Hvordan får I Jeres spædbarn til at sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

903 visninger
12 svar
4 synes godt om
13. marts 2013

Anonym trådstarter

Ja ... hvordan gør I? Specielt når de skal sove ..? Går i rundt med dem, vugger dem i søvn, ammer dem i søvn, eller kan de bare lægges og så sover de?

Jeg har en søn på 3 uger, der har rigtigt svært ved at falde helt i søvn, men det er lidt hårdt at skulle gå rundt med han og vugge i søvn hver gang han skal sove, hvilket jo er ret ofte i løbet af en dag.

Så hvordan gør I ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2013

Ønskebarnet12

Anonym skriver:

Ja ... hvordan gør I? Specielt når de skal sove ..? Går i rundt med dem, vugger dem i søvn, ammer dem i søvn, eller kan de bare lægges og så sover de?

Jeg har en søn på 3 uger, der har rigtigt svært ved at falde helt i søvn, men det er lidt hårdt at skulle gå rundt med han og vugge i søvn hver gang han skal sove, hvilket jo er ret ofte i løbet af en dag.

Så hvordan gør I ?

Denmmmm min søn var så lille, sagde min mor at når han sov skulle vi lade ham ligge, men som nybagt mor så vil man jo gerne holde sit barn hele tiden fordi det er så nyt og spændende så her endte det med at han kun ville sove på min mave (mave mod mave) helt op til 2 mdr hvor efter jeg en aften lagde ham og vupti så sov han sørme nede, derefter kom der en periode hvor han så selv faldet i søvn men nu er der så kommet noget nyt igen hvor jeg skal kysse ham så falder han i søvn hvilket er kun skønt for mig men held og lykke! Prøv at svøb hende, det hjalp en del hvis han sku tag lure i løbet af dagen

Anmeld

14. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ammede alberte i søvn. Efter hun er blevet lidt større, ka jeg nu bare ligge hende i barnevognen, også sover hun efter 2 min. Om aftnen babber jeg hende stadig i søvn, og ligger hende derefter ind i sengen! Vh stine

Anmeld

14. marts 2013

Miss BananaHammock

Om aften ligger vi bare Alexander i sin lift som står i tremmesengen på hans værelse. Inden han bliver lagt kører vi den samme rutine med pusle/nattøj på, natflaske på værelset, en sang også godnat. Så ligger han typisk og pludre i 5-10 min og falder i søvn. Vi går først fra ham når han sover.
Om dagen ligger jeg ham i barnevognen når han viser trætheds tegn. Det kan enten gå godt og han sover næsten med det samme, eller det kan tage en halv time med at han spytter sutten ud og skal ha den igen og skal vugges lidt. Men i den sidste ende sover han bare godt i barnevognen. Vi har kørt både dag og aften rutine siden han var ca. 6 uger.

Anmeld

14. marts 2013

Anonym trådstarter

Ønskebarnet12 skriver:

Denmmmm min søn var så lille, sagde min mor at når han sov skulle vi lade ham ligge, men som nybagt mor så vil man jo gerne holde sit barn hele tiden fordi det er så nyt og spændende så her endte det med at han kun ville sove på min mave (mave mod mave) helt op til 2 mdr hvor efter jeg en aften lagde ham og vupti så sov han sørme nede, derefter kom der en periode hvor han så selv faldet i søvn men nu er der så kommet noget nyt igen hvor jeg skal kysse ham så falder han i søvn hvilket er kun skønt for mig men held og lykke! Prøv at svøb hende, det hjalp en del hvis han sku tag lure i løbet af dagen

Håber vi når dertil en dag - men ja ... må indrømme jeg nødigt vil "skabe" et af de der børn, der skal vugges i søvn de næste 2 år. Men pt bliver han det godt nok

Anmeld

14. marts 2013

AnnaK89

Da Carolina var helt lille blev hun vugget eller ammet i søvn.
Jeg stoppede med at amme da hun var et halvt år. Og derefter kunne vi faktisk bare ligge hende i seng efter hun havde fået sin flaske. Hun er nu 8 mdr, og sover 5 min efter hun er blevet lagt i seng

Anmeld

14. marts 2013

SKR

Vi havde samme problem med vores dreng. Vores sundhedsplejerske gav os det råd, at vende ham til at barnevognen er lig med at nu skal han sove. Vi gjorde det når han var træt, fik han hue, handsker og ude dragt på, puttet godt i liften og ud i barnevognen. Og så gik vi med ham i ca. 2 timer. Det gjorde vi formiddag og eftermiddag, for at vi var sikre på at han fik sovet. Stille og roligt har vi kunne nøjes med en ti.es gåtur og så sover han færdig i barnevognen udenfor.

Her efter 3 uger med den rutine, forbinder han det at komme i overtøj og ud i barnevognen med at sove. For det meste når han at falde i søvn mens han får overtøj på.

Ellers har det også hjulpet at svøbe ham i dynen.

jeg håber du finder en måde der virker for jer.

Anmeld

14. marts 2013

LR85

Anonym skriver:

Så hvordan gør I ?

Vugge/svøbe/amme. 

Og hvis du tænker at du ikke vil give ham dårlige sovevaner, så drop de tanker indtil han er 8-9 måneder. Før det (har min erfaring) vist, at meget ændre sig og de ikke 'tager ved lære' og der ved ikke husker det. 

Gør hvad i føler bedst for og så kan i begynde at 'opdrage' på søvnen om mange måneder

Anmeld

14. marts 2013

smølfine

LR85 skriver:

Vugge/svøbe/amme. 

Og hvis du tænker at du ikke vil give ham dårlige sovevaner, så drop de tanker indtil han er 8-9 måneder. Før det (har min erfaring) vist, at meget ændre sig og de ikke 'tager ved lære' og der ved ikke husker det. 

Gør hvad i føler bedst for og så kan i begynde at 'opdrage' på søvnen om mange måneder

Helt enig, så små børn kan ikke få dårlige vaner.

Nogle børn nyder at blive svøbt stramt i deres dyne, mens andre falder i søvn v ed moders bryst. Så gør det der passer bedst til jeres barn og så skal det andet nok komme.

Anmeld

14. marts 2013

tarkoflen

Jeg har tænkt, at baby skal svøbes, når hun kommer til verden! Har en veninde med en meget urolig søn, men han er 4 måneder nu, og bliver bund hysterisk, hvis hun forsøger at svøbe ham, for det skal man åbenbart gøre fra baby er lille

Hvis du gerne vil vugge i søvn, men ikke orker at gå rundt med baby, så kender jeg flere der har haft god gavn af sådan en pilatesbold, som man kan sidde på, fordi du kan sidde godt på den, og give baby samme følelse som, hvis du bærer rundt på ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.