StineW79 skriver:
At sige undskyld er også en vigtig del af det at opdrage sine børn!
Jeg siger tit undskyld, hvis jeg som dig kommer til at sige noget der lød hårde end det var ment. Den situation du der beskriver, ku lige så godt ha foregået mellem mig og thea.
Nu er thea jo 4 år og vil bare gerne hjælpe med alt, hvilket ik altid går helt godt, og der ka jeg også godt blive ireterret, og komme til at sige noget der lyder hårde, men så ser thea bare på mig og siger Mor jeg bliver ked af det, når du snakker hårdt til mig.
Hun er nok lidt "skadet" af at jeg er pædagog, og opdrager efter devisen "brug dine ord"
vh stine
Det er sjovt du nævner det med at det er vigtigt at sige undskyld - kom til at sidde og tænke på at min mor faktisk meget sjældent sagde undskyld da vi var børn ( min søster og jeg). Tror jeg har hørt det få gange i mit liv fra hende. Har senere fået en "forklaring" - min mor har aldrig sagt noget for så at sige undskyld, fordi hun mente at det virker modsat på børn - at hun så ikke stod inde for det hun sagde og det gjorde hun.
Skal så lige tilføjes at jeg ikke kan huske på nogle tidspunkter at min mor har talt "grimt" til hverken min søster eller jeg.
Jeg undskylder faktisk heller ikke - det er sjældent. Men når jeg gør - ligesom min mor, så mener jeg det også - og så er det fordi jeg virkelig har jokket i spinaten.
Tror vi har brugt andre metoder, som dækker ordet undskyld og som i min verden nok er bedre end ordet, nemlig at der sker en handling i stedet for. Jeg har altid fået et kram, kys - altså en forsoning, men uden ordet "undskyld".
/Fenja 
Anmeld