Sygeplejerske udd . ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2013

Lady Marion <3

Ariel skriver:

Nu tror jeg har fundet ud af hvad det er du tænker på, mht kvote 1 og kvote 2. Hvis der fx er en gymnasieelev der er i tvivl om sit gennemsnittet til en kvote 1 rækker, så søger hun ind på kvote 2. Hvis hun så får et gennemsnit der rækker til kvote 1, ryger hun så automatisk over i kvote 1 bunken og kommer ind via kvote 1. Giver det mening??

Alle der skal ind på assistentuddannelsen skal via kvote 2 og alle med en gymnasiel uddannelse skal via kvote 1  men så har jeg fået fortalt at hvis man er heldig kan man slippes ind via kvote 1 .. og det ville jo være super fedt ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

Isabella_mor

Lady Marion <3 skriver:

Jeg er færdig som sosu assistent til nov , vil vidre på syge.pl. udd. skal søge ind på kvote 2 hvilket betyder der går et lille år før jeg kan komme i gang   Nu er der nogle der siger at de ind i mellem lukker kvote 2 ansøgere ind på kvote 1 (jeg har slet ikke de skolekyndige papirer , derfor kvote 2)  Har i hørt om det ?? Kunne være super da jeg så kunne komme i gang efter et par mdr ..

jeg er igang med at søge kvote to.. 

men jeg kommer dog ikke fra en sosu ass. men fra HF enkeltfag som er adgangsgivende.. 

men jeg søger nu og har frist for aflevering på fredag kl 12. 

og jeg tror ikke det kan lade sig gøre når man søger som kvote 2 at man kan rykke op på kvote 1.. 

Anmeld

10. marts 2013

Miss Church

Isabella_mor skriver:

jeg er igang med at søge kvote to.. 

men jeg kommer dog ikke fra en sosu ass. men fra HF enkeltfag som er adgangsgivende.. 

men jeg søger nu og har frist for aflevering på fredag kl 12. 

og jeg tror ikke det kan lade sig gøre når man søger som kvote 2 at man kan rykke op på kvote 1.. 

Jo det kan man godt. 

Hvis man søger ind med kvote 2, men det viser sig, at man har gennemsnittet til at komme ind på kvote 1, rykker man automatisk "op" i kvote 1. Så man dobbel sikre sig lidt ved at søge ind på kvote 2

Anmeld

10. marts 2013

Muffinmus

Miss Church skriver:

Jo det kan man godt. 

Hvis man søger ind med kvote 2, men det viser sig, at man har gennemsnittet til at komme ind på kvote 1, rykker man automatisk "op" i kvote 1. Så man dobbel sikre sig lidt ved at søge ind på kvote 2

Det er jo delvist rigtigt, men søger 200 ind på 100 pladser, så tager de stadig kun dem med bedste karakterer på kvote 1. Så selv om man måske har 4 som gennemsnit skal man måske slå ansøgere med 8 i gennemsnit...og derfor er det ofte smartere at søge via kvote 2 hvis ens karakter kun er lav-middel. Men sikke en spænding der er indtil juli hvor svaret kommer til os ansøgere...det er da lige til at få mavepine af

Anmeld

10. marts 2013

Miss Church

MariaE skriver:

Det er jo delvist rigtigt, men søger 200 ind på 100 pladser, så tager de stadig kun dem med bedste karakterer på kvote 1. Så selv om man måske har 4 som gennemsnit skal man måske slå ansøgere med 8 i gennemsnit...og derfor er det ofte smartere at søge via kvote 2 hvis ens karakter kun er lav-middel. Men sikke en spænding der er indtil juli hvor svaret kommer til os ansøgere...det er da lige til at få mavepine af

Jo jo det er jo klart. 
Man kender jo heller ikke det adgangsgivende gennemsnit før alle ansøgninger er kommet ind  

Men jeg synes kun det er en fordel at søge ind på kvote 2. Man får lidt 2 chancer på den måde. 

Ja helt vildt! Puha jeg kan huske da jeg skulle have svar på om jeg var kommet ind på sygeplejerske uddannelsen. Åh jeg havde ondt i maven! Man ved slet ikke om man er købt eller solgt

Anmeld

10. marts 2013

Muffinmus

Miss Church skriver:

Jo jo det er jo klart. 
Man kender jo heller ikke det adgangsgivende gennemsnit før alle ansøgninger er kommet ind  

Men jeg synes kun det er en fordel at søge ind på kvote 2. Man får lidt 2 chancer på den måde. 

Ja helt vildt! Puha jeg kan huske da jeg skulle have svar på om jeg var kommet ind på sygeplejerske uddannelsen. Åh jeg havde ondt i maven! Man ved slet ikke om man er købt eller solgt

Nemlig. Sendte den i torsdags elektronisk og har haft det mega dårligt siden. Som om jeg har glemt noget... Men alt burde være i orden synes jeg. Min mor synes jeg havde skrevet en rigtig god motiveret ansøgning så kan kun krydse fingre og håbe det bedste til sommer:-B
Ender da med dårlige nerver plus min arbejdsgiver står lidt og ved ikke hvor de har mig. Har søgt sommer ønsket men villig til vinterstart.

Anmeld

10. marts 2013

Miss Church

MariaE skriver:

Nemlig. Sendte den i torsdags elektronisk og har haft det mega dårligt siden. Som om jeg har glemt noget... Men alt burde være i orden synes jeg. Min mor synes jeg havde skrevet en rigtig god motiveret ansøgning så kan kun krydse fingre og håbe det bedste til sommer:-B
Ender da med dårlige nerver plus min arbejdsgiver står lidt og ved ikke hvor de har mig. Har søgt sommer ønsket men villig til vinterstart.

Jeg  for dig

Anmeld

10. marts 2013

Muffinmus

Miss Church skriver:

Jeg  for dig

Det bliver nødvendigt med krydsede fingre for de snakker om der kommer endnu flere ansøgere til sygeplejeuddannelsen pga den siddende regering og alle deres nye tiltag. Så hvor der f.eks sidste år i Viborg blev sagt nej til ca 33 % så kan man i år måske regne med op til 40% der ikke kommer ind hverken på sommer eller vinter....så chancerne for at komme ind på uddannelsen er lav lige nu i forhold til førhen. Trist,men sådan er det jo bare, vi kan kun selv håbe det bedste)

Anmeld

10. marts 2013

Miss Church

MariaE skriver:

Det bliver nødvendigt med krydsede fingre for de snakker om der kommer endnu flere ansøgere til sygeplejeuddannelsen pga den siddende regering og alle deres nye tiltag. Så hvor der f.eks sidste år i Viborg blev sagt nej til ca 33 % så kan man i år måske regne med op til 40% der ikke kommer ind hverken på sommer eller vinter....så chancerne for at komme ind på uddannelsen er lav lige nu i forhold til førhen. Trist,men sådan er det jo bare, vi kan kun selv håbe det bedste)

Øv hvor træls! 

Jeg søgte ind lige efter finanskrisens start. Der var rigtig mange som søgte ind og rigtig mange som ikke kom ind. Men ja man må håbe på det bedste der er jo nogle som skal ind. Det kan ligeså godt være dig, som en anden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.