maven, hoppe på dine knæ, lave hyggelige rulleøvelser og sanglege???
Hvad med svømmehallen. Måske ville det gavne at han kunne komme ned og bade en eller to gange om ugen.
Og ellers kan du altid ringe til sundhedsplejersken og sige du er nødt til at få besøg fordi du er bekymret. Og så holder du fast i at de skal komme og snakke det igennem.
Andre faktorer kan jo spille ind så vi snakker om at for rent faktisk er noget psykisk eller fysisk galt.

Anmeld

16. marts 2013

Maja88

Med hensyn til søvnen så,så sov min datter ligeså meget.. men hun var fint med i udviklingen

Anmeld

16. marts 2013

optimistmor

hvis du virkelig er så bekymret sys jeg du skulle kontakte sp igen og sig du har brug for mere hjælp -det er jo det de er til for. evt forhøre din sagsbehandler ad om du kan få en støtte/kontakt person eller en frivillig mentor som kan hjælpe dig i din situation.

forstår på dig du er sammen med dit barn hver dag. nu  han er blevet det halve år, han får flaske har du overvejet at prøve få ham passet? hos bedsterne eller andre der er dig nær, bare en time eller 2? så du kan få luft. der er stor forskel i at kigge tøj oa alene end når man har et barn med sig...

det er vel tid til grød snart? 

prøv evt at trække disse soverytmer dit barn er inde i, så der gradvist blir flere og flere vågentimer.

intet mod dig personligt her: men overvej om du selv hjælper dit barn til alle disse sovetimer, man kan lære et barn at sove meget hvis man putter det ofte uden det er træt fra start, men hvis barnet ikke bliver stimuleret fra start lærer det at blive inaktiv og sove mere end normalt. og samtidig hvis ikke barnet får den rette mængde næring gør det det ikke bedre.

dette behøver du ikke svare på, bare tænke over.

Anmeld

16. marts 2013

Wik

Klart, ring til din sundhedsplejerske. Selvom børn er forskellige, skal du reagere som du gør. Får øjenkontakt og mere aktivitet, mener jeg der bør være ved 6 måneders alderen. Du skriver selv at han ikke er som andre, så du må have sammenlignet med andre, det gør man, men pas på med at dømme for meget ud fra det.

Nu har jeg været i kontakt med rigtig mange børn, og selvom børn er forskellige kan jeg godt forstå du er obs på dit barnsudvikling, det er smadder godt. Jeg håber det er en periode, og noget der ændre sig, for det er set før  

Men held og lykke med SP, og hvis du er tryg ved egen lægen, så tal også med ham/hende, de ser med andre øjne end SP. 

Anmeld

16. marts 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

H*n får stadig kun flask - da h*n ikke ville spise grød, det kommer ud igen. H*n får i mellen 230 ml til 300 ml mme. 

har h*n tit på maven så meget som nu er muligt. 

Man behøver jo heller ikke starte før barnet er 6 mdr - nu skriver du næsten 6 mdr, så ved jeg ikke lige hvor tæt på 6 måneder barnet er. Men hvor mange ML i alt så - og fordelt på hvor mange måltider? for 300 ml af gangen lyder også som lidt meget, men hvis han sover så meget er der jo selvfølgelig heller ikke så mange måltider at fordele det på.

Jeg vil sige, at i skal gribe fat i søvnen. Jeg tror, at den er roden til alt ondt, for med al den søvn er der jo ikke meget tid til leg. Falder han bare i søvn sådan uden videre eller hvad? Kan du ikke holde ham vågen på en eller anden måde for at trække hans søvn, så han ikke sover så mange timer? Vente med at putte ham til en halv time senere, og så gradvist øge intervallet? Jeg er normalt ikke til at vække sovende børn, men det lyder lidt som et problem hvis et 6 mdrs barn sover 20 timer dagligt, det er mere spædbarns rytme. Jeg synes du skal kontakte din SP og evt læge - HVIS nu der er noget fysiologisk til grund for det store søvnbehov

Anmeld

16. marts 2013

optimistmor

og held og lykke 

Anmeld

16. marts 2013

optimistmor

Anonym skriver:

H*n får stadig kun flask - da h*n ikke ville spise grød, det kommer ud igen. H*n får i mellen 230 ml til 300 ml mme. 

har h*n tit på maven så meget som nu er muligt. 

det med dit barn spytter grøden ud. det gør storstedelen af alle børn! ;-)

det er yderst sjældent de ikke gør. det lille barn skal først øve sig i at bruge tungen som redskab til at føre maden bagud, små børn kan heller ikke styre en ske med munden fra start, han skal nok lære det. men op på hesten igen og sæt et klok af på dagen, evt aftensmads tid, hvor den lille fast, hver dag, får et par skefulde grød og derefter suppleres med mme. efter en måneds tid så sæt evt op med grød om morgenen også :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.