Akupunktur som smertelindring??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2013

LilleChelle

Jeg fik akupunkter den sidste halvdel af graviditeten - og ville også have det under fødslen. Det virkede rigtig godt på mig og jeg fik dem lagt 2 gange - da de kun virker et vis tidsrum. 

Da de ikke længere kunne tage veerne, fik jeg steriltvanspapler (bistik) i lænden, og jeg har aldrig prøvet noget der gjorde så ondt ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG IGEN !!! 

Efter 14 timer med veer, 3 timer med vestorm fik jeg en epidural - og det var virkelig guds gave  

Mht. akupunktur tror jeg det har meget at gøre med, om man tror på det eller ej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2013

MF<3

Tak for jeres svar. Jeg tror at jeg vil prøve akupunktur, men ikke bistik. Jeg har bare hørt fra alt for mange at de bare gør mere ondt end selve veerne.  Så det vil jeg nok springe over.

Jeg klarede min første fødsel med vand, varme og vejrtrækning. Så satser på det virker igen. Nu må jeg se. Hvis akupunktur kan lindre, er det værd at prøve osse. 

Anmeld

20. marts 2013

Smilendesussi

Jeg kan altså kun anbefale bistik, det flytter ligesom smerten, men jo - de gør da lidt ondt, men som sagt så er det vist meget individuelt, hvad der hjælper

Anmeld

20. marts 2013

baby012

Første fødsel fik jeg bistik - hjalp SLET IKKE og gjorde mere ondt end selve fødslen  

anden fødsel fik jeg først et varmt bad (fantastisk smertelindring!!) - og derefter akupunktur, fik to i hovedet, to i lysken, en i låret og en i foden (virkede FANRASTISK) ...

det eneste problem var at de ikke nåede at fjerne nålene inden jeg skulle presse  

så dem i lysken og dem på fødder og lår blev presset lidt på af de fire menesker der var med til at få ham ud.. (gjorde først lidt ondt bagefter) men de virkede fantastisk, og badet fik jeg godt igennem udvidelses veerne.. 

Også selvom han kom skævt ned i mit bækken og jeg mistede en masse blod under vejs  

Anmeld

20. marts 2013

Juliekp

MF<3 skriver:

Jeg sad her til morgen og læste om de forskellige tilbud om smerterlindring på hvidovre hospital, jeg læste at man kan vælge at få akupunktur.

Mit spørgsmål er så om der er nogen herinde der har prøvet det før? Virkede det? 

hilsen en meget utålmodig kvinde!  38+6

Personligt synes jeg slet ikke det virkede! Var godt nok ked af jeg sagde ja til det, for det at få sat nålene i var bare ekstra smerte til fødslen, ikke lige hvad man har brug for

Men epiduralblokade det er noget der virker, det var jeg utrolig glad for!

Anmeld

21. marts 2013

MF<3

Smilendesussi skriver:

Jeg kan altså kun anbefale bistik, det flytter ligesom smerten, men jo - de gør da lidt ondt, men som sagt så er det vist meget individuelt, hvad der hjælper

Jeg er lidt af en "tøs", så ved ikke om jeg tør.  Jeg tør f.eks ikke at blive stukket i ryggen, det var også derfor jeg ikke fik den første gang. Men jeg må prøve mig frem. 

Anmeld

21. marts 2013

MF<3

baby012 skriver:

Første fødsel fik jeg bistik - hjalp SLET IKKE og gjorde mere ondt end selve fødslen  

anden fødsel fik jeg først et varmt bad (fantastisk smertelindring!!) - og derefter akupunktur, fik to i hovedet, to i lysken, en i låret og en i foden (virkede FANRASTISK) ...

det eneste problem var at de ikke nåede at fjerne nålene inden jeg skulle presse  

så dem i lysken og dem på fødder og lår blev presset lidt på af de fire menesker der var med til at få ham ud.. (gjorde først lidt ondt bagefter) men de virkede fantastisk, og badet fik jeg godt igennem udvidelses veerne.. 

Også selvom han kom skævt ned i mit bækken og jeg mistede en masse blod under vejs  

Jeg er helt sikkert også fan af varmt vand. Det hjalp også mig i en masse timer under min første fødsel. Så det skal jeg helt sikkert også bruge igen. 

Er ked af at du mistede meget blod og baby kom skævt ned i dit bækken, det må i hvertfald ikke være rart! Men dejligt at vide at akupunktur virkede på dig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.