Ang pasningsgaranti

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.218 visninger
13 svar
0 synes godt om
14. marts 2013

LSM

Er der nogle af jer der ved hvad pasningsgarantien i Århus kommune indebære?
´
Hvor langt må pladsen ligge fra eget hjem,?
Skal de sørge for at stedet har åbent i de tider man har ønsket?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2013

LSM

Jeg kan se man højest må have 30 minutters ekstra transport hver vej i forhold til arbejde
forventer de så at man har bil? Eller er det med den offentligt transport?
Spørger for jeg faktisk er i tvivl om kommunen har overholdt vores pasningsgaranti

Anmeld

14. marts 2013

StudPsyk

LSM skriver:

Jeg kan se man højest må have 30 minutters ekstra transport hver vej i forhold til arbejde
forventer de så at man har bil? Eller er det med den offentligt transport?
Spørger for jeg faktisk er i tvivl om kommunen har overholdt vores pasningsgaranti

Jeg ved det faktisk ikke, da vi bare fik den vi ønskede, men måske du skulle prøve at ringe og spørge hos pladsanvisningen?

Anmeld

14. marts 2013

LSM

Janne T. skriver:

Jeg ved det faktisk ikke, da vi bare fik den vi ønskede, men måske du skulle prøve at ringe og spørge hos pladsanvisningen?

Ja men hun er ikke så nem at snakke med
Overholder ikke aftaler osv
Vi blev tilbudt en dagplejeplads, som vi har sagt nej til, det er denne jeg er i tvivl om overhovedet overholder pasningsgarantien,(Den ligger fuldstændig modsat retning af vores arbejde, omvejen er mere end 30 minutter når man er med bus, jeg angav inde på hjemmesiden hvornår jeg ville hente og bringe vores søn, men den dagpleje vi er tilbudt åbner først kl 7, som er det tidspunkt jeg møder på arbejde)
Hun ringede så til mig og sagde der ikke var andre ledige dagplejepladser, om vi ville blive tilbude vuggestue i stedet for, jeg sagde at sådan måtte det jo være og hun ville så sende et tilbud for den vuggestue hvor der var plads.
Dette var i starten af sidste uge, da jeg så endnu ikke havde hørt noget og det faktisk haster lidt, (min søn skal gerne starte 1. maj) ringede jeg til hende idag, hun har endnu ikke sendt noget da hun mente aftalen var jeg ville vende tilbage om vi ville tage imod vuggestue plads.
Ved godt hun selvfølgelig kan have taget fejl, men hun sagde ordret hun ville sende et tilbud på en ledig vuggestue plads, hvilket hun så ikke har gjort. Er ved at være en presset kvinde

Men ja ville gerne hvis nogle herinde måske havde lidt erfaring omkring det, så jeg er lidt mere sikker i min sag hvis jeg skal ringe til hende og snakke med hende om det

Anmeld

14. marts 2013

LSM

Ingen andre ?

Anmeld

14. marts 2013

karisima

Jeg har heller ikke så gode erfaringer med Pladsanvisningen i Århus

Desværre ved jeg ikke præcist hvad pasningsgarantien indebærer men bare gøre dig opmærksom på at du kan bruge Fritvalgsordningen og selv ansætte en derhjemme i de 2-3 måneder der går inden I får tilbudt en ny plads. Det gjorde jeg da jeg fik tilbud en plads (dagpleje, faktisk ) jeg ikke ville have til min datter.

Læs mere her:

http://www.aarhus.dk/da/borger/familie-boern-og-unge/Pasning/Pasningstilbud/Frit-valg-ordningen.aspx

Anmeld

14. marts 2013

LSM

karisima skriver:

Jeg har heller ikke så gode erfaringer med Pladsanvisningen i Århus

Desværre ved jeg ikke præcist hvad pasningsgarantien indebærer men bare gøre dig opmærksom på at du kan bruge Fritvalgsordningen og selv ansætte en derhjemme i de 2-3 måneder der går inden I får tilbudt en ny plads. Det gjorde jeg da jeg fik tilbud en plads (dagpleje, faktisk ) jeg ikke ville have til min datter.

Læs mere her:

http://www.aarhus.dk/da/borger/familie-boern-og-unge/Pasning/Pasningstilbud/Frit-valg-ordningen.aspx

JA se hvorfor har hun ikke orienteret mig om den mulighed?
Det kunne da være en mulighed, indtil der er en ledig dagpleje efter sommeren

Er det lige meget hvem man ansætter? Skal man selv finde en? eller har de kommunen nogle til rådighed?
Hvad er prisen for det osv? fortæl fortæl fortæl

Anmeld

14. marts 2013

karisima

LSM skriver:

JA se hvorfor har hun ikke orienteret mig om den mulighed?
Det kunne da være en mulighed, indtil der er en ledig dagpleje efter sommeren

Er det lige meget hvem man ansætter? Skal man selv finde en? eller har de kommunen nogle til rådighed?
Hvad er prisen for det osv? fortæl fortæl fortæl

Det blev en lidt speciel ansættelse jeg lavede i sin tid fordi det blev meget tidspresset, men du kan da lige få hele historien

Jeg fik først besked om at jeg fik dagplejepladsen 2-3 uger inden min datter skulle starte pga sommerferie, så jeg ringede febrilsk rundt til mit netværk og min søde kusine havde sommerferie lige i de måneder jeg skulle bruge alternativ pasning.

Derfor ansatte jeg hende, men jeg kunne ikke nå at få alt det formelle på plads (CVR registering, det der "jeg er ikke pædofil-bevis" som jeg ikke kan huske hvad hedder lige nu  osv) så min kusine fik mange pengegaver af mig lige i de måneder (tsk tsk). Heldigvis var jeg i en økonomisk situation hvor det kunne lade sig gøre, men hvis man har bedre tid til at få det formelle på plads kan det jo sagtens lade sig gøre.

Og det var fantastisk at få passet min datter hjemme de første ca 2 måneder!! Jeg er utrolig taknemmelig over at min kusine kunne og ville. Der var ingen stress og jag om morgenen og vi vænnede os begge til at være uden hinanden men min datter var stadig på kendt grund. Jeg har aldrig fortrudt og jeg gør nøjagtig det samme til sommer hvis jeg ikke får tilbudt en god børnehave plads  

Anmeld

14. marts 2013

LSM

karisima skriver:

Det blev en lidt speciel ansættelse jeg lavede i sin tid fordi det blev meget tidspresset, men du kan da lige få hele historien

Jeg fik først besked om at jeg fik dagplejepladsen 2-3 uger inden min datter skulle starte pga sommerferie, så jeg ringede febrilsk rundt til mit netværk og min søde kusine havde sommerferie lige i de måneder jeg skulle bruge alternativ pasning.

Derfor ansatte jeg hende, men jeg kunne ikke nå at få alt det formelle på plads (CVR registering, det der "jeg er ikke pædofil-bevis" som jeg ikke kan huske hvad hedder lige nu  osv) så min kusine fik mange pengegaver af mig lige i de måneder (tsk tsk). Heldigvis var jeg i en økonomisk situation hvor det kunne lade sig gøre, men hvis man har bedre tid til at få det formelle på plads kan det jo sagtens lade sig gøre.

Og det var fantastisk at få passet min datter hjemme de første ca 2 måneder!! Jeg er utrolig taknemmelig over at min kusine kunne og ville. Der var ingen stress og jag om morgenen og vi vænnede os begge til at være uden hinanden men min datter var stadig på kendt grund. Jeg har aldrig fortrudt og jeg gør nøjagtig det samme til sommer hvis jeg ikke får tilbudt en god børnehave plads  

Okay skal starte på arbejde d. 21 maj
Og min svigerinde har pt ikke rigtig noget job udover lidt vikararbejde en gang i mellem så hun kunne være en mulighed
Hvordan får man det lige kørt igennem? Skal hun oprette et cvr nummer eller hvad? Og hvad med den der jeg er ikke pædofil ting?

Puha nu er jeg helt opsat på at det er sådan det skal være hehe,
Men hvordan var betalingen så da alt sammen var gået igennem omkring tilskud osv er det så lige som en alm dagpleje eller vuggestue plads?

Anmeld

14. marts 2013

Sara.

Jeg ville ringe til plads anvisningen og spørge om de helt konkrete spørgsmål.....

Vi boede inde i Århus C og fik tilbudt vug. plads i Rundhøj. Jeg tog hjemmefra kl 7, med bus kvart over 7 Afleverede min datter og så ku jeg lige nå i skole halv 9...

Mener at hvis du siger nej til en garanti plads så har du den ikke mere, og er således ikke sikret plads til den ønskede dato.

Men ja, jeg ville ringe og stille de konkrete spørgsmål..... Og ring gerne mange gange og pres lidt på.

Der er desværre bare rigtig få 0-6 års pladser i Århus lige nu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.