HCG på 92 -hjælp til at forstå det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.417 visninger
13 svar
9 synes godt om
13. marts 2013

Anonym trådstarter

Hej piger...

Jeg har fået taget blodprøve idag, som er 14dage efter æg-oplægning... Da jeg ringede til sygehuset sagde damen først at den var positiv, men så på min journal, hvor der stod at HCG var på 92, men hun sagde at den helst skulle ligge på 100..,

Jeg har ingen ide om det så er godt eller skidt...

Hvad ligger HCG på hvis man ikke er gravid? Så har jeg nemlig et tal at forholde mig til... For hvis det hos en ikke gravid ligger på 0, så er 92 jo godt, men hvis det hos en ikke gravid ligger på 90, så er 92 jo ikke så godt...

De fik sagt det på en rigtig dårlig måde på sygehuset, fordi vi først blev SÅ glade, og så bagefter tog de lidt gassen af ballonen ved at sige at vi skulle til endnu en blodprøve om en uge, fordi HCG "kun" var 92..,

Vi har derfor svært ved at være 100% glade endnu, fordi man ikke ved om man er købt eller solgt og hvad sandsynligheden er med HCG på 92..,

Håber nogen af jer kan hjælpe mig, så vi kan få lidt afklaring, og forhåbentlig tro på graviditeten inden vi skal have taget blodprøve om 1 uge...

Hjælp....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2013

aarhusmor

Det betyder at deres gennemsnitsmålinger er på 100 på den dag. Hvis de er lavere end det, er det kun tiden der kan vise om det lykkes eller ej.
Jeg synes ikke 92 lyder af så lidt og tænker at der er en god mulighed for at det går godt.

Det vigtigste er at den stiger. Her siger man fordobling hver 3. dag. Men det kan også svinge, for INGEN mennesker er ens

Anmeld

13. marts 2013

Anonym trådstarter

Mange tak for svaret Aarhusmor...

Er glad for at høre at 92 ikke er så skidt... Har bare svært ved at vi så stadig ikke kan være rigtig glade, som vi selvfølgelig blev, da hun først sagde at den var positiv...

Ved du hvad HCG ligger på hos en der ikke er gravid?

Anmeld

13. marts 2013

optimistmor

altså hvis men ikke er gravid skulle den gerne hedde 0. nu vil jeg ikke skræmme dig men jeg har en måneds tid efter spontan abort med meget lav blodprocent været ved lægen og taget prøve. der fik jeg at vide min var 20 og derefter spurgte hun om jeg var gravid? for jeg måtte af med en urinprøve til trods for jeg sagde nej. den viste også godt nok negativ men hun undrede sig dengang over udslaget...

Anmeld

13. marts 2013

Anonym trådstarter

moren.til.drengen@gmail.com skriver:

altså hvis men ikke er gravid skulle den gerne hedde 0. nu vil jeg ikke skræmme dig men jeg har en måneds tid efter spontan abort med meget lav blodprocent været ved lægen og taget prøve. der fik jeg at vide min var 20 og derefter spurgte hun om jeg var gravid? for jeg måtte af med en urinprøve til trods for jeg sagde nej. den viste også godt nok negativ men hun undrede sig dengang over udslaget...

Ok, så det er måske derfor de vil sikre sig ved at tage en ekstra blodprøve om en uge, for forhåbentligt at se at HCG stiger... For hvis den falder må det være en meget tidlig abort, ik?

Ej, jeg kan jo slet ikke vente til på onsdag nu... Hehe...

Anmeld

13. marts 2013

optimistmor

Anonym skriver:

Ok, så det er måske derfor de vil sikre sig ved at tage en ekstra blodprøve om en uge, for forhåbentligt at se at HCG stiger... For hvis den falder må det være en meget tidlig abort, ik?

Ej, jeg kan jo slet ikke vente til på onsdag nu... Hehe...

som sagt, vil ikke skræmme dig. men det kan jo være den bare stiger og du ender med at blive mere lykkelig end du er nu:-)

Anmeld

13. marts 2013

esioul

Anonym skriver:

Mange tak for svaret Aarhusmor...

Er glad for at høre at 92 ikke er så skidt... Har bare svært ved at vi så stadig ikke kan være rigtig glade, som vi selvfølgelig blev, da hun først sagde at den var positiv...

Ved du hvad HCG ligger på hos en der ikke er gravid?

HCG hos en "ikke gravid" ligger under 5

Anmeld

13. marts 2013

Anonym trådstarter

Mange tak for begge jeres svar...

Håber at humøret er bedre i morgen...

igen...

Anmeld

13. marts 2013

modesty

Anonym skriver:

Hej piger...

Jeg har fået taget blodprøve idag, som er 14dage efter æg-oplægning... Da jeg ringede til sygehuset sagde damen først at den var positiv, men så på min journal, hvor der stod at HCG var på 92, men hun sagde at den helst skulle ligge på 100..,

Jeg har ingen ide om det så er godt eller skidt...

Hvad ligger HCG på hvis man ikke er gravid? Så har jeg nemlig et tal at forholde mig til... For hvis det hos en ikke gravid ligger på 0, så er 92 jo godt, men hvis det hos en ikke gravid ligger på 90, så er 92 jo ikke så godt...

De fik sagt det på en rigtig dårlig måde på sygehuset, fordi vi først blev SÅ glade, og så bagefter tog de lidt gassen af ballonen ved at sige at vi skulle til endnu en blodprøve om en uge, fordi HCG "kun" var 92..,

Vi har derfor svært ved at være 100% glade endnu, fordi man ikke ved om man er købt eller solgt og hvad sandsynligheden er med HCG på 92..,

Håber nogen af jer kan hjælpe mig, så vi kan få lidt afklaring, og forhåbentlig tro på graviditeten inden vi skal have taget blodprøve om 1 uge...

Hjælp....

Det hænger sådan her sammen: Hvis du har haft en biokemisk graviditet - hvilket vil sige at du har været gravid i en kort periode, men ikke er det længere - så vil der kunne måles HCG i dit blod, men ikke meget. Det sygeplejersken mener med de 100, er sandsynligvis at de sætter grænsen for en sikker graviditet ved 100. 92 er jo meget tæt på, så det er nok derfor hun er i tvivl, i stedet for at melde klart ud at du har haft en biokemisk (jeg havde en biokemisk og mit HCG var 42). Som en anden også skriver - hvis HCG er højere ved næste måling, er du gravid.

Det virker ekstremt uprofessionelt at I først får en positiv melding og at de derefter trækker i land. Virkelig utjekket. Det ville jeg brokke mig over hvis jeg var dig. Den slags skal de altså ikke fumle med - det er nok det allermest sensitive tidspunkt i hele behandlingstiden, når man ringer ind for svar på den blodprøve.

En positiv note er at HVIS du ikke er gravid, så er det et meget godt tegn at få en biokemisk graviditet. Langt de fleste der oplever en biokemisk, oplever også en fuldbåren graviditet senere hen. Så under alle omstændigheder er det godt nyt. 

for at den er der.

Anmeld

13. marts 2013

Pia

Har ikke læst de andre svar, men jeg vil sige at du desværre ikke må håbe for meget.

Jeg har fået børn ved hjælp af icsi. Den ene af de gange jeg var gravid lå min hcg på 98. Først sagde lægen at det var fint nok. Men da jeg 7 uger senere blev scannet, så måtte de konstatere at der ikke var nogen baby der inde..

Efterfølgede indrømmede lægen, at hcg helst skulle ligge over 100 og også gerne 110 den dag man fik taget blodprøven.
gør den ikke det, så ender det oftest i en bio kemisk graviditet.

Men du skal jo nok have målt hcg igen i morgen.. Og det skal helst fordoble sig hver anden dag..

Så ikke for at gøre dig ked af det, men af erfaring ved jeg at du ikke må sætte håbet for højt.

Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.