Smil skriver:
Hej 
Jeg fik for 3 ½ år siden akut kejsersnit i fuld narkose på OUH. Men er lidt bange for, at min historie virker lidt voldsom og vil nødig gøre dig unødig bange
Forestiller mig, at man fra starten af din fødsel er meget opmærksom på, at den lille (måske) ikke ligger korrekt og derfor vil gribe hurtgere til et kejsersnit, så det ikke behøver at gå så stærkt som mit.
Jeg havde 20 timer i aktiv fødsel, hvor diverse ting blev forsøgt bl.a. fik jeg epiduralblokade og vedrop på max styrke. Min lille pige nåede så langt ned, at man kunne se hendes hårtop, men det lykkedes ikke at få hende ud med sugekoppen, som simpelthen faldt af. Derefter dykkede hendes hjertelyd voldsomt og jeg begyndte at bløde kraftigt og så blev der råbt: "vi kører NU" - og så går det bare stærkt! De løb af sted med mig og direkte på operationsbordet, hvor jeg kom i fuld narkose, da der ikke var tid til at køre epiduralblokaden op - 8 min efter, at der var blevet råbt vi kører, var hun ude. En sund og rask lille pige 
Det skal ikke være nogen hemmelighed - et kejsersnit i fuld narkose er en voldsom og lidt skræmmende oplevelse. Jeg føler mig ikke snydt for ikke at have født selv, fordi jeg nåede så langt i forløbet. Men jeg føler mig snydt for ikke at høre det første skrig, ikke se hende som hun "rigtig" så ud, da hun kom til verden.. Jeg så hende 3-t4 timer senere, hvor hun kom fint pakket ind med en lille hue og ble på i den lille plastic vugge - det er det der er det mærkelige.. 
Men det skal også siges, at det er meget sjældent et kejsersnit ender i fuld narkose - har vi efterfølgende fået af vide af flere fødselslæger på OUH.
Personalet på OUH er meget søde og profesionelle, så du er i trygge hænder
Vi kom hjem på 4 dagen. I dag får manden/partner stort set altid lov til at være medindlagt sammen med moderen, hvilket virkelig er en god ting - der er lidt trængt, da man jo så f.eks. er 2 par på en tomandsstue - men jeg synes det gik fint
Jeg håber du kan bruge lidt af ovenstående - ellers må du endelig bare spørge igen 
Kærlig hilsen SMIL
Åh hvor jeg kender den følelse af at man ikke hørte sit barns første skrig og ikke ser sit barn med d samme. Jeg havde nøjagtig samme følelser