Ang pasningsgaranti

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2013

karisima

LSM skriver:

Okay skal starte på arbejde d. 21 maj
Og min svigerinde har pt ikke rigtig noget job udover lidt vikararbejde en gang i mellem så hun kunne være en mulighed
Hvordan får man det lige kørt igennem? Skal hun oprette et cvr nummer eller hvad? Og hvad med den der jeg er ikke pædofil ting?

Puha nu er jeg helt opsat på at det er sådan det skal være hehe,
Men hvordan var betalingen så da alt sammen var gået igennem omkring tilskud osv er det så lige som en alm dagpleje eller vuggestue plads?

Nej det er dig der skal CVR registeret for du skal jo være arbejdsgiver, men jeg er sikker på at de kan guide dig på kommunen. Jeg gjorde det som sagt lidt anderledes og fik aldrig tilskud fra kommunen pga tidsnød.

Mht det bevis: Jeg fik googlet lidt og det hedder en børneattest. Det skal den du ansætter have for at kunne passe børn (ihvertfald med tilskud fra kommunen).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2013

LSM

Sara. skriver:

Jeg ville ringe til plads anvisningen og spørge om de helt konkrete spørgsmål.....

Vi boede inde i Århus C og fik tilbudt vug. plads i Rundhøj. Jeg tog hjemmefra kl 7, med bus kvart over 7 Afleverede min datter og så ku jeg lige nå i skole halv 9...

Mener at hvis du siger nej til en garanti plads så har du den ikke mere, og er således ikke sikret plads til den ønskede dato.

Men ja, jeg ville ringe og stille de konkrete spørgsmål..... Og ring gerne mange gange og pres lidt på.

Der er desværre bare rigtig få 0-6 års pladser i Århus lige nu...

Ja kan godt være jeg skulle få ringet igen,
Min SP'er har sagt, der var mangel på børn herude (Bor i skæring)
Men ja håber på det bedste, som en anden har forslået overvejer jeg at tage brug af fritvalgsordningen indtil der er en ledig dagpleje

Anmeld

14. marts 2013

Sara.

LSM skriver:

Ja kan godt være jeg skulle få ringet igen,
Min SP'er har sagt, der var mangel på børn herude (Bor i skæring)
Men ja håber på det bedste, som en anden har forslået overvejer jeg at tage brug af fritvalgsordningen indtil der er en ledig dagpleje

Det kan du tjekke på Århus kommunens hjemmeside... Der kan du finde de forskellige garanti distrikter og se hvordan pasnings situationen ser ud.

Uden at være helt sikker så tror jeg også der er noget der hedder garanti distrikt. Hvilket du så skal få tilbudt en plads indenfor. Takker du nej så kan du søge garanti plads igen og mener fra du har søgt der Max må gå 3 mdr før du får en plads....

Håber det løser sig på den ene eller anden måde. Kan godt se det er tiltrækkende at få en hjem, jeg troede bare det var dyrere....

Anmeld

14. marts 2013

LSM

Sara. skriver:

Det kan du tjekke på Århus kommunens hjemmeside... Der kan du finde de forskellige garanti distrikter og se hvordan pasnings situationen ser ud.

Uden at være helt sikker så tror jeg også der er noget der hedder garanti distrikt. Hvilket du så skal få tilbudt en plads indenfor. Takker du nej så kan du søge garanti plads igen og mener fra du har søgt der Max må gå 3 mdr før du får en plads....

Håber det løser sig på den ene eller anden måde. Kan godt se det er tiltrækkende at få en hjem, jeg troede bare det var dyrere....

Det kommer jo an på hvad man aftaler lønnen skal være
Det er heller ikke noget der skal fortsætte bare indtil vi får tilbudt en plads der er bedre

Ja pladsen ligger inden for garantidistriktet så kan da godt være de har overholdt det.
Hvis man søger garanti plads kan man så både blive tilbudt dagpleje og vuggestue eller skal de holde sig til ønsket om dagpleje?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.