Svært ved at lave barn nummer 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.344 visninger
20 svar
1 synes godt om
11. marts 2013

jlp90

Hej.

Vi har i snart 8 måneder forsøgt at lave barn nummer to, men det vil ikke lykkedes. Det er kommet så vidt at jeg har svært ved at tro at det nogensinde sker Manden min siger at det skal nok komme, men jeg har det bare sådan at det måtte hellere være i går end i dag. Det skal dog siges at en stor del af tiden mens vi har prøvet har min mand arbejdet offshore også skal man være ekstremt heldig for at ramme ægløsningstidspunktet. Nu har jeg besluttet at gå lidt mere hardcore ind i selve jagten på en baby, derfor har jeg regnet ud hvornår jeg har ægløsning for at vide hvornår et godt tidspunkt er for at lave en baby. Jeg har ellers tidligere været ligeglad og det kom nok osv. Årh forhelvede hvor er det frustrende at det skal tage så lang tid at lave en baby mere. Jeg gider ikke vente længere! Kom så i gang din dovne krop - lav en baby nu!

Kom endelig ud med jeres frustrationer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2013

Rockertand

jlp90 skriver:

Hej.

Vi har i snart 8 måneder forsøgt at lave barn nummer to, men det vil ikke lykkedes. Det er kommet så vidt at jeg har svært ved at tro at det nogensinde sker Manden min siger at det skal nok komme, men jeg har det bare sådan at det måtte hellere være i går end i dag. Det skal dog siges at en stor del af tiden mens vi har prøvet har min mand arbejdet offshore også skal man være ekstremt heldig for at ramme ægløsningstidspunktet. Nu har jeg besluttet at gå lidt mere hardcore ind i selve jagten på en baby, derfor har jeg regnet ud hvornår jeg har ægløsning for at vide hvornår et godt tidspunkt er for at lave en baby. Jeg har ellers tidligere været ligeglad og det kom nok osv. Årh forhelvede hvor er det frustrende at det skal tage så lang tid at lave en baby mere. Jeg gider ikke vente længere! Kom så i gang din dovne krop - lav en baby nu!

Kom endelig ud med jeres frustrationer

Der skal ikke så meget matematik til for at gætte på ægløsning 14 dage før forventet mens, men du kan kun vide det ved hjælp af ægløsningsteste.
Håber, at det snart lykkes for jer

Anmeld

11. marts 2013

Christina :-)

Rockertand skriver:

Der skal ikke så meget matematik til for at gætte på ægløsning 14 dage før forventet mens, men du kan kun vide det ved hjælp af ægløsningsteste.

Det ikk alle der har en på 28 dage fx min er rykket eftee jeg fået min søn min er blivet til 29

Anmeld

11. marts 2013

jlp90

Rockertand skriver:

Nej, det har du som sådan ret i. Det er jo bare ikke sikkert at det ligger efter fjorten dage. Derfor har jeg brugt internettet til at finde den periode/dage hvor der er størst sandsynlighed for at blive gravid Jeg havde desuden kun 26 dage i sidste periode... Det er nemt nok at regne ud, det kan jeg godt se. Det er bare mere sådan nu prøver vi seriøst agtig når man har nogle datoer på papir. Ja, jeg er nok lidt fjollet

Anmeld

11. marts 2013

Rockertand

mortilelias:-) skriver:

Det ikk alle der har en på 28 dage fx min er rykket eftee jeg fået min søn min er blivet til 29

Men det er jo underordnet, om din cyklus er 21, 25 eller 31 dage, ægløsningen falder ca. 14 dage før mens.

Anmeld

11. marts 2013

Rockertand

jlp90 skriver:

Nej, det har du som sådan ret i. Det er jo bare ikke sikkert at det ligger efter fjorten dage. Derfor har jeg brugt internettet til at finde den periode/dage hvor der er størst sandsynlighed for at blive gravid Jeg havde desuden kun 26 dage i sidste periode... Det er nemt nok at regne ud, det kan jeg godt se. Det er bare mere sådan nu prøver vi seriøst agtig når man har nogle datoer på papir. Ja, jeg er nok lidt fjollet

Den ligger heller ikke efter 14 dage, den ligger ca. 14 dage FØR mens, uanset din cykluslængde.

Anmeld

12. marts 2013

babyonboard

Hej med dig 

Kender kun den følelse alt for godt. Vi har snart været igang i et år med at lave en baby og gøre vores skønne datter til storesøster men ikke en skid sker der... Jeg har også den følelse af at det bare aldrig sker og at vi garanteret ikke kan få flere børn, og manden siger også bare tag det roligt det skal nok komme og kan blive så irriteret for vil bare gerne have det sker NU!!! 

Nå men ville ikke forlade dette indlæg uden at fortælle du ikke er den eneste der går rundt og har det sådan.. 

for at det snart bliver vores tur til baby...

Anmeld

12. marts 2013

Laulund87

Her nærmer det sig 1 år hvor vi har prøvet at få nr 2.

Jeg skal til læge den 8. april for at se om alt er ok. Min læge tror ikke der er noget galt da vi jo har barn i forvejen, men det er rart lige at få udelukket der skulle være noget

Anmeld

13. marts 2013

Manna

Denne måned er vi på 7. forsøg efter min cyklus startede igen efter vores første barn.

Jeg havde drømt om at blive gravid igen mens jeg var på barsel, men jeg fik ikke mens igen før jeg stoppede med natamning.

Så nu er det ved at være frustrerende. Jeg er alt for gammel til at vente så længe med barn nummer to og bliver mere og mere trist over at det ikke lykkes.

De sidste 2 måneder har jeg taget ægløsningstests. Min ægløsning ligger 12 dage før mens og min cyklus er begyndt at variere ml. 25 og 28 dage. Så nu kan jeg ikke engang regne med, at jeg er gået over tid - det kan være en lang cyklus. Det ved jeg jo så også når jeg tester for ÆL.

Men jeg skal da lige love for, at ÆL testen tager al spænding og romantik ud af sex.....det føles helt meningsløst at have sex, når man ved, det "ikke fører til noget" og når der er ÆL så skal man, uanset om man orker eller ej. Og orker man så, når man allerede på forhånd næsten har opgivet, at det "bliver til noget"?

Nu lyder det hele lidt negativt, og så slemt er det nu heller ikke. Jeg har en dejlig mand og sex er godt :-)

Men nu var det jo en "ud med skidtet" tråd, ikke?

Held og lykke med PB! Det bliver da absolut ikke nemmere eller mindre stressende af at manden er off-shore :-( øv for dig!

Manna

Anmeld

13. marts 2013

www.havredalsprivatedagpleje.dk

Har selv stået i situationen!

Vi var 4,5 år om at få den første, endte med icsi og da vi skulle have nr. 2, håbede jeg selvfølgelig på at det kom af sig selv.

Men efter et års prøven måtte vi erkende at sådan skulle det ikke gå! Vi manglede at spare de sidste penge op til at få hjælp og i mellemtiden kunne vi da lige prøve akupunktur! Havde prøvet så meget andet alternativt, men uden held, så derfor troede vi heller ikke på akupunkturen, men så havde vi i det mindste gjort noget! Og efter 6 behandlinger 1½ cyklus, ja så var der skisme gevinst og vi fik endnu en dejlig søn

Tror min underbevidsthed simpelthen har går ind og blokeret

Så siden da har jeg anbefalet akupunkturen til nær og fjern!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.