Bertris skriver:
Kæresten og jeg overvejer at anskaffe os en bil, især nu når vi får den lille og vi har meget familie rundt omkring i landet. Men Hvilken bil skal man dog vælge? Vi vil jo gerne have plads til barnevogn bagi, også er kæresten heller ikke den med de korteste ben, også skal den jo heller ikke være for dyr at køre i.
- og skal den være fabriks ny eller brugt? Alt for mange overvejelser, hvad er jeres råd? 
Hejsa,
Ja der er mange overvejelser ved bilkøb..
I skal nok kigge jeres budget igennem og se om der er plads til forsikringer, afgifter, brændstof, service mm. og selvfølgelig købet af bilen. (det har i nok allerede gjort
)
Jeg købte min bil som helt ny. Der er 3 års garanti på og det er en meget god sikkerhed synes jeg. På mange nye biler idag er der op til 5 års garanti.
På den anden side er brugte biler billigere, men man kan risikere at købe katten i sækken..
Mange nye biler i dag kører rimeligt langt på literen.
En stationcar er der jo masser af plads i, men de er jo så også relativt dyre at anskaffe fra ny af.
Man kan sagtens få mindre biler med masser af plads også.
Hvis i ikke har nogle specielle bilmærker i hælder til, så tag ud til nogle forskellig forhandlere og prøv deres biler.
I kan læse godt og dårligt om alle biltyper.. men derfor vil jeg alligevel anbefale Toyota
Jeg har selv en lille Aygo, som der ingen problemer har været med. Min kæreste har en Toyota Rav4 (4-hjulstrækker) og den er også megagod at køre i, men dyr i drift, da den ikke kører så langt på literen.
Held og lykke med biljagten 
D.
Anmeld