hvordan fortæller man det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2013

optimistmor

ekebiv skriver:

Jeg ville ikke præsenterer mine børn for en potentiel ny kæreste de første MANGE måneder efter et brud med faderen. I det hele taget ville jeg ikke præsenterer nogen som en kæreste før jeg var HELT sikker i min sag. Når alt det var på plads ville jeg stille og roligt præsenterer vedkommende som en ven og først efter LANG tid ville jeg bruge betegnelsen kæreste overfor børnene og så småt begynde at være kæreste agtig foran børnene.
Min bror blev skilt og mødte en ny 1 måned senere, han involverede børnene fra start og istedet for weekender ved far blev det til weekender ved fars nye kæreste og børn. Det var SÅ synd og SÅ lidt deres behov så kort tid efter deres liv var vendt på hovedet. Det forhold varede et halv års tid så det var godt at han fik rodet rundt i deres hoveder

der står jo ikke her i teksten om personen har barnet til daglig eller ej. ? men uanset hvad så kan personen egentlig gøre hvad hn vil. jeg har stået i samme situation hvor den bio der har samvær havde en kæreste over et par måneder. her skulle min dreng slæbes ind i et hjem hvor der var et andet barn hvor de slog op nogle mdr senere. jeg ville finde det mere rimeligt at se om kæresten kunne med barnet hvis det er den der har barnet 24/7 da det skal kunne fungere at det ikke er kærestens barn. min ide var også set fra det synspunkt det hed 24/7 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2013

optimistmor

moren.til.drengen@gmail.com skriver:

den er svær...

jeg ville vente med at sige noget. det er jo exen ligegyldigt.. ;-)

men ellers

jeg ville præsentere barnet for min kæreste når jeg følte tid var. og hvis exen skal vide noget er det bare vente til en dag dig, dit barn og kæresten har været sammen. så liste den pænt afsted med, vi har været sammen med min kæreste her den anden dag og lavede bla bla bla og lille *navn havde bare så god en dag hn fik både bla bla bla og lavet bla bla bla og virkelig fortælle hvor godt det hele gik så exen ikke tror det er nogen dårligt du påvirker barnet med :-) og hvis du mener exen ikke behøver vide for meget så bare sig at nu har du fået dig en kæreste og lille *navn har mødt denne, et par gange og du er helt sikker på det vil fungere rigtig godt. og husk endelig at fortælle hvor godt dig og den nye har det så exen kan se du virkelig også vil barnet det bedste :-) håber råd kan hjælpe

alt afhænger slf af hvor gammelt barnet er og ikke mindst hvor lang tid i har været sammen og hvem der har barnet boende hos sig! y

Anmeld

14. marts 2013

ekebiv

der står jo ikke her i teksten om personen har barnet til daglig eller ej. ? men uanset hvad så kan personen egentlig gøre hvad hn vil. jeg har stået i samme situation hvor den bio der har samvær havde en kæreste over et par måneder. her skulle min dreng slæbes ind i et hjem hvor der var et andet barn hvor de slog op nogle mdr senere. jeg ville finde det mere rimeligt at se om kæresten kunne med barnet hvis det er den der har barnet 24/7 da det skal kunne fungere at det ikke er kærestens barn. min ide var også set fra det synspunkt det hed 24/7 

Jeg forstår ikke helt dit indlæg

Anmeld

14. marts 2013

optimistmor

ekebiv skriver:

Jeg forstår ikke helt dit indlæg

skriver at ts ikke betegner sig som mor eller far, eller om han/hun har dette barn boende hos sig.(der er flere der relatere til at ts enten er k eller m) og så fortæller jeg at det med at præsentere barnet for sin nye partner, det er kun(i dette tilfælde) ts selv der kan bestemme. herefter fortæller jeg hvordan den bio til min dreng har gjort. og at min holdning til det med at præsentere barnet for sin nye partner, jeg mener nok man skal finde ud af om denne kan acceptere et barn der ikke er den nye partners egen med det faktum at ts skulle have barnet 24/7 (have barnet boende på adressen) og til sidst fortæller jeg at mit tidl inlæg var baseret på at ts havde barnet 24/7 for min ide ville være god. håber det gav mere mening hehe

Anmeld

14. marts 2013

optimistmor

måske lidt mere info kunne være behjælpelig for nogle bedre svar :-)

Anmeld

14. marts 2013

ekebiv

måske lidt mere info kunne være behjælpelig for nogle bedre svar :-)

Ja det ville nok hjælpe lidt jeg har svaret udfra at det er ts der har barnet mest og at det er h*n der har mødt en ny. Det kan selvfølgelig også sagtens være eksen der har mødt en ny men uanset hvad mener jeg at man må tilsidesætte egne behov holde lav profil i LANG tid(man kan jo kæreste når barnet er ved eksen).Jeg ville i hvert fald være ret utilfreds hvis jeg havde en eks der involverede vores børn i et nyt forhold få måneder efter vi var flyttet fra hinanden og jeg kunne ikke selv drømme om at lukke nye ind efter så kort tid.

Anmeld

14. marts 2013

optimistmor

ekebiv skriver:

Ja det ville nok hjælpe lidt jeg har svaret udfra at det er ts der har barnet mest og at det er h*n der har mødt en ny. Det kan selvfølgelig også sagtens være eksen der har mødt en ny men uanset hvad mener jeg at man må tilsidesætte egne behov holde lav profil i LANG tid(man kan jo kæreste når barnet er ved eksen).Jeg ville i hvert fald være ret utilfreds hvis jeg havde en eks der involverede vores børn i et nyt forhold få måneder efter vi var flyttet fra hinanden og jeg kunne ikke selv drømme om at lukke nye ind efter så kort tid.

helt enig, hvis bruddet er nyere så er det ski for hurtigt efter min holdning. men vil også sige hvis det den der har barnet på samvær så ska hn være forsigtig for at barnet ikke lige pludselig skulle frygte samvær (afhængig af hvor godt barnet tackler det) så her, vent til i er sikre på det skal være jer. jeg vil sige nogle 3-4mdr mod 1/2 år mindst...

men er det derimod den der har barnet (dette gjorde jeg selv) han besøgte os om aftenen, der er mange km mellem os så meget kørsel, men hvor der måske var 1time til puttetid, der hvor vi alligevel gik og var rolige inden putning, kom min kæreste. og min dreng sov fint og min kæreste tog hjem efter et par timer medmindre han kørte tidlig morgen inden den bette stod op hihi, men jeg følte også at jeg var nødt til atfinde ud af om min kæreste var sikker på det var os han ville, samt var klart bevist om hvad han gik ind til. vi var enige om det var bedst han kom til os, fremfor jeg skulle op til ham når jeg havde en lille.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.