Vuggestue/dagpleje- fysiske rammer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.783 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. marts 2013

Anonym trådstarter

Hvordan er de fysiske rammer i Jeres barns vuggestue/dagpleje.

Hvor stor del af huset bruges til dagpleje? Køkkenalrum, kun legeværelset, stuen?

Ligger dagpleje i stueetagen eller underetagen?

Må dagplejebørnene lege i hele huset?

En stor legeplads/have?

Ligger vuggestuen i villakvarteret eller ved en stor/traffikeret vej?

Er der masser af dagslys i legeområdet eller der bruges kunstig lys hele dagen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2013

Mettefpigen

Her har de en gang ved hoveddøren, spisestue med køkken som også er deres legeværelse... De har en gård ude foran huset, også er de på legepladsen hver dag....

Anmeld

13. marts 2013

Mettefpigen

Mettefpigen skriver:

Her har de en gang ved hoveddøren, spisestue med køkken som også er deres legeværelse... De har en gård ude foran huset, også er de på legepladsen hver dag....

Hov og det er 1 plans hus

Anmeld

13. marts 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Hov og det er 1 plans hus

Hov

Hvor sover de?

Anmeld

13. marts 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Hov

Hvor sover de?

I barnevogn ude i hendes åbne garage

Anmeld

13. marts 2013

L&V

Anonym skriver:

Hvor stor del af huset bruges til dagpleje? Køkkenalrum, kun legeværelset, stuen?

En stor legeplads/have?

Der hvor min datter er er der en stor gang, køkken, stue og legeværelse de må være i.. Lille have med legeplads og de sover forskellige steder i haven..

Vuggestuen ligger tilbagetrukket op til skov, der er masser af lys men der bruges stadig lamper

Anmeld

13. marts 2013

Fenja09

En stor legeplads/have?

Min datters dp er i et lille 1-plans hus i et villakvarter bestående af ca 15-17 huse. Det ligger væk fra stor vej. Der er legeplads i midten af det hele. Dp moren har voksne børn og det er kun hende og hendes mand der bor i huset.

Der er en lille gang, hvor det første værelse man ser er legeværelset - det er med naturligt lysindfald fra vindue, sofa, bord og stole, reol, masser af legetøj, fjernsyn, stereoanlæg osv.

Der er skifteplads i bryggerset.

Børnene leger i legeværelset, men må være over hele huset.

Der spises i køkkenet, hvor der er plads til alm. spisebord - som er det eneste sted i huset hvor der spises - også af familien.

Pt. sover min datter til middag i legeværelset - hun er den ældste, den anden sover i en seng i soveværelset og den mindste sover i barnevogn udenfor.

Jeg tror at vores dp mor prøver at holde det meste leg og legetøj på værelset og det er egentlig også ganske fint. De er jo også udenfor - der er for og baghave, men baghaven er flisebelagt så der er de ikke så tit. Til gengæld ligger det tæt på skov og grønne områder, samt andre legepladser.

/Fenja

Anmeld

13. marts 2013

www.havredalsprivatedagpleje.dk

Her ved mig må de bruge hele stue etagen, både stue og legeværelse er total ny istandsat, så her er lyst og rart! Børnene har 66 kvm. at boltre sig på indendøre.

Desuden har vi en stor lukket have på ca. 6-700 kvm. hvor der er masser af terrasser og stier, så børnene rigtig kan komme til at køre rundt på deres scooter, cykler og hvad vi nu har der kan køres på og med, f.eks. op til den store sandkasse med gynger og rutschebaner osv...! derudover går vi ture, mødes med de andre dagplejer eller er en tur nede på landbrugsskolen og kigge til kalvene... Børnene sover udendørs forskellige steder rundt om huset, så de ikke genere hinanden!

I den dagpleje min søn er i har de kun et stort legeværelse de må lege i, den ligger i stueplan, ellers har hun også en god stor have og så mødes hun en gang om ugen med de andre dagplejer. Derudover har hun en udestue, uden varme hvor hun tager børnene med ud om vinteren, her har hun lavet en sandkasse og sat legehuset ind, så de kan lege ude men stadig være i læ for vind og deslige Hun gør også rigtig meget for at komme ud med dem, det samme gør jeg, da jeg synes det er vigtigt at få noget frisk luft hver dag

Anmeld

13. marts 2013

Anonym trådstarter

www.havredalsprivatedagpleje.dk skriver:

Her ved mig må de bruge hele stue etagen, både stue og legeværelse er total ny istandsat, så her er lyst og rart! Børnene har 66 kvm. at boltre sig på indendøre.

Desuden har vi en stor lukket have på ca. 6-700 kvm. hvor der er masser af terrasser og stier, så børnene rigtig kan komme til at køre rundt på deres scooter, cykler og hvad vi nu har der kan køres på og med, f.eks. op til den store sandkasse med gynger og rutschebaner osv...! derudover går vi ture, mødes med de andre dagplejer eller er en tur nede på landbrugsskolen og kigge til kalvene... Børnene sover udendørs forskellige steder rundt om huset, så de ikke genere hinanden!

I den dagpleje min søn er i har de kun et stort legeværelse de må lege i, den ligger i stueplan, ellers har hun også en god stor have og så mødes hun en gang om ugen med de andre dagplejer. Derudover har hun en udestue, uden varme hvor hun tager børnene med ud om vinteren, her har hun lavet en sandkasse og sat legehuset ind, så de kan lege ude men stadig være i læ for vind og deslige Hun gør også rigtig meget for at komme ud med dem, det samme gør jeg, da jeg synes det er vigtigt at få noget frisk luft hver dag

Hvorfor passer du ikke dit eget barn?

Svar ikke hvis det er for personlig sp.

Anmeld

13. marts 2013

www.havredalsprivatedagpleje.dk

Anonym skriver:

Hvorfor passer du ikke dit eget barn?

Svar ikke hvis det er for personlig sp.

Det har også været en meget svær beslutning, ville allerhelst have ham hjemme og samtidig ville det også være meget nemmere!

Men men men han er af den type at han har meget svært ved at dele hans mor med 4 andre børn!

Han startede i nov. og jeg er først lige startet op, så min mand og jeg er blevet enige om, med råd fra flere at lade ham blive hvor han er, nu var han vant til det og rigtig glad for at komme derop! Desuden elsker vi alle vores dagplejemor højt, så det ene med det andet, ja så blev det sådan og det fungere bare fantastisk godt

Skal lige siges at min søn var 14 mdr. inden han kom i dagpleje og índtil da har han været hjemme ved mig, hvilket jeg har nydt i stor stil, jeg er mor med stort M og elsker og vil gøre alt for at mine drenge har det godt

Men svær beslutning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.