Hvilken bil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.489 visninger
23 svar
4 synes godt om
11. marts 2013

Bertris

Kæresten og jeg overvejer at anskaffe os en bil, især nu når vi får den lille og vi har meget familie rundt omkring i landet. Men Hvilken bil skal man dog vælge? Vi vil jo gerne have plads til barnevogn bagi, også er kæresten heller ikke den med de korteste ben, også skal den jo heller ikke være for dyr at køre i, eller at købe.
- og skal den være fabriks ny eller brugt? Alt for mange overvejelser, hvad er jeres råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2013

Simon Isaksen

Vi har kigget på en Spark LA 1,0 hvor man "afbetaler" den til 990 ,- i mdr men er den stor nok ? nogen der har erfaring med den bil

Anmeld

11. marts 2013

FrkDitte

Bertris skriver:

Kæresten og jeg overvejer at anskaffe os en bil, især nu når vi får den lille og vi har meget familie rundt omkring i landet. Men Hvilken bil skal man dog vælge? Vi vil jo gerne have plads til barnevogn bagi, også er kæresten heller ikke den med de korteste ben, også skal den jo heller ikke være for dyr at køre i.
- og skal den være fabriks ny eller brugt? Alt for mange overvejelser, hvad er jeres råd?

Hejsa,

Ja der er mange overvejelser ved bilkøb.. 

I skal nok kigge jeres budget igennem og se om der er plads til forsikringer, afgifter, brændstof, service mm. og selvfølgelig købet af bilen. (det har i nok allerede gjort )

Jeg købte min bil som helt ny.  Der er 3 års garanti på og det er en meget god sikkerhed synes jeg. På mange nye biler idag er der op til 5 års garanti. 

På den anden side er brugte biler billigere, men man kan risikere at købe katten i sækken.. 

Mange nye biler i dag kører rimeligt langt på literen. 

En stationcar er der jo masser af plads i, men de er jo så også relativt dyre at anskaffe fra ny af. 

Man kan sagtens få mindre biler med masser af plads også.

Hvis i ikke har nogle specielle bilmærker i hælder til, så tag ud til nogle forskellig forhandlere og prøv deres biler. 

I kan læse godt og dårligt om alle biltyper.. men derfor vil jeg alligevel anbefale Toyota  Jeg har selv en lille Aygo, som der ingen problemer har været med. Min kæreste har en Toyota Rav4 (4-hjulstrækker) og den er også megagod at køre i, men dyr i drift, da den ikke kører så langt på literen.

Held og lykke med biljagten 

D.

Anmeld

11. marts 2013

Peanut

Bertris skriver:

Kæresten og jeg overvejer at anskaffe os en bil, især nu når vi får den lille og vi har meget familie rundt omkring i landet. Men Hvilken bil skal man dog vælge? Vi vil jo gerne have plads til barnevogn bagi, også er kæresten heller ikke den med de korteste ben, også skal den jo heller ikke være for dyr at køre i.

Sidste år købte vi en Skoda octavia combi st.car fra 2006.

Er simpelt hen for nærig til at købe en sprit ny bil, da de falder for hurtigt i værdi, så derfor købte vi en nyere brugt bil  Det var faktisk kun en sælger der havde kørt i den før, så den fremstod faktisk som ny indvændigt også. 

Der er massere af ben og bagagerumsplads. Også er det en diesel som kører rimelig langt på literen.

Vi giver 5240 kr i grøn afgift (inkl afgift for manglende partikelfilter) om året og 4500 kr til forsikring inkl kasko og vejhjælp.

Anmeld

11. marts 2013

Trinebaby

Peanut skriver:

Sidste år købte vi en Skoda octavia combi st.car fra 2006.

Er simpelt hen for nærig til at købe en sprit ny bil, da de falder for hurtigt i værdi, så derfor købte vi en nyere brugt bil  Det var faktisk kun en sælger der havde kørt i den før, så den fremstod faktisk som ny indvændigt også. 

Der er massere af ben og bagagerumsplads. Også er det en diesel som kører rimelig langt på literen.

Vi giver 5240 kr i grøn afgift (inkl afgift for manglende partikelfilter) om året og 4500 kr til forsikring inkl kasko og vejhjælp.

Vi fik en Skoda Octavia af min svigerfar , den er fra 2006 den er vi rigtig glade for massere a plads til barnevogn osv  

Anmeld

11. marts 2013

Kløver

Bertris skriver:

Kæresten og jeg overvejer at anskaffe os en bil, især nu når vi får den lille og vi har meget familie rundt omkring i landet. Men Hvilken bil skal man dog vælge? Vi vil jo gerne have plads til barnevogn bagi, også er kæresten heller ikke den med de korteste ben, også skal den jo heller ikke være for dyr at køre i, eller at købe.

Inden vi købte den nye bil havde vi en suzuki liana, kan varmt anbefales og kun skiftet ud da vi ville have plads til 3 børn, og der er få biler som har plads til 3 autostole i bag. Den var både billig i drift, god at køre i, en dejlig og rummelig familiebil

Anmeld

11. marts 2013

Fuglemor

Simon Isaksen skriver:

Vi har kigget på en Spark LA 1,0 hvor man "afbetaler" den til 990 ,- i mdr men er den stor nok ? nogen der har erfaring med den bil

Vi har en spark, og lægger man det ene bagsæde ned kan man godt have en barnevogn med. Men vi kigger efter ny da vi er træt af den måde

Anmeld

11. marts 2013

Simon Isaksen

Mor12 skriver:

Vi har en spark, og lægger man det ene bagsæde ned kan man godt have en barnevogn med. Men vi kigger efter ny da vi er træt af den måde

Dejligt at høre det kan lade sig gøre, havde også forstillet mig noget med at ligge et sæde ned, men som du siger er det ikke den "nemmeste" metode dog har vi ikke økonomien til en voldsom stor bil så vi ligger nok i den pris klasse og der er det umidbard det bedste bud jeg kunne finde på markedet  

Anmeld

11. marts 2013

NoName

Bertris skriver:

Vi har en golf V 1,9tdi, der kan sagtens være en barnevogn i bagagerummet, vi regner endda med at kunne beholde den når lillebror kommer... skønt med en bil der er go plads i, og nu er der jo kommet 2 nye modeller siden, så den er til at finde brugt til fornuftige penge...

Anmeld

11. marts 2013

Fuglemor

Simon Isaksen skriver:

Dejligt at høre det kan lade sig gøre, havde også forstillet mig noget med at ligge et sæde ned, men som du siger er det ikke den "nemmeste" metode dog har vi ikke økonomien til en voldsom stor bil så vi ligger nok i den pris klasse og der er det umidbard det bedste bud jeg kunne finde på markedet  

Hvis man ser bort fra det med barnevogå så er det en rigtig god bil. Vi er glade for den og den kører godt. 

vil så lige sige at har i en stor barnevogn kam det knibe. Vi havde før en trille og den havde vi ikke plads til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.