Den der ægløsning............

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

534 visninger
10 svar
1 synes godt om
13. marts 2013

et-ønske

Mit forløb er efterhånden temmelig grinagtigt, hvis der overhovedet er noget at grine af

Efter mit møde på gyn hvor de konstatere at jeg er blevet stimuleret for lidt. Gik jeg hjem med tanken om at nu holder vi pause til efter kikkert operationen på mandag!!

Men min krop lever sit helt eget liv. Så onsdag i sidste uge fik jeg for første gang i 1½ år min mens helt af sig selv, uden hjælp af provera!!
Aftaler med sygehuset at jeg skal tage pergotime som aftalt, på trods af operationen på mandag.
Men hvornår har jeg mon/måske ægløsning - eller hvornår ville du teste for æl?????

Hvis jeg tæller sidste cyklus er den på 42 dage

Jeg er en knold til at beregne det - så kan DU hjælpe mig?? Og er der andre der har fået sådan en kikkertoperation, hvornår kan man begynde at sexe igen herefter??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2013

modesty

babywish13 skriver:

Mit forløb er efterhånden temmelig grinagtigt, hvis der overhovedet er noget at grine af

Efter mit møde på gyn hvor de konstatere at jeg er blevet stimuleret for lidt. Gik jeg hjem med tanken om at nu holder vi pause til efter kikkert operationen på mandag!!

Men min krop lever sit helt eget liv. Så onsdag i sidste uge fik jeg for første gang i 1½ år min mens helt af sig selv, uden hjælp af provera!!
Aftaler med sygehuset at jeg skal tage pergotime som aftalt, på trods af operationen på mandag.
Men hvornår har jeg mon/måske ægløsning - eller hvornår ville du teste for æl?????

Hvis jeg tæller sidste cyklus er den på 42 dage

Jeg er en knold til at beregne det - så kan DU hjælpe mig?? Og er der andre der har fået sådan en kikkertoperation, hvornår kan man begynde at sexe igen herefter??

Nu kan en kikkertoperation jo være alt muligt, så det kommer an på hvad operationen går ud på?

Anmeld

14. marts 2013

Nessie

Har ingen anelse om det, men vil bare sige pøj pøj med operationen 

Anmeld

14. marts 2013

et-ønske

modesty skriver:

Nu kan en kikkertoperation jo være alt muligt, så det kommer an på hvad operationen går ud på?

Jeg skal have skyllet æggestokkene igennem for at se om der er passage
Mange for det gjort mens der er vågne - men jeg skal i fuld narkose...

Anmeld

14. marts 2013

et-ønske

Nessie skriver:

Har ingen anelse om det, men vil bare sige pøj pøj med operationen 

Tak

Anmeld

14. marts 2013

Kløver

babywish13 skriver:

Må man spørge hvorfor du skal i narkose for at få lavet hsu?

Lyder som noget rod, min cyklus lå fast på 42-44 dage, og mener jeg startede med at teste på dag 18. Men ved ikke hvordan medicinen virker, jeg ville nok gøre som jeg gjorde de to første cyklus for at finde æl ca tidspunkt, der testede jeg hver dag fra start og indtil der kom æl

Held og lykke med gennemskyldningen og krydser for det snar lykkedes for jer, jeg blev selv gravid kort efter hsu

Anmeld

14. marts 2013

et-ønske

Maja84 skriver:

Må man spørge hvorfor du skal i narkose for at få lavet hsu?

Lyder som noget rod, min cyklus lå fast på 42-44 dage, og mener jeg startede med at teste på dag 18. Men ved ikke hvordan medicinen virker, jeg ville nok gøre som jeg gjorde de to første cyklus for at finde æl ca tidspunkt, der testede jeg hver dag fra start og indtil der kom æl

Held og lykke med gennemskyldningen og krydser for det snar lykkedes for jer, jeg blev selv gravid kort efter hsu

Åhhhh hvis jeg bare vidste helt nøjagtig hvorfor jeg skal i narkose for det
Altså det er hvor det laver 2 huller i maven af mig og kigger det hele igennem?! Jeg er blevet behandlet for klamydia - men er aldrig selv blevet testet positiv - ved ikke om det har noget at sige??

Uha jeg krydser alt for at det er den skylning der skal til har hørt om mange der har haft baby- held ved det

Anmeld

15. marts 2013

modesty

babywish13 skriver:

Okay, jamen det er jo ikke en kikkertoperation, men en kikkertundersøgelse. Det er noget helt andet.

Anmeld

15. marts 2013

modesty

Altså det er hvor det laver 2 huller i maven af mig og kigger det hele igennem?! Jeg er blevet behandlet for klamydia - men er aldrig selv blevet testet positiv - ved ikke om det har noget at sige??

Uha jeg krydser alt for at det er den skylning der skal til har hørt om mange der har haft baby- held ved det

Nu læste jeg så det her indlæg - jeg er forvirret. Det er altså ikke bare en gennemskylning du skal have så. De skal ind og kigge det hele nærmere igennem. Jeg kan forestille mig at det er for at se om dine æggeledere er blevet ødelagt af en infektion i forbindelse med klamydia'en?

Det er lidt svært at give gode råd når der ikke er mere konkret info. 

Det kommer jo an på hvad de skal lave derinde, så at sige. Jeg fik fjernet en æggeleder, så der går de jo ind og skærer/brænder et lille område af livmoderen. Vi skulle i IVF efterfølgende og dér valgte lægen at springe en cyklus over så de var helt sikre på at alt var som det skulle være.

M.h.t. hvornår I skal have sex, så må du vel bare gå ud fra din cyklus hvis de har sagt at I skal gøre det alligevel. Kan du ikke bruge ÆL teste hvis cyklus er uregelmæssig?

Men snak med din læge om det - som sagt er det svært at give gode råd i en så specifik situation uden at kende mere til forløbet.

Jeg undrer mig også over hvorfor du ikke har fået den undersøgelse i starten af forløbet? Det lyder som om I har været i behandling i noget tid eller hvordan?

Anmeld

15. marts 2013

Kløver

babywish13 skriver:

Så skal de nok kigge efter flere ting håber på det vil gå godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.