Frk. Himmelblå skriver:
Jeg tænker altså, at der kan være helt uskyldige årsager til, at tøj forsvinder:
Bedsteforældre, der henter, - som ikke helt ved, hvad der hører til hvem (men måske tror, de kan)
Forældre, der ikke er samlevende, og som skiftes til at hente, men har svært ved at huske, hvad barnet har, da de er to til at købe tøj/give med osv.
Børn, der kommer til at tage de andres - med vilje, fordi de synes , det er flot eller utilsigtet, fordi de er børn..
Forældre der kommer til at tage noget med hjem, som ligner det eget barn har. Men som man ved nærmere studium opdager jo ikke er barnets (har selv prøvet det med et par vanter)
Jeg mener bare, der kan være mange grunde til, at ting forsvinder. Og i pågædende situation, som TS beskriver, kan det jo være, at moren ikke har styr på, hvad barnet har fået med af faren. Men indrømmet, så lyder det da underligt...
Men hold da op, der ligger meget i forskellige rodekasser i vores børnehave. Tror meget af det, er noget som er blevet "væk" for nogen..

Præcis

Jeg hentede en dag min datter i bh. De var henne i en anden bygning, og jeg kunne ikke finde hendes sko nogen steder. De var som sunket i jorden. Dette var 30 min før lukketid, så der var kun ganske få børn tilbage.
Hverken min datter eller personalet kunne fortælle, hvilke sko min hun havde haft på over i huset, men ingen af dem, hun havde med, var nogen steder at finde, og jeg vidste, hun naturligvis ikke var gået derover barfodet (efterårsvejr).
En far er ved at gå med sin datter, som går i vuggestue og altså er meget mindre end min. Jeg spørger ham, om han ville have noget i mod at kigge i de gummistøvler, hans datter havde på, da de så meget store ud til hende, og min datter har præcis den samme slags.
Rigtig nok stod der Sabrina i dem, og han fandt de rigtige et andet sted.
Det var et hændeligt uheld fra en far, der måske ikke er helt klar over, hvilken størrelse sko, hans barn bruger og oveni var træt / havde travlt.
Ingen sure miner fra nogen af os