Når man er ked af sin dagplejer :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2013

B&J

måske misforstår i hinanden hvorfor får du ikke din sp til at ringe til din dagpleje mor at de kan snakke omkring det for jeres sp har jo set jeres barn også ,

det eneste problem vi havde var danielv ar en små spiser og det forstod vores dp ikke helt istarten og hun var lidt striks på det område, og vi prøvede at forklarede hende det men hun tog det ikke til sig så fik vi vores sp til at ringe til hende og få en snak ja så gik det i sig selv og jeg er så glad at vi aldrig skiftede men vi fik det klaret for daniel elskede hende og hun var en fantastisk dp-mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2013

www.havredalsprivatedagpleje.dk

Jeg ville nu også helt klart tage en snak med den dagplejer, for det er bestemt ikke sjovt at få kritik og det kan godt være at hun ikke mener det på den måde, men så burde hun at omformulere sig! Børn er bare ikke ens, nogen er utrolig hurtig med det motoriske andre med det sproglige, en ting er sikker, det skal nok komme lige pludselig!

Noget andet er at det ikke kun er barnet, men også i som forældre skal kunne føle jer trygge og godt tilpas i hendes nærvær, børn kan så nemt mærke, hvis der er noget galt!

Så kemien skal helst fungere!

Håber i får styr på det!

Anmeld

16. marts 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Anonym skriver:

Hvordan starter man lige sådan en samtale og hvornår gør man det?

Det er træls.

Jeg synes, at det er bedst at snakke med din dagplejer, når du henter dit barn på mandag.

Sig det som der er.

poj poj

Kh

Ella

dagplejer

Anmeld

16. marts 2013

lycly

Jeg synes hun lyder meget uprofessionel :/ Som dagplejemor må hun da om nogen vide at børn er forskellige især når det kommer til udvikling.

Min datter kravlede først rigtigt da hun var ca 10 måneder (inden da møvede hun sig frem på maven) og har aldrig hørt noget fra hverken sp eller dp. Drikke af kop blev hun først rigtig god til da hun var over et år.

Synes I bør tage en snak med hende, evt tage en pædagog fra kommunen med og så tage den derfra. Hvis I intet får ud af det, så snak med dagplejekontoret om at få en anden Dp. Det er vigtigt at kemien er der for at det fungerer

Anmeld

16. marts 2013

Tona

Jeg er lige ano da jeg ikke ved hvem der måske læser med.
Vores barn startede i dp for halvanden måned siden og synes egentlig ikke der er så god en kemi. Da vi var deroppe for første gang virkede dp'en meget sød og rar. Men jeg synes ikke hun gør andet end at kritisere mit barn.
Vores barn er 8 måneder og kan ikke kravle endnu. Det kritiserer hun. Havde sp'en på besøg for kort tid siden og fik at vide at vores barn er helt efter bogen og hvis der var nogen der kravelede før 8-10 måneder, så var de bare hurtige, vores barn var ihvertfald ikke bagud.
Vores barn elsker at sidde op og har gjort det meget stabilt de sidste par måneder, men ved at vores barn ikke kravler, så ser dp'en det som om at vores barn er passivt?!
Det synes jeg bare bestemt ikke, vores barn er så god til at give udtryk for hvad det vil og hvad det ikke vil, der er masser lyd, smil og grin, og jeg synes bare slet ikke det passer med hvad dp'en siger
Hun beskriver vores barn som hysterisk, men det har vi virkelig aldrig oplevet!

Vores barn er heller ikke særlig god til at drikke af en kop endnu, men vi øver ved hvert måltid og ja, h*n kan ikke selv drikke af en kop endnu, men hvor mange på 8 måneder kan det?

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre?
Føler det bare ikke trælst at skulle aflevere h*n igen efter weekenden Får helt dårlig samvittighed overfor vores barn.

Jeg vil bare lige fortælle at min datter ikke kravlede før hun var 14 mdr og hun gik først da hun var halvanden. Vi fik at vide på Kolding Sygehus børneafdeling at det er indenfor normalen. Man forsøger ikke engang at udrede et barn med fysioterapeut før det er halvanden og endnu ikke kravler og selv der ser man mange børn som blot er langsomme uden at fejle en pind.

De børn som er langsomme motorisk fx kravler og går sent og har svært ved finmotorik som fx at drikke af kop selv, det er tit blot fordi de er meget dygtige sprogligt og socialt. De har simpelthen valgt at lægge deres fokus på de evner i stedet og skal nok udvikle det motoriske når de er klar.

Jeg husker dog tydeligt hvordan både sp og dp cyklede rundt i det i en uendelghed og det begyndte de også med da min datter var omkring 8 mdr. Det var faktisk derfor jeg fik hende undersøgt på børneafdelingen. I sidste ende valgte vi at vi ikke kunne leve med den dp vi havde. Det var så både pga den hetz omkring det motoriske og pga andre ting. Vi følte slet ikke at hun så alle de fantastiske ting ved vores datter. Hun så kun at hun var lidt langsom motorisk og slet ikke at hun er fantastisk god sproglig og socialt og meget vågen og kvik. Vi havde brug for at vores datter skulle være et sted hvor hun blev set som et fantastisk barn og ikke hele tiden fik trukket ned over hovedet de ting hun ikke mestrede endnu.

I dag er hun 2 år og kan self både gå og løbe og er nu så god motorisk at man slet ikke mærker at hun engang var lidt langsom.

Anmeld

16. marts 2013

Anonym trådstarter

www.havredalsprivatedagpleje.dk skriver:

Jeg ville nu også helt klart tage en snak med den dagplejer, for det er bestemt ikke sjovt at få kritik og det kan godt være at hun ikke mener det på den måde, men så burde hun at omformulere sig! Børn er bare ikke ens, nogen er utrolig hurtig med det motoriske andre med det sproglige, en ting er sikker, det skal nok komme lige pludselig!

Noget andet er at det ikke kun er barnet, men også i som forældre skal kunne føle jer trygge og godt tilpas i hendes nærvær, børn kan så nemt mærke, hvis der er noget galt!

Så kemien skal helst fungere!

Håber i får styr på det!

Jeg har det virkelig trælst når jeg går derfra
Følelsen i min mave er ikke god, og jeg føler bare vi er to forskellige steder når vi snakker om vores barn.
Jeg er slet ikke enig i de ting hun siger om vores barn, eller jo, altså vores barn kan ikke kravle eller selv drikke af en kop, men helt ærligt?
Vores barn er så god på mange andre måde og slet ikke passivt.
Det er da først hvis barnet slet ikke giver udtryk for nogen ting og bare sidder og stirrer ud i luften, at det går galt, og sådan er det slet ikke her.

Anmeld

16. marts 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Jeg synes hun lyder meget uprofessionel :/ Som dagplejemor må hun da om nogen vide at børn er forskellige især når det kommer til udvikling.

Min datter kravlede først rigtigt da hun var ca 10 måneder (inden da møvede hun sig frem på maven) og har aldrig hørt noget fra hverken sp eller dp. Drikke af kop blev hun først rigtig god til da hun var over et år.

Synes I bør tage en snak med hende, evt tage en pædagog fra kommunen med og så tage den derfra. Hvis I intet får ud af det, så snak med dagplejekontoret om at få en anden Dp. Det er vigtigt at kemien er der for at det fungerer

Jamen foregår det på samme måde når de er i en privat dp? Altså at man kan tale med en pædagog fra kommunen?

Jeg har virkelig tænkt meget over det og jeg har bare en rigtig træls fornemmelse

Anmeld

16. marts 2013

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Jeg vil bare lige fortælle at min datter ikke kravlede før hun var 14 mdr og hun gik først da hun var halvanden. Vi fik at vide på Kolding Sygehus børneafdeling at det er indenfor normalen. Man forsøger ikke engang at udrede et barn med fysioterapeut før det er halvanden og endnu ikke kravler og selv der ser man mange børn som blot er langsomme uden at fejle en pind.

De børn som er langsomme motorisk fx kravler og går sent og har svært ved finmotorik som fx at drikke af kop selv, det er tit blot fordi de er meget dygtige sprogligt og socialt. De har simpelthen valgt at lægge deres fokus på de evner i stedet og skal nok udvikle det motoriske når de er klar.

Jeg husker dog tydeligt hvordan både sp og dp cyklede rundt i det i en uendelghed og det begyndte de også med da min datter var omkring 8 mdr. Det var faktisk derfor jeg fik hende undersøgt på børneafdelingen. I sidste ende valgte vi at vi ikke kunne leve med den dp vi havde. Det var så både pga den hetz omkring det motoriske og pga andre ting. Vi følte slet ikke at hun så alle de fantastiske ting ved vores datter. Hun så kun at hun var lidt langsom motorisk og slet ikke at hun er fantastisk god sproglig og socialt og meget vågen og kvik. Vi havde brug for at vores datter skulle være et sted hvor hun blev set som et fantastisk barn og ikke hele tiden fik trukket ned over hovedet de ting hun ikke mestrede endnu.

I dag er hun 2 år og kan self både gå og løbe og er nu så god motorisk at man slet ikke mærker at hun engang var lidt langsom.

Jeg føler heller ikke at vores dp ser på hvor fantastisk et barn vi har, men mere hvornår hendes børn kan

Jeg har det så skidt når jeg går derfra, for føler simpelthen vores barn bliver nærmest målt og vejet i forhold til de andre

Overvejer kraftigt bare at skifte dp, også inden vores barn bliver alt for knyttet til dem deroppe.

Anmeld

16. marts 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Anonym skriver:

Jeg føler heller ikke at vores dp ser på hvor fantastisk et barn vi har, men mere hvornår hendes børn kan

Jeg har det så skidt når jeg går derfra, for føler simpelthen vores barn bliver nærmest målt og vejet i forhold til de andre

Overvejer kraftigt bare at skifte dp, også inden vores barn bliver alt for knyttet til dem deroppe.

Det må føles meget ubehageligt, du er også gået længe med det.

Kan du ringe/skrive til hende idag?

kh

Ella

Anmeld

16. marts 2013

Anonym trådstarter

EllaRo skriver:

Det må føles meget ubehageligt, du er også gået længe med det.

Kan du ringe/skrive til hende idag?

kh

Ella

Ved ikke rigtig om jeg kan ringe/skrive til hende idag, det ville nok være at overskride nogle grænser i forhold til at det er hendes fridag?

Synes bare heller ikke vores barn har fået en chance for at faldet ordentligt til endnu. H*n startede i februar og så har vores barn været syg i 14 dage og der har været ferie i en uge. Så samlet har vores barn været der i ca. 14 dage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.