Har i prøvet det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.673 visninger
20 svar
3 synes godt om
13. marts 2013

Muhmi

Nu er Rune jo kun 6 uger gammel, men ud af de seks uger har han været syg,snottet og skidt tilpas de fire af dem

Vi har været til lægevagt for 3 uger siden og han sagde at den øjenbetændelse han har bare skal kureres med saltvand og kamillethe og at forkølelsen nok skulle forsvinde.

Sp'en var her for halvanden uge siden og hun sagde at øjenbetændelsen bare er snotten der er i hans næse der kommer ud den vej + umodne tårekanaler. Igen er forkølelsen og hosten bare meget normalt.

I fredags begynder vi så alle sammen (undtagen Anders) at kaste op herhjemme, det varede 1 dag med Silas, 1 dag med mig, men med lille Rune bliver det bare ved og ved og han bliver faktisk værre for hver dag... Nu her er han så udmattet at han næsten ikke tager noget brystmælk til sig, han sutter i ca. 3-5 minutter og så falder han i søvn og sover 3-4 timer på den lille tår han fik, men om natten har han kunnet holde maden i sig, dog ikke i nat, der stod AL den mad han havde fået bare ud af ham og han var bare SÅ skidt tilpas, samtidig med at han hoster og hoster og græder fordi hosten bare gør så ondt på ham.

Han raller, piver og trækker vejeret meget højt oppe i lungerne, hvilket jeg synes er virkelig underligt da jeg altid har hørt at børn trækker vejret med maven, altså at det er maven der bevæger sig, ikke brystkassen.

Han har næsten ikke afføring i hans bleer, dog er der stadig lidt tis, men slet ikke så svampet som de ellers kunne være.

Han har en lille smule feber 37,4 så det er ikke så voldsomt.

Hans øjenbetændelse vil ikke gå væk og han bliver bare mere og mere dårlig.. 

Så nu skal jeg til lægen med ham, men jeg frygter simpelthen at de bare siger at han er forkølet og at han nok skal komme sig over det af sig selv.

Jeg vil simpelthen forlange at de skal tage en blodprøve på ham, så de kan se hvad han fejler, for jeg synes ikke det kan være rigtigt at han skal have det sådan og så er jeg altså ligeglad med at man ikke giver medicin til så små, for min mælk skal ganske enkelt ikke stoppe fordi han er så skidt tilpas...

Er der nogle af jer der har prøvet det her sygdomsforløb og gik det bare i sig selv igen eller blev i også nødt til at medicinere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2013

tweety2060

Det lyder som om han har en rs forkølelse muligvis også i øjene.. Det er en forkølelse som kan være træls for de helt små, bla fordi deres luftveje ikke er så store og derfor let bliver stoppet til af snot, Og så har de svært Ved at spise, så bliver de trætte og får ikke mad... Så det kan blive en træls cirkel.
Det er meget muligt han får ondt af at hoste, så snak med lægen om smertestillende...
Fortæl lægen at du er bekymret!!
Måske ønsker de ham indlagt....
God bedring med ham!

Anmeld

13. marts 2013

BigHope13

Puha stakkels lille mand. Jeg har ikke selv børn endnu og heller ikke forstand på området.
Håber andre kan hjælpe dig og så håber jeg lægen gør noget ekstra for at komme til bunds i det. det lyder jo af meget når knægten har været syg over halvdelen af hans liv

Anmeld

13. marts 2013

Muhmi

tweety2060 skriver:

Det lyder som om han har en rs forkølelse muligvis også i øjene.. Det er en forkølelse som kan være træls for de helt små, bla fordi deres luftveje ikke er så store og derfor let bliver stoppet til af snot, Og så har de svært Ved at spise, så bliver de trætte og får ikke mad... Så det kan blive en træls cirkel.
Det er meget muligt han får ondt af at hoste, så snak med lægen om smertestillende...
God bedring med ham!

Puha, det lyder ikke rart, kender ikke til den der rs-forkølelse, vil lige søge på den.

Okay smertestillende ligefrem, tænkte mere penicillin, selvom jeg godt ved det ikke er smart til så små, men jeg kan bare ikke holde ud at se min lille søn lide på den måde mere. 1 måneds forkølelse/hoste/snot/øjenbetændelse, synes jeg bare er en tand i overkanten!

Puha, hvis han bliver indlagt, så ved jeg jo heldigvis at de tager mig alvorligt, men det ville jeg godt nok nødig.. Hospitaler er så langsomme, hehe...

Anmeld

13. marts 2013

Muhmi

tweety2060 skriver:

God bedring med ham!

Puha, nu hvor jeg læser om den der rs-virus... Så virker det meget som om det er det... Det skal jeg huske at nævne overfor lægen, at jeg tror det kan være det....

Tak for hjælp

Anmeld

13. marts 2013

Muhmi

BigHope13 skriver:

Puha stakkels lille mand. Jeg har ikke selv børn endnu og heller ikke forstand på området.
Håber andre kan hjælpe dig og så håber jeg lægen gør noget ekstra for at komme til bunds i det. det lyder jo af meget når knægten har været syg over halvdelen af hans liv

Tusind tak 

Ja det er nemlig super voldsomt at han skal være så syg så længe og især når han er så lille

Anmeld

13. marts 2013

tweety2060

Muhmi skriver:

Puha, nu hvor jeg læser om den der rs-virus... Så virker det meget som om det er det... Det skal jeg huske at nævne overfor lægen, at jeg tror det kan være det....

Tak for hjælp

Rs virus kan være rigtig strid mod de små!! Og den er desværre hyppigst her om vinteren..... Snak med lægen om saltvandsdråber til næsen, de fungere lidt som næsedråber.... Så løsner slimet sig og letter vejrtrækningen....
Når han er vågne er han så fin i kontakten??
Tilbyde han mad hyppigt-lidt men ofte. Slim og mælk er kvalmende I så lille en mavesæk, så derfor kan han sagtens kaste op...

Anmeld

13. marts 2013

Muhmi

tweety2060 skriver:

Rs virus kan være rigtig strid mod de små!! Og den er desværre hyppigst her om vinteren..... Snak med lægen om saltvandsdråber til næsen, de fungere lidt som næsedråber.... Så løsner slimet sig og letter vejrtrækningen....
Når han er vågne er han så fin i kontakten??
Tilbyde han mad hyppigt-lidt men ofte. Slim og mælk er kvalmende I så lille en mavesæk, så derfor kan han sagtens kaste op...

Vi bruger saltvands-næsespray, dråberne kan jeg ikke få til at fungere synes jeg, men han kaster også op efter han har fået med dråber og spray, det smager jo ikke så godt..

Han vil ikke rigtig smile til mig de sidste to dage og han er ellers en rigtig smiletrold, han kigger væk og søger ikke selv kontakt, jeg skal tvinge ham til at kigge på mig, hans øjenkontakt er fin, men han drejer ganske enkelt bare hovedet væk fra mig..

Jeg tilbyder ham mad ligeså snart han er vågen, men han tager kun ganske lidt af gangen og slipper hele tiden fordi han ikke kan få vejret..

Hans slim er rigtig tykt/sejt og han kaster oftes op i forbindelse med hosten...

Anmeld

13. marts 2013

tweety2060

Muhmi skriver:

Vi bruger saltvands-næsespray, dråberne kan jeg ikke få til at fungere synes jeg, men han kaster også op efter han har fået med dråber og spray, det smager jo ikke så godt..

Han vil ikke rigtig smile til mig de sidste to dage og han er ellers en rigtig smiletrold, han kigger væk og søger ikke selv kontakt, jeg skal tvinge ham til at kigge på mig, hans øjenkontakt er fin, men han drejer ganske enkelt bare hovedet væk fra mig..

Jeg tilbyder ham mad ligeså snart han er vågen, men han tager kun ganske lidt af gangen og slipper hele tiden fordi han ikke kan få vejret..

Hans slim er rigtig tykt/sejt og han kaster oftes op i forbindelse med hosten...

DEt lyder som RS!! Håber lægen lytter til dig, så i kan finde en måde at få charmetrolden tilbage igen.
Kom gerne med en update
Og god bedring med ham!!

Anmeld

13. marts 2013

Faith

Åh ja, det lyder fuldstændig som Jonathan det du beskriver

Sørg for at lægen tager dig seriøst! Bank i bordet! En lille gut på 6 uger skal ikke være så skidt. Få lægen til at tage infektionstal. På den måde kan han se om det er en bakteriel eller viral infektion, og om han skal behandles med antibiotika.

Jonathan var syg længe!!!! Med opkast, diarre, vejrtrækningsproblemer. You name it! Vi blev indlagt med ham og de konstaterede RS virus, astmatisk bronkitis samt 2 forskellige vira i hans mave. Vi er først for nylig sluppet af med maveinfektionen, men den startede omkring jul, så det var noget hårdført skidt!

Sørg for at din lille gut får væske. Hvis ikke i form af modermælk, så i form af saftevand med sukker eller juice. Det er uhyre vigtigt at han ikke dehydrerer!

Rigtig go bedring med ham!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.