Akupunktur som smertelindring??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.139 visninger
16 svar
2 synes godt om
16. marts 2013

MF<3

Jeg sad her til morgen og læste om de forskellige tilbud om smerterlindring på hvidovre hospital, jeg læste at man kan vælge at få akupunktur.

Mit spørgsmål er så om der er nogen herinde der har prøvet det før? Virkede det? 

hilsen en meget utålmodig kvinde!  38+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2013

Rannvaen

Jeg fik akupunktur som smertelindring og må sige, at for mit vedkommende virkede det overhovedet ikke. Det gjorde faktisk mere ondt end veerne, og jeg endte med at hive det ud. 

Anmeld

16. marts 2013

FamilenStorm

MF<3 skriver:

Jeg sad her til morgen og læste om de forskellige tilbud om smerterlindring på hvidovre hospital, jeg læste at man kan vælge at få akupunktur.

Mit spørgsmål er så om der er nogen herinde der har prøvet det før? Virkede det? 

hilsen en meget utålmodig kvinde!  38+6

Jeg fik lagt 5 nåle i lænden og en i hver hånd.. Er svært at sige om de hjalp for var i hvertfald ikke smertefri.. Jeg havde kraftige veer, men jeg overlevede dem.. På et tidspunkt følte jeg at de " ikke virkede mere" da jeg fik vildt ondt.. Men om det var dem eller om det havde været det samme tør jeg ikke spå om..

Ved i hvertfald bare at det ikke er noget jeg tænker skal prøves igen..

Bi stik skal du i hvertfald ikke vælge.. Synes jeg ik.. De gjorde sindssygt ondt, som i virkelig ondt og de hjalp nada..

Men det er selvfølgelig bare mine erfaringer :-)

Anmeld

16. marts 2013

Smilendesussi

Jeg fik akupunktur og bistik og begge dele hjalp mig. Nok mest bistik, det var rigtig godt. Mht. Akupunktur, så fik jeg i lænd, foran, i hver hånd og i hovedbunden. Mener dem i hovedbunden hjalp bedst. 

Jeg kan som sagt også godt anbefale bistik, jeg fik MANGE og min jm sagde at hun ikke havde oplevet en, der havde fået så mange før. Men de virkede supergodt på mig. Tror det er meget individuelt, hvad der virker, så spørg jm og prøv lidt forskelligt af. 

Anmeld

16. marts 2013

MF<3

Rannvaen skriver:

Jeg fik akupunktur som smertelindring og må sige, at for mit vedkommende virkede det overhovedet ikke. Det gjorde faktisk mere ondt end veerne, og jeg endte med at hive det ud. 

Ja, okay så kan det jo selvfølgeligt være lidt lige meget. 

Anmeld

16. marts 2013

MF<3

FamilenStorm skriver:

Jeg fik lagt 5 nåle i lænden og en i hver hånd.. Er svært at sige om de hjalp for var i hvertfald ikke smertefri.. Jeg havde kraftige veer, men jeg overlevede dem.. På et tidspunkt følte jeg at de " ikke virkede mere" da jeg fik vildt ondt.. Men om det var dem eller om det havde været det samme tør jeg ikke spå om..

Ved i hvertfald bare at det ikke er noget jeg tænker skal prøves igen..

Bi stik skal du i hvertfald ikke vælge.. Synes jeg ik.. De gjorde sindssygt ondt, som i virkelig ondt og de hjalp nada..

Men det er selvfølgelig bare mine erfaringer :-)

Hvad er bistik? Jeg har aldrig hørt det udtryk før?

Nej, det kan vel egentligt være svært at vide om det er nålene der gør en forskel, eller om forløbet ville ha været sådan uanset.

Jeg vil bare helst undgå medicinsk smertelindring, som rygmarvsbedøvelsen. Der stod så meget godt om akupunktur på deres hjemmeside, så jeg blev ret nyserrig.  

Tak for svar. 

Anmeld

16. marts 2013

MF<3

Smilendesussi skriver:

Jeg fik akupunktur og bistik og begge dele hjalp mig. Nok mest bistik, det var rigtig godt. Mht. Akupunktur, så fik jeg i lænd, foran, i hver hånd og i hovedbunden. Mener dem i hovedbunden hjalp bedst. 

Jeg kan som sagt også godt anbefale bistik, jeg fik MANGE og min jm sagde at hun ikke havde oplevet en, der havde fået så mange før. Men de virkede supergodt på mig. Tror det er meget individuelt, hvad der virker, så spørg jm og prøv lidt forskelligt af. 

Jeg ved slet ikke hvad bistik er.. 

Men det er da positivt at det har hjulpet på dig med akupunktur og bistik. Jeg ville helst føde uden nogen former for medicinsk smertelindring, så da jeg læste om akupunktur kunne hjælpe, så blev jeg ret nysgerrig. 

Anmeld

16. marts 2013

Muffinmus

Prøvede akupunktur første gang, hjalp mig ikke smertemæssigt på nogen måde.
Sidste brugte jeg faktisk bare varmepude og vejrtrækning. Ville godt have vidst første gang hvor vigtig vejrtrækning er når man har stærke veer.

Anmeld

16. marts 2013

klmf

Jeg fik det ved min første fødsel - det hjalp ikke en dyt! Bassen stod skævt i bækkenet og det var først, da jeg fik en epiduralblokade at jeg kunne være med igen. Så ikke de mest positive erfaringer som smertelindring ved fødsel herfra...

Anmeld

16. marts 2013

Moma

Jeg fik detved første fødsel og det hjalp overhovedet ikke. Bistik har jeg ikke prøvet men har hørt at de gør rigtigt ondt at få lagt og ikke kan svare sig ift hvor meget de lindrer men jeg har ikke prøvet det selv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.