Ville du det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.376 visninger
12 svar
9 synes godt om
15. marts 2013

Anonym trådstarter

Jeg har næsten lige født. Og er alene med ham, faderen vil ikke skrive under på faderskabet og vil have taget en dna test fair nok. Men han vil også have lov til at se barnet mellem tiden . HVORFOR???? hvis han ikkenegang tror at han er faren . Er det mig der er gal på den??? ikke nok med det lige der jeg havde født tropper han op på fødegangen med 2 venner og en veninde og spiller smart ( sygeplejeskens ord ) og vil se barnet. Jeg gav ham se lov til at se baby lidt, men nu bliver han ved med at spille dum

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2013

Juliekp

Anonym skriver:

Jeg har næsten lige født. Og er alene med ham, faderen vil ikke skrive under på faderskabet og vil have taget en dna test fair nok. Men han vil også have lov til at se barnet mellem tiden . HVORFOR???? hvis han ikkenegang tror at han er faren . Er det mig der er gal på den??? ikke nok med det lige der jeg havde født tropper han op på fødegangen med 2 venner og en veninde og spiller smart ( sygeplejeskens ord ) og vil se barnet. Jeg gav ham se lov til at se baby lidt, men nu bliver han ved med at spille dum

Han lyder som lidt af en idiot!

Du er overhovedet ikke gal på den, er fuldstændig enig med dig. Han skal ikke se barnet hvis han ingen gang vil kendes ved at han er far til ham. Han virker ret umoden. Jeg havde smidt ham på røv og albuer hvis han var kommet og lavet sådan en scene..

Anmeld

15. marts 2013

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Han vil se baby fordi du siger han er faren, ergo er der eb god chance for at han er det, derfor vil han se barnet som måske hans, synes ikke det er spor mærkeligt.

og hvis du er 100% sikker på at barnet er hans, så skal han da også se hans barn. Som du beskriver det er det jo ikke dig der ikke er sikker på om han er faren, men ham.

Anmeld

15. marts 2013

Anonym trådstarter

Mom In The Making skriver:

Han vil se baby fordi du siger han er faren, ergo er der eb god chance for at han er det, derfor vil han se barnet som måske hans, synes ikke det er spor mærkeligt.

og hvis du er 100% sikker på at barnet er hans, så skal han da også se hans barn. Som du beskriver det er det jo ikke dig der ikke er sikker på om han er faren, men ham.

Hvis han ikke en gang gider skrive under , så synes jeg heller ikke at han skal se barnet. Han har ville skrive under indtil jeg var ca 7 måneder henne og har været med til alle scaningerne . Og nu efter så lang tid er han ikke sikker på at han er faren. Come on så burde han sku da ha været i tvivl noget før. Plus hvis han ikke. Er sikker på at han er faren hvorfor vil han så se barnet og bruge tid på det , det giver sku da ikke nogen mening

Anmeld

15. marts 2013

C-Dog

Forstår godt han vil ha lavet en test. Du ved jo 100% at du er moren, men han har jo ingen beviser på at han er faren, i er jo ikke kærester så han er i sin gode ret til at tvivle på dig (selv om det selfølgelig ikke er fedt for dog når du nu ved han er faren) men selfølgelig vil han se barnet hvis det er hans, ligesom du lige er blevet mor så er han lige blevet far. At han spiller smart med vennerne er til at brække sig over synes jeg. det er en baby, han lille barn, ikke en ny fodbold. Håber han tar sig sammen og i får et super samvær op at køre for jeres lille baby. :-)

Anmeld

15. marts 2013

Anonym trådstarter

Juliekp skriver:

Han lyder som lidt af en idiot!

Du er overhovedet ikke gal på den, er fuldstændig enig med dig. Han skal ikke se barnet hvis han ingen gang vil kendes ved at han er far til ham. Han virker ret umoden. Jeg havde smidt ham på røv og albuer hvis han var kommet og lavet sådan en scene..

Lige præcis , synes sku at han er langt ude. 

Anmeld

15. marts 2013

Anonym trådstarter

FrkHamilton skriver:

Forstår godt han vil ha lavet en test. Du ved jo 100% at du er moren, men han har jo ingen beviser på at han er faren, i er jo ikke kærester så han er i sin gode ret til at tvivle på dig (selv om det selfølgelig ikke er fedt for dog når du nu ved han er faren) men selfølgelig vil han se barnet hvis det er hans, ligesom du lige er blevet mor så er han lige blevet far. At han spiller smart med vennerne er til at brække sig over synes jeg. det er en baby, han lille barn, ikke en ny fodbold. Håber han tar sig sammen og i får et super samvær op at køre for jeres lille baby. :-)

Vi var kæreste i ca et halvt år. Og han har været med til alle scanninger. Han er først kommet i tvivl idag. Sidst da han ikke ville skrive under var det pga alle mulige andre ting fx han ville ikke have noget med barnet og gøre han ville have at jeg skulle skrive ukendt far på osv . men aldrig pga han ikke troede at han var faderen. Så ser det bare som endnu undskyldning for at slippe for at betale. 

Anmeld

15. marts 2013

Rockertand

baby

Hvem der er barnets far - faderskabet til et barn - skal fastslås for at sikre, at barnet får rettigheder i forhold til sin far og ret til at kende sin biologiske baggrund.

Faderskabet betyder blandt andet at:

• faren har pligt til at forsørge barnet
  • faren kan få samvær med barnet
  • faren kan få del i forældremyndigheden
  • barnet kan få farens efternavn
  • barnet og faren har arveret efter hinanden og 
  • barnet kan få samme indfødsret som faren, hvis betingelserne herfor er opfyldt.

Som jeg læser det, kan han først få samvær, når det er fastslået/han har vedgået, at han er faderen.............(Kilde: Statsforvaltningen)

Anmeld

15. marts 2013

C-Dog

Anonym skriver:

Vi var kæreste i ca et halvt år. Og han har været med til alle scanninger. Han er først kommet i tvivl idag. Sidst da han ikke ville skrive under var det pga alle mulige andre ting fx han ville ikke have noget med barnet og gøre han ville have at jeg skulle skrive ukendt far på osv . men aldrig pga han ikke troede at han var faderen. Så ser det bare som endnu undskyldning for at slippe for at betale. 

Du behøver ihvertfald ikke bekymre dig om økonomien, for så snart testen er taget og du kan bevise han er faren kan du få kommunen til at betale dig pengene og så trækker skat dem bare fra hans løn ;-) og han kan så trække det fra i skat så det ikke rigtig koster ham noget. Hans opførsel kan man desværre kun håbe han selv ændre til det bedre nu hvor han er far.

Anmeld

15. marts 2013

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Hvis han ikke en gang gider skrive under , så synes jeg heller ikke at han skal se barnet. Han har ville skrive under indtil jeg var ca 7 måneder henne og har været med til alle scaningerne . Og nu efter så lang tid er han ikke sikker på at han er faren. Come on så burde han sku da ha været i tvivl noget før. Plus hvis han ikke. Er sikker på at han er faren hvorfor vil han så se barnet og bruge tid på det , det giver sku da ikke nogen mening

så længe han ved at der er en chance for at han faren kan jeg sagtens forstå han ønsker samvær med barnet, hvis der nu f.eks. Går 6 mdr før sagen er afklaret og han ER far til barnet, så har han jo mistet de 6 mdr. Af sit barns liv, kan sagtens forstå han ikke vil skive under, når han ikke føler sig sikker på om han er faren, han binder sig jo resten af barnets liv, om ikke andet så økonomisk oh det er mange penge at betale til et barn hvis det så viser sig ikke at være hans. 

Som jeg læser det vil han gerne skrive under når han ved med sikkerhed at han er faren og det synes jeg altså er fair nok.

Jeg kan SAGTENS forstå at du synes det er skide irriterende når du jo VED han er faren og føler det krænkende at han indirekte siger du har været sammen med en anden... men ja.. han er ikke sikker på barnwt er hans og så forstår jeg altså godt han ikke bare skriver under.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.