Tabt 400 gram.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.418 visninger
17 svar
0 synes godt om
22. juni 2009

Diana...

Hej Piger 

Men lille Lucas blev vejet her d. 12 june hvor han vejer 9000 g. Men så var han lige på vægten i dag og vejer så "kun" 8600 g. men han har altså tabt 400 g. 

Han er 4 måneder igår han er glad som han plejer lidt mere mor syg end normalt. Han spiser ikke så meget som han plejer nok en flaske til 1 1/2 mindre end normalt. 

Skal jeg være bekymret? 

Knus en lidt nervøs mor dan han jo plejer og vokse helt vild.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2009

Christinahr

Nu er de jo meget jævnaldrende din og min og jeg er glad for at læse dit indlæg. Theo spiser heller ikke så meget for tiden - tror det er pga bisser, måske det er en mulighed?

Theo er også meget moropmærksom i øjeblikket, så mon ikke det er en del af alderen. Jeg ville ringe til jm imorgen og høre - bare for en sikkerhedsskyld. 400 g er jo en del

Anmeld

23. juni 2009

Mira0911

Vildt, Lucas er yngre end Julie og hun vejer 6 kg... Der er meget forskel på vægten...

Anmeld

23. juni 2009

Cris

Diana... skriver:

Hej Piger 

Men lille Lucas blev vejet her d. 12 june hvor han vejer 9000 g. Men så var han lige på vægten i dag og vejer så "kun" 8600 g. men han har altså tabt 400 g. 

Han er 4 måneder igår han er glad som han plejer lidt mere mor syg end normalt. Han spiser ikke så meget som han plejer nok en flaske til 1 1/2 mindre end normalt. 

Skal jeg være bekymret? 

Nu har jeg skrivet med Tanja om overproduktion og du skrev også, at du også har for meget mælk, kunne det være en grund? Lucas kan måske ikke nå den fede mælk, kun den tyne. I starten er der  nogle der klarer sig på et eller andet måde, og så kommer der problemet. Tit bliver man rådet, at man ikke har ernering nok i mælken eller at han ikke får nok mælk og skal suppleres hver gang med flasken.

Du kan læse lidt om det her: http://ammenet.dk/wiki/overproduktion

Anmeld

23. juni 2009

Diana...

Cris skriver:

Nu har jeg skrivet med Tanja om overproduktion og du skrev også, at du også har for meget mælk, kunne det være en grund? Lucas kan måske ikke nå den fede mælk, kun den tyne. I starten er der  nogle der klarer sig på et eller andet måde, og så kommer der problemet. Tit bliver man rådet, at man ikke har ernering nok i mælken eller at han ikke får nok mælk og skal suppleres hver gang med flasken.

Du kan læse lidt om det her: http://ammenet.dk/wiki/overproduktion

Jeg ammer slet ikke mere det har jeg ikke gjort siden han var 3 måneder.

Knus

Anmeld

23. juni 2009

Henriette72

Diana... skriver:

Hej Piger 

Skal jeg være bekymret? 

Læser jeg rigtigt her?  Han er 4 mdr og vejer 9 kg? (8.6)  Min datter er 2 år og 2 mdr. og vejer 12 kg....

Anmeld

23. juni 2009

Cris

Diana... skriver:

Jeg ammer slet ikke mere det har jeg ikke gjort siden han var 3 måneder.

Knus

Nå ok, det var jeg ikke klart over... Måske er der andre der læser her, som får glæde af oplysning alligevel. Jeg håber, at det er fordi du har besluttet dig og ikke fordi du har haft problemer...

Og mon ikke at din stor baby kan ikke blive ved med at være så tung? Han vejer jog 9000g og det er meget. Nu at han kan bevæge sig mere måske brænder han også lidt mere energi? Bare at det ikke bliver ved og ved og ved...

Anmeld

23. juni 2009

Joan ( Smallie )

Diana... skriver:

Hej Piger 

Skal jeg være bekymret? 

Hej jeg har lille anne som bliver 4 måneder i morgen og hun spiser heller ikke så meget lige i tide og er også mere morsyg.

De kommer ind i et tigerspring når de er 19 uger, eller det vil sige det kan starte når de er 15 uger og det er det der gør at de er morsyg og ikke rigtig vil ligge selv. Jeg vil skyde på det er derfor din lille pus ikke spiser så meget. Og han har jo en rigtig fin vægt og lidt at tage af, så længe han ellers er frisk, glad og har våde bleer så tror jeg ikke du skal være bekymret.

Og sjovt som drenge bare vejer mere end piger. Min søn på snart 2 han vejet næsten det samme som Lucas og idag vejer han omkring de 14 kg. Så det med de tager på skal jo gå i stå på et tidspunkt kan jo være det er lige nu for ham.

Joan

Anmeld

23. juni 2009

Diana...

Henriette72 skriver:

Læser jeg rigtigt her?  Han er 4 mdr og vejer 9 kg? (8.6)  Min datter er 2 år og 2 mdr. og vejer 12 kg....

Ja du læste rigtig ja han er en stor SUND dreng.. Hun kan jo altså os gå osv så tager man jo ikke lige så meget på. Jeg har haft fløde i dutterne så det jo bare godt men det begynder jo og udline sig når han os kan noget...

Anmeld

23. juni 2009

Diana...

Joan ( Smallie ) skriver:

Hej jeg har lille anne som bliver 4 måneder i morgen og hun spiser heller ikke så meget lige i tide og er også mere morsyg.

De kommer ind i et tigerspring når de er 19 uger, eller det vil sige det kan starte når de er 15 uger og det er det der gør at de er morsyg og ikke rigtig vil ligge selv. Jeg vil skyde på det er derfor din lille pus ikke spiser så meget. Og han har jo en rigtig fin vægt og lidt at tage af, så længe han ellers er frisk, glad og har våde bleer så tror jeg ikke du skal være bekymret.

Og sjovt som drenge bare vejer mere end piger. Min søn på snart 2 han vejet næsten det samme som Lucas og idag vejer han omkring de 14 kg. Så det med de tager på skal jo gå i stå på et tidspunkt kan jo være det er lige nu for ham.

Joan

Oki tak for svar men har hun os tabt sig lidt? Jeg synes 400 g på 10 dage er meget el hvad?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.