Anonym skriver:
h*n sover fra - 19 -> 05 , vågen til kl 06 sover til kl ca 10-12, vågen til kl ca 13, sover vider til kl 4, så to flakser sover til kl halv 6, og så vågn til klokken 19. Sådan ca. nogen dage vågn mere.
H*n kan ikke trille, kan ikke få fat i sine føder. Griper ikke efter ting. Sådan med han bare ligger.
Dvs en 19-20 timer i døgnet? Ja, jeg kan godt høre det lyder af temmelig meget for alderen. Hvor meget spiser han så, og er du startet på grød og sådan? Jeg tænker på, om han er kommet ind i en lidt dum rytme, hvor han sover så meget, fordi han ikke får nok energi fra mad, og så kan han ikke nå at spise jævnligt, fordi han sover så meget. Giver det mening? En ond cirkel.. Du har ikke prøvet at tale med lægen? Altså ikke fordi jeg tror han fejler noget alvorligt, nogen børn har et stort sovehjerte. Men det lyder som meget, hvis han som 6 mdr gammel kun er vågen 4 timer i døgnet.
Mht. til hans motoriske kunnen er nogen jo bare langsommere. Nu ved jeg ikke, om du allerede gør det, men det er jo med at ligge ham på maven så meget som overhovedet muligt. Men det har måske også en sammenhæng med søvnen - hvis han sover så meget, og så skal bruge i hvert fald en time eller to samlet på mad om dagen, så er der jo ikke meget tid tilbage til at træne at ligge på maven, når han også skal pusles, i bad osv. Så jeg tror, at det første du skal tage fat i er søvnen, så skal det motoriske nok komme bagefter, når han får mere energi til at lege, ligge på mave og blive stimuleret.
Jeg synes ikke du skal kalde dig selv en dårlig mor - der kan jo være så mange grunde til søvnen
Anmeld