Hvordan er de fysiske rammer i Jeres barns vuggestue/dagpleje.
Hvor stor del af huset bruges til dagpleje? Køkkenalrum, kun legeværelset, stuen?
Ligger dagpleje i stueetagen eller underetagen?
Må dagplejebørnene lege i hele huset?
En stor legeplads/have?
Ligger vuggestuen i villakvarteret eller ved en stor/traffikeret vej?
Er der masser af dagslys i legeområdet eller der bruges kunstig lys hele dagen?
Min datters dp er i et lille 1-plans hus i et villakvarter bestående af ca 15-17 huse. Det ligger væk fra stor vej. Der er legeplads i midten af det hele. Dp moren har voksne børn og det er kun hende og hendes mand der bor i huset.
Der er en lille gang, hvor det første værelse man ser er legeværelset - det er med naturligt lysindfald fra vindue, sofa, bord og stole, reol, masser af legetøj, fjernsyn, stereoanlæg osv.
Der er skifteplads i bryggerset.
Børnene leger i legeværelset, men må være over hele huset.
Der spises i køkkenet, hvor der er plads til alm. spisebord - som er det eneste sted i huset hvor der spises - også af familien.
Pt. sover min datter til middag i legeværelset - hun er den ældste, den anden sover i en seng i soveværelset og den mindste sover i barnevogn udenfor.
Jeg tror at vores dp mor prøver at holde det meste leg og legetøj på værelset og det er egentlig også ganske fint. De er jo også udenfor - der er for og baghave, men baghaven er flisebelagt så der er de ikke så tit. Til gengæld ligger det tæt på skov og grønne områder, samt andre legepladser.
/Fenja