4 1/2 og kan ikke rulle om på mave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.035 visninger
12 svar
7 synes godt om
11. marts 2013

Ønskebarnet12

Min søn er 4 1/2 mdr og han kan stadigvæk ikke rulle sig om på maven, han vender sig til side men drejer sig ikke helt om hvor han ligger på maven. 

Jeg er så startet med at give hirsegrød, da min Sundhedsplejsken anbefalede det. 

Men han spytter det ud, hvor længe går der fra de spiser helt normalt eller begynder at sluge frem for at spytte det ud igen 

På forhånd tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2013

Ka+Ma=Be

Det gjorde min søn heller ikke før han blev 5 måneder! da han først fandt fidusen trillede han rundt i et væk
Der kan godt gå lidt tid før maden kommer rigtigt indenbords med den alder skal han blot smage lidt på det, ikke mættes af det.

Anmeld

11. marts 2013

StudPsyk

Ønskebarnet12 skriver:

Min søn er 4 1/2 mdr og han kan stadigvæk ikke rulle sig om på maven, han vender sig til side men drejer sig ikke helt om hvor han ligger på maven. 

Jeg er så startet med at give hirsegrød, da min Sundhedsplejsken anbefalede det. 

Men han spytter det ud, hvor længe går der fra de spiser helt normalt eller begynder at sluge frem for at spytte det ud igen 

På forhånd tak!

Han skal nok begynde at trille - nogen gør det før end andre.

At han spytter ud tænker jeg så godt kunne tyde på, at han ikke er klar. Egentlig anbefaler man jo (fra sundhedsstyrelsens side) at vente med grød og deslige til 6 mdr, med mindre der er noget andet, der VIRKELIG taler for det. Så hvis dit barn spytter ud og ikke vil smage, så ville jeg vente en måneds tid og så prøve igen

Anmeld

11. marts 2013

Ka+Ma=Be

Janne T. skriver:

At han spytter ud tænker jeg så godt kunne tyde på, at han ikke er klar. Egentlig anbefaler man jo (fra sundhedsstyrelsens side) at vente med grød og deslige til 6 mdr, med mindre der er noget andet, der VIRKELIG taler for det. Så hvis dit barn spytter ud og ikke vil smage, så ville jeg vente en måneds tid og så prøve igen

Det kan du selvfølgelig også have ret i da jeg læste "spytter ud" tolkede jeg det lidt som motorikken der ikke er med endnu. Benjamin spyttede også lidt rundt med grøden, men var meget ivrig og interesseret. Men han fik selvfølgelig også kun små smagsprøver i den alder.

Anmeld

11. marts 2013

Nolle

Min søn på 5 mdr og 11 dage - kan heller ikke endnu. Vores sp siger det fordi han er MEGET flad hovedet i den ene side og er så stor ( 11,5 kg og 75cm lang ) derfor han ikke kan endu. men det skulle nok komme.

han spytter også han mad ud, fik afvide vi bare skulle vente til han var over de 6 mdr med at giv ham mad. 

Anmeld

11. marts 2013

nielsen80

Ønskebarnet12 skriver:

På forhånd tak!

Min pige fandt først fidusen, da hun lige var blevet 6 måneder. Og hun gør det stadig kun fra ryg til mave, ikke den modsatte vej...hun har ikke læst den bog, hvor der står man starter fra mave til ryg tilgengæld kryber hun nu, og drejer om sin egen akse, så hun gør bare noget andet.

Jeg tilslutter mig lige de andre mht maden - hvis hun spytter ud, så vent lidt og prøv igen når hun viser interesse selv for at spise.

Anmeld

13. marts 2013

Ønskebarnet12

Ka+Ma=Be skriver:

Det gjorde min søn heller ikke før han blev 5 måneder! da han først fandt fidusen trillede han rundt i et væk
Der kan godt gå lidt tid før maden kommer rigtigt indenbords med den alder skal han blot smage lidt på det, ikke mættes af det.

Okay det rart at høre det forskelligt, jeg troede virkelig han var langsom til det, med maden har jeg holdt lidt pause i 3 dage og startede så op igen, nu spiser han 3-4 spsk (babyske) så ja han får selvfølgelig sin mælk ved siden af, for han skal jo ikke mættes afSAP list mad

Anmeld

13. marts 2013

Ønskebarnet12

Janne T. skriver:

Tak for svar 

Stoppede i 3 dage og prøvede lidt igen, han spiser sørme nu, selvfølgelig i små mængder men det kommer nok med tiden 

Han skal lige lære smagene at kende

Anmeld

14. marts 2013

Ønskebarnet12

Nolle skriver:

Min søn på 5 mdr og 11 dage - kan heller ikke endnu. Vores sp siger det fordi han er MEGET flad hovedet i den ene side og er så stor ( 11,5 kg og 75cm lang ) derfor han ikke kan endu. men det skulle nok komme.

han spytter også han mad ud, fik afvide vi bare skulle vente til han var over de 6 mdr med at giv ham mad. 

Okay her har sundhedsplejsken rost ham pga hans hoved, den er rund, han sover slet ikke med hovedet lige, han drejer det selv og derfor er hovedet helt lige. Men han har også ligget på min mave i 2 mdr hvor han lå med siden hele tiden, så d klart han slet ikke ligger med hovedet lige  

Ja angående maden, stoppede jeg i 3 dage, så spurgte min mand om vi sku prøve og da vi hjorde spiste han 

Subdhedsplejsken mente det tag op til 3-4 uger før de helt lærer det. Men han får selvfølgelig smags prøve på grønsager og grød, og bliver mæt af sin mælk  

Anmeld

14. marts 2013

Ønskebarnet12

nielsen80 skriver:

Min pige fandt først fidusen, da hun lige var blevet 6 måneder. Og hun gør det stadig kun fra ryg til mave, ikke den modsatte vej...hun har ikke læst den bog, hvor der står man starter fra mave til ryg tilgengæld kryber hun nu, og drejer om sin egen akse, så hun gør bare noget andet.

Jeg tilslutter mig lige de andre mht maden - hvis hun spytter ud, så vent lidt og prøv igen når hun viser interesse selv for at spise.

Ok her var min søn lidt langsom med st lære at forstå når vi tog ham i hænderne at han sku op, han tog numsen op frem for hoved, skuldre. 

Men sjovt nok havde han ikke forstået det, for da Sundhedsplejsken gjorde det 2 gange så gjorde han d hé hé  

Men ja, vi får at se hvornår han vender sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.