Sygeplejerske udd . ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.273 visninger
18 svar
4 synes godt om
10. marts 2013

Lady Marion <3

Jeg er færdig som sosu assistent til nov , vil vidre på syge.pl. udd. skal søge ind på kvote 2 hvilket betyder der går et lille år før jeg kan komme i gang   Nu er der nogle der siger at de ind i mellem lukker kvote 2 ansøgere ind på kvote 1 (jeg har slet ikke de skolekyndige papirer , derfor kvote 2)  Har i hørt om det ?? Kunne være super da jeg så kunne komme i gang efter et par mdr ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

Klumpe-dumpe

Lady Marion <3 skriver:

Jeg er færdig som sosu assistent til nov , vil vidre på syge.pl. udd. skal søge ind på kvote 2 hvilket betyder der går et lille år før jeg kan komme i gang   Nu er der nogle der siger at de ind i mellem lukker kvote 2 ansøgere ind på kvote 1 (jeg har slet ikke de skolekyndige papirer , derfor kvote 2)  Har i hørt om det ?? Kunne være super da jeg så kunne komme i gang efter et par mdr ..

Men selvom de gør det og du vil igang feb 2014, skal du søge ind inden den 15 marts 2013

Anmeld

10. marts 2013

Lady Marion <3

Ariel skriver:

Men selvom de gør det og du vil igang feb 2014, skal du søge ind inden den 15 marts 2013

Undersøger lige  er det ikke hvis jeg skulle starte nu her i efteråret ??

Anmeld

10. marts 2013

Klumpe-dumpe

Lady Marion <3 skriver:

Undersøger lige  er det ikke hvis jeg skulle starte nu her i efteråret ??

Ikke i Aalborg i hvert fald. Der skal vi alke søge ind nu(kvote 2)og så skal vi x af om vi starte sep eller feb. Men undersøg lige om du ikke kan søge ind på en SSA uden relevant skolegang.

Anmeld

10. marts 2013

Lady Marion <3

Ariel skriver:

15 marts er ansøgningsfrist for kvote 2 som starter i efteråret 2013   15 juni er ansøgningfrist for kvote 1 der starter i forår 2014

Anmeld

10. marts 2013

Lady Marion <3

Ariel skriver:

Ikke i Aalborg i hvert fald. Der skal vi alke søge ind nu(kvote 2)og så skal vi x af om vi starte sep eller feb. Men undersøg lige om du ikke kan søge ind på en SSA uden relevant skolegang.

Har nu skrevet en mail , håber sådan så jeg kan komme i gang med det samme

Anmeld

10. marts 2013

Klumpe-dumpe

Lady Marion <3 skriver:

15 marts er ansøgningsfrist for kvote 2 som starter i efteråret 2013   15 juni er ansøgningfrist for kvote 1 der starter i forår 2014

Her er 15 juni for kvote 1 både med start sept og feb

Anmeld

10. marts 2013

Lady Marion <3

Ariel skriver:

Her er 15 juni for kvote 1 både med start sept og feb

Gal man skal være hurtigt ude

Anmeld

10. marts 2013

Muffinmus

Du skal nok søge ind via kvote to når du har en uddannelse i forvejen. Og det giver dig en chance for at fortælle om dig selv, hvorfor du brænder for lige netop den uddannelse osv.

Søger du ind på kvote 1 bliver man målt på karakter. Dvs dit gennemsnit fra gymnasiet. Tager de f.eks 100 kvote 1 ansøgegodkend, SKAL du have en karakter god nok til at komme blandt de 100.
På kvote 2 bliver du vurderet på lidt karakterer, det personlige du skriver samt f.eks anden erhvervserfaring.
Derfor kan det for gode studenter betale sig at søge via kvote 1 mens mange med andre uddannelser og erfaring søger ind via kvote 2.

Sidste frist for kvote 2 er her den 15 marts.
Sidste frist for kvote 1 er først 15 juni.
I ansøgningen skal du skrive om du ønsker sommer eller vinter start.
Jeg har lige selv søgt ind på kvote 2 pga militærkarriere og frivilligt arbejde på krisecenter som jeg håber kan bidrage til optagelse, helst sommer:-D

Anmeld

10. marts 2013

Klumpe-dumpe

Lady Marion <3 skriver:

Nu tror jeg har fundet ud af hvad det er du tænker på, mht kvote 1 og kvote 2. Hvis der fx er en gymnasieelev der er i tvivl om sit gennemsnittet til en kvote 1 rækker, så søger hun ind på kvote 2. Hvis hun så får et gennemsnit der rækker til kvote 1, ryger hun så automatisk over i kvote 1 bunken og kommer ind via kvote 1. Giver det mening??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.