Til jer som er endt med akut kejsersnit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.174 visninger
16 svar
1 synes godt om
16. marts 2013

HelloKitty2

Hej 

Sagen er den at mit barn ligger i skråstilling. Jeg har været til vendingsforsøg og det gik også godt, men baby ville bare ikke blive liggende. Så lægerne synes at fordi hovedet næsten ligger hvor det skal, så venter vi og ser om ikke det er faldet på plads når fødslen går igang. Hvis baby ikke ligger som den skal, så bliver det til et akut kejsersnit. Egentligt har jeg haft det helt fint med det, men nu hvor jeg kun har 11 dage til termin er jeg faktisk blevet ret nervøs for at det ender i akut kejsersnit, da jeg er ret sikker på at baby ikke har lagt sig hvor den skal. Det kan selvfølgelig nåes endnu, men alligevel.

Så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres oplevelser med akut kejsersnit. Altså, gik det stærkt? Var I i fuld narkose, eller kun med rygmarvs bedøvelse? Var jeres baby meget påvirket? Og hvor længe var i indlagt? Ja, alt hvad i har at fortælle om det vil jeg sætte kæmpe pris på at høre om 

Jeg skal føde i Odense, så hvis du fik lavet kejsersnit der vil jeg også meget gerne høre din mening om personalet derovre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2013

Clisolka

HelloKitty2 skriver:

Hej 

Sagen er den at mit barn ligger i skråstilling. Jeg har været til vendingsforsøg og det gik også godt, men baby ville bare ikke blive liggende. Så lægerne synes at fordi hovedet næsten ligger hvor det skal, så venter vi og ser om ikke det er faldet på plads når fødslen går igang. Hvis baby ikke ligger som den skal, så bliver det til et akut kejsersnit. Egentligt har jeg haft det helt fint med det, men nu hvor jeg kun har 11 dage til termin er jeg faktisk blevet ret nervøs for at det ender i akut kejsersnit, da jeg er ret sikker på at baby ikke har lagt sig hvor den skal. Det kan selvfølgelig nåes endnu, men alligevel.

Så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres oplevelser med akut kejsersnit. Altså, gik det stærkt? Var I i fuld narkose, eller kun med rygmarvs bedøvelse? Var jeres baby meget påvirket? Og hvor længe var i indlagt? Ja, alt hvad i har at fortælle om det vil jeg sætte kæmpe pris på at høre om 

Jeg skal føde i Odense, så hvis du fik lavet kejsersnit der vil jeg også meget gerne høre din mening om personalet derovre 

Jeg fik et akut kejsersnit med min datter for 2,5 år siden  Efter 15-16 timers veer blev det besluttet at tage hende med at akut kejsersnit pga. hun sad fast i mit bækken 

Jeg havde fået en epidural tidligere på aftenen som de skruede op for da jeg skulle have kejsersnittet. Jeg var ikke i fuld narkose, men kunne mærke alt de lavede. Det der var mest ubehageligt var da de tog hende ud af mig. Jeg var godt bedøvet så det var ikke det hele jeg fik med, men min kæreste fortalte bagefter 

Isabella blev lidt blå efter fødslen fordi hun havde fået lidt vand i lungerne, men det fik overlægen hurtigt styr på. 

Vi var indlagt fra fredag aften til torsdag morgen. Vi var indlagt 1-2 ekstra dage fordi Isabella havde fået lidt gulsot, så de ville gerne holde øje med hende. 

Du kan læse min fødselsberetning her: 

https://www.baby.dk/debat/92057pi1/foedselsberetninger/isabellas-foedsel-aks--min-foedselsberetning-301010.aspx

Du må endelig spørge hvis du vil vide mere 

Anmeld

16. marts 2013

Smil

Profilbillede for Smil
HelloKitty2 skriver:

Hej 

Hej

Hej

Jeg fik for 3 ½ år siden akut kejsersnit i fuld narkose på OUH. Men er lidt bange for, at min historie virker lidt voldsom og vil nødig gøre dig unødig bange  Forestiller mig, at man fra starten af din fødsel er meget opmærksom på, at den lille (måske) ikke ligger korrekt og derfor vil gribe hurtgere til et kejsersnit, så det ikke behøver at gå så stærkt som mit.  

Jeg havde 20 timer i aktiv fødsel, hvor diverse ting blev forsøgt bl.a. fik jeg epiduralblokade og vedrop på max styrke. Min lille pige nåede så langt ned, at man kunne se hendes hårtop, men det lykkedes ikke at få hende ud med sugekoppen, som simpelthen faldt af. Derefter dykkede hendes hjertelyd voldsomt og jeg begyndte at bløde kraftigt og så blev der råbt: "vi kører NU" - og så går det bare stærkt! De løb af sted med mig og direkte på operationsbordet, hvor jeg kom i fuld narkose, da der ikke var tid til at køre epiduralblokaden op - 8 min efter, at der var blevet råbt vi kører, var hun ude. En sund og rask lille pige

Det skal ikke være nogen hemmelighed - et kejsersnit i  fuld narkose er en voldsom og lidt skræmmende oplevelse. Jeg føler mig ikke snydt for ikke at have født selv, fordi jeg nåede så langt i forløbet. Men jeg føler mig snydt for ikke at høre det første skrig, ikke se hende som hun "rigtig" så ud, da hun kom til verden.. Jeg så hende 3-t4 timer senere, hvor hun kom fint pakket ind med en lille hue og ble på i den lille plastic vugge - det er det der er det mærkelige..

Men det skal også siges, at det er meget sjældent et kejsersnit ender i fuld narkose - har vi efterfølgende fået af vide af flere fødselslæger på OUH. 

Personalet på OUH er meget søde og profesionelle, så du er i trygge hænder  Vi kom hjem på 4 dagen. I dag får manden/partner stort set altid lov til at være medindlagt sammen med moderen, hvilket virkelig er en god ting - der er lidt trængt, da man jo så f.eks. er 2 par på en tomandsstue - men jeg synes det gik fint

Jeg håber du kan bruge lidt af ovenstående - ellers må du endelig bare spørge igen

Kærlig hilsen SMIL

Anmeld

16. marts 2013

mariesmavse92

HelloKitty2 skriver:

Hej 

Min datter blev taget ved akut kejsersnit på OUH for et år siden Efter 2 timers presseveer uden fremskridt valgte de at foretage ks, fordi hun sad fast i mit bækken. Med det samme jeg havde sagt ja, fik jeg noget medicin som tog veerne, blev kørt på operationsstuen og fik en rygmarvsbedøvelse, så jeg var vågen under hele forløbet! Jeg mærkede INGEN smerter, men det er sådan under ks, at man kan mærke de rusker og rusker i én - de fortæller det hele til dig for at berolige dig bagefter kom jeg på opvågningsstuen hvor jeg lå i fem timer, før jeg kunne nogenlunde mærke underkroppen igen, blev vasket og blev kørt op til stuen hvor min mand og Beb var. Samme dag var jeg oppe at gå og på toilettet Det er ikke slemt at få ks, når det er komplikationsfrit!!! Ønsker dig held og lykke med det hele og håber din lille Beb når at vende sig, men gør han/hun ikke det er det ikke verdens undergang!!! Forresten gik der fra beslutningen om ks til lille Beb var født ca en halv time, tror jeg!

Anmeld

16. marts 2013

TbCp

Jeg fik akut kejsersnit på OUH i 2007. Jeg havde under fødslen fået epidural, så da det endte i akut kejsersnit kunne jeg heldigvis være vågen i mens.

Jeg oplevede det hele som lidt forvirrende da det pludselig skulle gå ret stærkt. Men ingen stress ved læger og lign. Jeg husker dog slet ikke nogle af lægerne, Sygeplejeskerne eller andre, så de har nok været søde og rare

Min datter blev født for tidligt så jeg fik kun lov at se hende kort inden de tog hende på neonatal. Hun var ikke påvirket af kejsersnittet, men var dog skæv i ansigtet de første dage da hun havde siddet fast i mit bækken og havde blå mærker på ryggen, fordi de måtte have lidt hårdt fat i hende for at få hende ud.

Anmeld

16. marts 2013

HelloKitty2

Babymor2010 skriver:

Jeg fik et akut kejsersnit med min datter for 2,5 år siden  Efter 15-16 timers veer blev det besluttet at tage hende med at akut kejsersnit pga. hun sad fast i mit bækken 

Jeg havde fået en epidural tidligere på aftenen som de skruede op for da jeg skulle have kejsersnittet. Jeg var ikke i fuld narkose, men kunne mærke alt de lavede. Det der var mest ubehageligt var da de tog hende ud af mig. Jeg var godt bedøvet så det var ikke det hele jeg fik med, men min kæreste fortalte bagefter 

Isabella blev lidt blå efter fødslen fordi hun havde fået lidt vand i lungerne, men det fik overlægen hurtigt styr på. 

Vi var indlagt fra fredag aften til torsdag morgen. Vi var indlagt 1-2 ekstra dage fordi Isabella havde fået lidt gulsot, så de ville gerne holde øje med hende. 

Du kan læse min fødselsberetning her: 

https://www.baby.dk/debat/92057pi1/foedselsberetninger/isabellas-foedsel-aks--min-foedselsberetning-301010.aspx

Du må endelig spørge hvis du vil vide mere 

Jeg har lige læst din tråd igennem, og synes det virker til at det har været en positiv oplevelse for dig  Altså, selve kejsersnittet. Rart lige at vide at børn født ved kejsersnit har større risiko for at have vand i lungerne. Det vil jeg i hvert fald lige have i baghovedet hvis det ender med et kejsersnit til mig.

Mange tak for dit svar 

Anmeld

16. marts 2013

lycly

Jeg fik akut kejsersnit på Hvidovre for halvandet år siden. Min fødsel gik igang helt som den skulle, men min datter blev meget stresset ad veerne og fordi jeg var førstegangsfødende så gjorde de hvad de kunne for at jeg fødte normalt. Derfor skulle det til sidst gå rimelig stærkt da de måtte indse at det ikke gik og hun ikke ville kunne klare at blive født normalt. På dette tidspunkt gjorde veerne så sindssygt ondt og jeg var jo selvfølgelig rigtig bange og forvirret. Men da jeg kom ind på operationsstuen var de alle meget professionelle og var gode til at fortælle mig hvad der skete og hvad de gjorde osv. Og der sidder eb sygeplejerske ved siden af en, og hun var så sød. Det tog ikke ret lang tid, så var hun ude og så forsvandt alle bekymringer

Bagefter talte jeg forløbet igennem med jordemoren fordi jeg følte mig så snydt. Men på trods af frygten og forvirrigen så var det stadig en fantastisk oplevelse

Var indlagt i to dage, og havde ondt i en uges tid

Anmeld

16. marts 2013

HelloKitty2

Smil skriver:

Hej

Jeg fik for 3 ½ år siden akut kejsersnit i fuld narkose på OUH. Men er lidt bange for, at min historie virker lidt voldsom og vil nødig gøre dig unødig bange  Forestiller mig, at man fra starten af din fødsel er meget opmærksom på, at den lille (måske) ikke ligger korrekt og derfor vil gribe hurtgere til et kejsersnit, så det ikke behøver at gå så stærkt som mit.  

Jeg havde 20 timer i aktiv fødsel, hvor diverse ting blev forsøgt bl.a. fik jeg epiduralblokade og vedrop på max styrke. Min lille pige nåede så langt ned, at man kunne se hendes hårtop, men det lykkedes ikke at få hende ud med sugekoppen, som simpelthen faldt af. Derefter dykkede hendes hjertelyd voldsomt og jeg begyndte at bløde kraftigt og så blev der råbt: "vi kører NU" - og så går det bare stærkt! De løb af sted med mig og direkte på operationsbordet, hvor jeg kom i fuld narkose, da der ikke var tid til at køre epiduralblokaden op - 8 min efter, at der var blevet råbt vi kører, var hun ude. En sund og rask lille pige

Det skal ikke være nogen hemmelighed - et kejsersnit i  fuld narkose er en voldsom og lidt skræmmende oplevelse. Jeg føler mig ikke snydt for ikke at have født selv, fordi jeg nåede så langt i forløbet. Men jeg føler mig snydt for ikke at høre det første skrig, ikke se hende som hun "rigtig" så ud, da hun kom til verden.. Jeg så hende 3-t4 timer senere, hvor hun kom fint pakket ind med en lille hue og ble på i den lille plastic vugge - det er det der er det mærkelige..

Men det skal også siges, at det er meget sjældent et kejsersnit ender i fuld narkose - har vi efterfølgende fået af vide af flere fødselslæger på OUH. 

Personalet på OUH er meget søde og profesionelle, så du er i trygge hænder  Vi kom hjem på 4 dagen. I dag får manden/partner stort set altid lov til at være medindlagt sammen med moderen, hvilket virkelig er en god ting - der er lidt trængt, da man jo så f.eks. er 2 par på en tomandsstue - men jeg synes det gik fint

Jeg håber du kan bruge lidt af ovenstående - ellers må du endelig bare spørge igen

Kærlig hilsen SMIL

Puha, sikke en omgang du har været igennem 

Havde forberedt mig på "skræk historier" men tænker også som du skriver at de er opmærksomme på at baby ikke har lagt som den skulle her i de sidste uger, så tror heller ikke det bliver til en hastesag på samme måde. Jeg har selv født en gang før, og håber og tror heller ikke at jeg vil have den der trælse følelse som mange desværre får efter et kejsersnit, men jeg tror bestemt også jeg ville være træt af at jeg ikke havde set hvordan baby så ud med det samme, og som du skriver høre de første skrig. Men hovedsagen er jo at vi alle kommer godt igennem det  Dejligt med en historie fra OUH. Jeg nåede kun at være derhenne i tre vågne timer efter fødslen sidste gang, og så blev jeg flyttet videre, så jeg nåede ikke rigtigt at danne mig et indtryk af personalet. Jeg var rimelig godt bedøvet i lattergas  

Tusind tak for dit svar. Dukker der nogle spørgsmål op så skriver jeg igen 

Anmeld

16. marts 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Jeg fik aks. september 2011 med min datter. Hele forløbet op til gik som det skulle og jeg åbnede mig stille og roligt men pludselig kunne de se at hendes hjerterytme var for høj så de besluttede sig for at tage en blodprøve fra hendes hovedbund. Da svaret kom efter det gik det stærkt. Hun fik ikke ilt nok kunne de se gennem blodprøven og de var bange for at hun ikke have kræfter til at gennemgå en normal fødsel. Derfor kørte de meget hurtig afsted med mig. Jeg husker det som meget forvirrende og jeg begyndte at græde. Min kæreste var ganske vist også forvirret. Jeg fik noget at drikke som åbenbart skulle gøre sådan at hvis jeg kom i fuld narkose så ville jeg ikke kaste op. (tror det var det) Men jeg havde fået forinden da fødslen var fint på vej epi så de begyndte at skære i mig. Men jeg kunne desværre mærke det Jeg prøvede virkelig at bide smerten i mig for jeg ville opleve når min datter kom til verden. Det første skrig, at se og mærke hende men nej Jeg kom i fuld narkose. Jeg blev efterfølgende kørt til opvågningen og så min datter 2-3 timer efter.
Det hele var meget følelsesladet og den dag i dag har jeg stadig ikke accepteret at det endte sådan. Min største drøm var at føde selv. Jeg føler mig godt og grundig snydt og føler misundelse når jeg hører/læser om andres normale fødsler. Men min datter er heldigvis sund og rask
Men jeg håber indeligt at jeg kan føde selv næste gang!!

Anmeld

16. marts 2013

HelloKitty2

mariesmavse92 skriver:

Min datter blev taget ved akut kejsersnit på OUH for et år siden Efter 2 timers presseveer uden fremskridt valgte de at foretage ks, fordi hun sad fast i mit bækken. Med det samme jeg havde sagt ja, fik jeg noget medicin som tog veerne, blev kørt på operationsstuen og fik en rygmarvsbedøvelse, så jeg var vågen under hele forløbet! Jeg mærkede INGEN smerter, men det er sådan under ks, at man kan mærke de rusker og rusker i én - de fortæller det hele til dig for at berolige dig bagefter kom jeg på opvågningsstuen hvor jeg lå i fem timer, før jeg kunne nogenlunde mærke underkroppen igen, blev vasket og blev kørt op til stuen hvor min mand og Beb var. Samme dag var jeg oppe at gå og på toilettet Det er ikke slemt at få ks, når det er komplikationsfrit!!! Ønsker dig held og lykke med det hele og håber din lille Beb når at vende sig, men gør han/hun ikke det er det ikke verdens undergang!!! Forresten gik der fra beslutningen om ks til lille Beb var født ca en halv time, tror jeg!

Hold da op, en dejlig historie at læse, og så endda fra OUH  Nu er jeg nærmest ikke nervøs for noget mere. Jeg er lidt nervøs for den følelse af at man er bedøvet, men man kan mærke at de rusker rundt med en. Jeg er ikke bange for at kunne føle smerter, men mere for at panikke. Men bare de snakker konstant, så skal jeg nok komme igennem det 

Du har helt ret i at det ikke er jordens undergang hvis det er et kejsersnit der er nødvendigt. Kun det bedste for både mor og barn.

Tak for dit svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.