Når man er ked af sin dagplejer :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.415 visninger
26 svar
8 synes godt om
15. marts 2013

Anonym trådstarter

Jeg er lige ano da jeg ikke ved hvem der måske læser med.
Vores barn startede i dp for halvanden måned siden og synes egentlig ikke der er så god en kemi. Da vi var deroppe for første gang virkede dp'en meget sød og rar. Men jeg synes ikke hun gør andet end at kritisere mit barn.
Vores barn er 8 måneder og kan ikke kravle endnu. Det kritiserer hun. Havde sp'en på besøg for kort tid siden og fik at vide at vores barn er helt efter bogen og hvis der var nogen der kravelede før 8-10 måneder, så var de bare hurtige, vores barn var ihvertfald ikke bagud.
Vores barn elsker at sidde op og har gjort det meget stabilt de sidste par måneder, men ved at vores barn ikke kravler, så ser dp'en det som om at vores barn er passivt?!
Det synes jeg bare bestemt ikke, vores barn er så god til at give udtryk for hvad det vil og hvad det ikke vil, der er masser lyd, smil og grin, og jeg synes bare slet ikke det passer med hvad dp'en siger
Hun beskriver vores barn som hysterisk, men det har vi virkelig aldrig oplevet!

Vores barn er heller ikke særlig god til at drikke af en kop endnu, men vi øver ved hvert måltid og ja, h*n kan ikke selv drikke af en kop endnu, men hvor mange på 8 måneder kan det?

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre?
Føler det bare ikke trælst at skulle aflevere h*n igen efter weekenden Får helt dårlig samvittighed overfor vores barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg synes, du skal tage en samtale med dp'en og få afstemt jeres forventninger til hinanden / barnets udvikling.
Hvad du tager som kritik, kunne være ment som noget andet fra hendes side - det er nemt at misforstå hinanden - især når det kommer til sit barn.

Jeg håber, det kan hjælpe jer

Anmeld

15. marts 2013

Anonym trådstarter

PT skriver:

Jeg synes, du skal tage en samtale med dp'en og få afstemt jeres forventninger til hinanden / barnets udvikling.
Hvad du tager som kritik, kunne være ment som noget andet fra hendes side - det er nemt at misforstå hinanden - især når det kommer til sit barn.

Jeg håber, det kan hjælpe jer

Måske du har ret?

Men det er lidt svært at tyde, for ofte sammenligner hun med de andre børn, lidt ala "Altså Anton (fake navn) kunne da kravle da han var på X's (vores barn) alder. Så burde X også kunne nu"
Bliver da ked af sådan en besked

Anmeld

15. marts 2013

Ryberg

Jeg ville tage fat i lederen og undre dig over disse ting og forklare din opfattelse af det hele... hun kan hjælpe.. fx ved at være med i en forventningsafstemning med dagpleje mor...

Jeg har flere gange haft fat i vores leder.. og den første dagplejer lasse var hos stoppede vi samarbejdet med da kemien manglede...

Du skal have det godt og trygt med at aflevere dit barn... man skal ikke gå med tanker bagefter.. det er mange år det samarbejde skal eksistere...

Knus og held og lykke...

Anmeld

15. marts 2013

Anonym trådstarter

KittyGirl skriver:

Jeg ville tage fat i lederen og undre dig over disse ting og forklare din opfattelse af det hele... hun kan hjælpe.. fx ved at være med i en forventningsafstemning med dagpleje mor...

Jeg har flere gange haft fat i vores leder.. og den første dagplejer lasse var hos stoppede vi samarbejdet med da kemien manglede...

Du skal have det godt og trygt med at aflevere dit barn... man skal ikke gå med tanker bagefter.. det er mange år det samarbejde skal eksistere...

Knus og held og lykke...

Tak for dit svar, men det er en privat dagplejer, er der så stadig en leder?

Det føles mange gange som om hun bare synes vores barn er i vejen

Anmeld

15. marts 2013

Birte Heiker

Jeg er selv privat dagplejer og jeg ville meget gerne hvis du var en af mine "forældre" at du kom og snakkede om de problemer du har, det opfordre jeg mine til. Det er bedre at små misforståelser bliver løst med det samme så de ikke bliver til store problemer. Jeg håber du kan snakke med hende og at hun tager det til sig så i alle kan få en god tid sammen ellers ville jeg nok tænke på at finde en anden selvom jeg er imod at flytte børn men man skulle gerne havde det godt med at aflevere sit barn og være tryg ved det pøj pøj med det

Anmeld

15. marts 2013

Muffinmus

Du skal have det godt med pladsen. Så ring til kommunen og skriv dig op til en plads der. Hvis kemien allerede nu er skæv tvivler jeg bare pc en samtale med hende vil hjælpe. Allerede nu har i forskellige holdninger til jeres barn og dem ændrer hun ikke bare fordi i ikke er enige.

Anmeld

15. marts 2013

Muffinmus

Du skal have det godt med pladsen. Så ring til kommunen og skriv dig op til en plads der. Hvis kemien allerede nu er skæv tvivler jeg bare pc en samtale med hende vil hjælpe. Allerede nu har i forskellige holdninger til jeres barn og dem ændrer hun ikke bare fordi i ikke er enige.

Anmeld

15. marts 2013

Anonym trådstarter

Birte Heiker skriver:

Jeg er selv privat dagplejer og jeg ville meget gerne hvis du var en af mine "forældre" at du kom og snakkede om de problemer du har, det opfordre jeg mine til. Det er bedre at små misforståelser bliver løst med det samme så de ikke bliver til store problemer. Jeg håber du kan snakke med hende og at hun tager det til sig så i alle kan få en god tid sammen ellers ville jeg nok tænke på at finde en anden selvom jeg er imod at flytte børn men man skulle gerne havde det godt med at aflevere sit barn og være tryg ved det pøj pøj med det

Tak for dit input!
Det gør lidt en forskel at høre fra en med erfaring. Jeg tror bestemt vi vil snakke med hende, synes bare det er svært? Hvordan starter man lige sådan en samtale og hvornår gør man det?

Anmeld

15. marts 2013

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Præcis, vi er åbenbart meget mere forskellige, end der blev givet udtryk for da vi havde samtale med hende inden vores barn startede.
Overvejer kraftigt at finde en anden, også bare fordi, at jeg føler det underligt at afleverer vores barn og får helt ondt i maven af at gå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.