hvordan fortæller man det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.927 visninger
16 svar
40 synes godt om
13. marts 2013

Anonym trådstarter

hvordan fortæller man enes ex-kæreste at man har fundet en anden og man gerne vil have at h*n skal mødes vores fælles barn?

vi har ikke været fra hinanden særlig mange mdr..

jeg syntes det er vigtig at barn og den nye her møder hinanden, for at finde ud af om det skal være en kæreste, eller er jeg hel gal på den ?

hvordan tackle i det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2013

Maja88

Anonym skriver:

hvordan fortæller man enes ex-kæreste at man har fundet en anden og man gerne vil have at h*n skal mødes vores fælles barn?

jeg syntes det er vigtig at barn og den nye her møder hinanden, for at finde ud af om det skal være en kæreste, eller er jeg hel gal på den ?

hvordan tackle i det ?

Jeg ville vente med at præsentere indtil jeg hacde været kærester med den her fyr længe og var sikker

Anmeld

13. marts 2013

o1Mutte

Anonym skriver:

hvordan tackle i det ?

Altså.. Nu har jeg ingen børn endnu.. Men tænker lidt at hvis jeg havde et barn som skulle møde min nye kæreste ville jeg gøre det gradvist.
Nu ved jeg ikke hvor gammelt dit barn er?
Men synes det lyder lidt mærkeligt at du først vil tage stilling til om den nye skal være en kæreste efter personen har mødt barnet?
Jeg ville nok vente og være rimelig sikker på at det ville holde, før han bliver præsenteret for mit barn. Også for at skåne barnet for mange forskellige mænd. (igen kommer an på hvor gammelt dit barn er?)

Anmeld

14. marts 2013

optimistmor

den er svær...

jeg ville vente med at sige noget. det er jo exen ligegyldigt.. ;-)

men ellers

jeg ville præsentere barnet for min kæreste når jeg følte tid var. og hvis exen skal vide noget er det bare vente til en dag dig, dit barn og kæresten har været sammen. så liste den pænt afsted med, vi har været sammen med min kæreste her den anden dag og lavede bla bla bla og lille *navn havde bare så god en dag hn fik både bla bla bla og lavet bla bla bla og virkelig fortælle hvor godt det hele gik så exen ikke tror det er nogen dårligt du påvirker barnet med :-) og hvis du mener exen ikke behøver vide for meget så bare sig at nu har du fået dig en kæreste og lille *navn har mødt denne, et par gange og du er helt sikker på det vil fungere rigtig godt. og husk endelig at fortælle hvor godt dig og den nye har det så exen kan se du virkelig også vil barnet det bedste :-) håber råd kan hjælpe

Anmeld

14. marts 2013

Rockertand

Anonym skriver:

hvordan tackle i det ?

Jeg er absolut ikke enig i din fremgangsmåde!

Dit barn er ikke prøveklud for mulige kærester.

Du og den nye må finde ud af, om I mener, at der er grundlag for et fremtidigt liv sammen og senere introducerer du stille og roligt dit barn for din kæreste. Du må acceptere, at ting tager meget længere tid, når der er et barn involveret, og det er ikke dit behov for at få en ny familie, der skal tages hensyn til først og fremmest, du har jo ikke lyst til at blive én af dem, som slæber sit barn igennem det ene kærestepotentiale efter det andet, vel?

Anmeld

14. marts 2013

ekebiv

Anonym skriver:

hvordan tackle i det ?

Jeg ville ikke præsenterer mine børn for en potentiel ny kæreste de første MANGE måneder efter et brud med faderen. I det hele taget ville jeg ikke præsenterer nogen som en kæreste før jeg var HELT sikker i min sag. Når alt det var på plads ville jeg stille og roligt præsenterer vedkommende som en ven og først efter LANG tid ville jeg bruge betegnelsen kæreste overfor børnene og så småt begynde at være kæreste agtig foran børnene.
Min bror blev skilt og mødte en ny 1 måned senere, han involverede børnene fra start og istedet for weekender ved far blev det til weekender ved fars nye kæreste og børn. Det var SÅ synd og SÅ lidt deres behov så kort tid efter deres liv var vendt på hovedet. Det forhold varede et halv års tid så det var godt at han fik rodet rundt i deres hoveder

Anmeld

14. marts 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

hvordan tackle i det ?

Som de fleste andre svar så ville jeg gøre det i omvendt rækkefølge.

Du skal være sikker på at din nye kæreste virkelig er fyren du vil præsenterer dit barn for, dit barns behov komme før alt andet, det handler ikke om at præsentere barnet for at finde ud af om fyren er rigtig.

Ud over det så ville jeg vente længe med at præsenterer de 2 for hinanden, i hvert fald på kæreste basis med kys, kram og kærlige ord - så skal du præsentere kæresten og barnet for hinanden som om i 2 er venner. Venner er jo altid velkomne på besøg, men at præsentere en ny "far" hist og her for at finde ud af om det er rigtig, ja det er synd for barnet 

Anmeld

14. marts 2013

FruK

Jeg går også ind for at gøre det omvendt. Når I har kendt hinanden i længere tid, og du mener, at det er seriøst - SÅ kan du præsentere dem for hinanden. Det er jo ikke barnets afgørelse, om I skal være kærester.

Jeg var alene med min søn i 6 år. På den tid mødte han to kærester - hvoraf den ene var min nuværende mand. Og jeg er rigtig glad for, at jeg ikke har præsenteret ham for flere. Kæresteri foregik så bare når han sov eller var hos sin far.

Hvad din eks siger er egentlig ret ligegyldigt. Men hvis I kun har været fra hinanden få måneder og du allerede vil præsentere barnet for en ny kæreste, kan jeg godt forstå, hvis han ville stejle - det ville jeg også gøre. Ikke fordi der er noget galt med at have mødt en ny. Men jeg synes der er noget galt med at bringe en ny ind i dit barns liv allerede. Barnet skal vænne sig til den nye situation - og du skal vide om det er alvor, før de møder hinanden. 

Anmeld

14. marts 2013

Fenja09

Anonym skriver:

hvordan tackle i det ?

Jeg ville holde det til " After Eight kærester" indtil i ved om i vil hinanden eller ej. Synes hverken at dit barn eller x skal blandes ind i noget, som du ikke selv er sikker på.

/Fenja

Anmeld

14. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min datters far og jeg har den aftale, at når en af os har fundet en ny, vil vil tilbringe vores liv med og introducere vores datter for, så fortæller vi det til hinanden.

Ikke fordi den anden har noget at skulle have sagt om det, men mere fordi det jo får en stor indflydelse på hendes liv.
På samme måde fortalte jeg også ham, da jeg var 12 uger henne med min søn, at jeg var gravid - igen fordi det ville påvirke vores datters liv.

Men alt afhængigt af hvor gammelt barnet er, ville jeg vente et godt stykke tid med at introducere en mand som andet end en ven for barnet - og holde det på et vennebasis foran barnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.