Mad til mødregruppen i morgen. Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.531 visninger
23 svar
5 synes godt om
13. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja mødregruppen kommer til frokost i morgen, og vi ska ha lidt at spise, så jeg har købt lidt forskelligt ind til os, men nu står jeg lige og mangler lidt opskrifts inspiration!! 

Jeg har købt: 

Krebse hale kød.

Store rejer.

Røget laks.

Lakse pate.

Skyr. 

Spørgsmålet er jo så om i ik lige har et par lækre opskrifter med krebsehaler, rejer og skyer.

Jeg har lavet dejen til brød, som ska hæve indtil i morgen, har salat og gullerøder, agurk, tomater, peberfrugt og æg. 

Så hjælp!! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2013

modesty

Wow, i min mødregruppe købte vi bare lidt pålæg og rugbrød. Jeg er imponeret over energiniveauet ;-) Umiddelbart ville jeg da bare servere det som det er, men hvis du absolut vil blande det sammen, kan du jo lave en skaldyrsalat med rejser, krebsehaler, skyr, salt, peber, citron og evt. lidt krydderier. Men personligt elsker jeg friske rejer på nybagt brød (og citron!).

Anmeld

13. marts 2013

MariaKyedDK

StineW79 skriver:

Ja mødregruppen kommer til frokost i morgen, og vi ska ha lidt at spise, så jeg har købt lidt forskelligt ind til os, men nu står jeg lige og mangler lidt opskrifts inspiration!! 

Jeg har købt: 

Krebse hale kød.

Store rejer.

Røget laks.

Lakse pate.

Skyr. 

Spørgsmålet er jo så om i ik lige har et par lækre opskrifter med krebsehaler, rejer og skyer.

Jeg har lavet dejen til brød, som ska hæve indtil i morgen, har salat og gullerøder, agurk, tomater, peberfrugt og æg. 

Så hjælp!! Vh stine

mmmm, jeg vil SÅ gerne med til frokost imorgen det lyder så lækkert....

synes da du bare skal servere det som det er

Anmeld

13. marts 2013

L&V

StineW79 skriver:

Jeg har købt: 

Krebse hale kød.

Store rejer.

Røget laks.

Lakse pate.

Skyr. 

Så hjælp!! Vh stine

Altså jeg ville da fyre de der krebs og rejer i en lækker salat, bikse en urte dressing. Lakse paten kan jo spises som mousse til salaten og ja skyer ville jeg smide ud (kan ik fordrage det) Sådan ku vores mødregruppe menu i hvert fald godt se ud

Anmeld

13. marts 2013

StineW79

modesty skriver:

Wow, i min mødregruppe købte vi bare lidt pålæg og rugbrød. Jeg er imponeret over energiniveauet ;-) Umiddelbart ville jeg da bare servere det som det er, men hvis du absolut vil blande det sammen, kan du jo lave en skaldyrsalat med rejser, krebsehaler, skyr, salt, peber, citron og evt. lidt krydderier. Men personligt elsker jeg friske rejer på nybagt brød (og citron!).

Tit så får vi også bare rugbrød, men jeg har lige haft fødselsdag, så vil gøre lidt "extra" ud af det!!

Hvilke kryderurter ville du bruge?? Vh stine

Anmeld

13. marts 2013

StineW79

MariaKyedDK skriver:

mmmm, jeg vil SÅ gerne med til frokost imorgen det lyder så lækkert....

synes da du bare skal servere det som det er

Du ska da være velkommen! Vi starter kl 11.  Vh stine

Anmeld

13. marts 2013

StineW79

Månsson skriver:

Altså jeg ville da fyre de der krebs og rejer i en lækker salat, bikse en urte dressing. Lakse paten kan jo spises som mousse til salaten og ja skyer ville jeg smide ud (kan ik fordrage det) Sådan ku vores mødregruppe menu i hvert fald godt se ud

Det er første gang jeg har købt skyer, normalt bruger jeg creme friese, så er lidt spændt på om det er det "samme"

Hvad ville du putte i dressingen?? Vh stine

Anmeld

13. marts 2013

L&V

StineW79 skriver:

Det er første gang jeg har købt skyer, normalt bruger jeg creme friese, så er lidt spændt på om det er det "samme"

Hvad ville du putte i dressingen?? Vh stine

Syntes det er grynet og tørt i smagen, vi bliver aldrig venner skyer og jeg

Dild og purløg, lidt hvidløg salt og peber syntes jeg jo passer super godt til skaldyr.. Hvis man gerne vil lave en fedtfattig dressing er hytteost altså os bare godt.. Det bruger jeg altid os i bagekartofler, frikadeller osv

Anmeld

13. marts 2013

modesty

StineW79 skriver:

Tit så får vi også bare rugbrød, men jeg har lige haft fødselsdag, så vil gøre lidt "extra" ud af det!!

Hvilke kryderurter ville du bruge?? Vh stine

hmm, måske lidt karry eller paprika? Uden at smagen skal være for dominerende.

Anmeld

13. marts 2013

StineW79

Månsson skriver:

Syntes det er grynet og tørt i smagen, vi bliver aldrig venner skyer og jeg

Dild og purløg, lidt hvidløg salt og peber syntes jeg jo passer super godt til skaldyr.. Hvis man gerne vil lave en fedtfattig dressing er hytteost altså os bare godt.. Det bruger jeg altid os i bagekartofler, frikadeller osv

Umm jeg elsker hytteost! Tror jeg lige vil købe det i morgen, istedet for skyer. Dild og purløg må jeg også heller lige få købt. Øv at det ik er sommer, for der har vi det i haven! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.