Hmm:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2013

Anonym trådstarter

Ved bare ikk hvad jeg skal gøre er så ked af det :-(

kan ikk se hvorfor det skulle være hans!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2013

Lusi

Anonym skriver:

Han lyder som en der også kunne finde på at sige: det er din unge, køb selv alt til barnet!
Håber da ik for dig, han også kunne finde på dét.. Men egoistisk lyder han da godt nok til at være

Anmeld

9. marts 2013

VIPpigen

Anonym skriver:

Jeg havde taget diskutionen med ham...

du er gravid med ham, tror han det er billigt at få et barn, eller regner han med du skal købe alt for dine penge til barnet... Hvis han går i så små sko ang penge på en telefon som han har foræret dig, så skal han virkelig købe nogen større sko, for baby er endnu mere pengeslugende....

Anmeld

9. marts 2013

Anonym trådstarter

Altså vi har fået købt alt til vores baby og der har heldigvis ikk været problemer. Han er desværre lidt for ego og tænker lidt for meget på sig selv hele tiden :-(

men ved bare ikk hvordan jeg skal få sagt til ham med at det faktisk er mine penge! 

Anmeld

9. marts 2013

1990h

Anonym skriver:

godaften piger,

jeg vil lige høre hvad i synes.

min kæreste gav mig hans iPhone for snart et år siden da han købte en ny og havde lovet at ville købe en brugt til mig så kunne jeg ligeså godt få hans og det var en gave fra ham skal lige siges.

nu har jeg så selv købt en iPhone 5 for snart 1 måned siden, da den han gav mig ikk virkede så godt mere, han laver så det der er galt med telefonen (han er god til sådan noget) jeg snakker så med min moster og hun vil gerne købe den her telefon som jeg havde fået i gave vi aftaler så en pris og jeg fortæller kæresten at hun kommer og henter den idag, så siger han at han skal jo have de penge som hun kommer med. Og det kan jeg ikk forstå jeg fik den som en gave og nu forlanger han pengene for den. Synes i det er fair når det var en gave?

jeg må nok ærlig indrømme at jeg er ked af det og skuffet over ham! For når det er en gave jeg fik af ham og vælger at sælge den er det vil mine penge? Han ved at jeg ikk har  nogle penge i forvejen og har lånt en masse penge af mine forældre.

han er utrolig penge fikseret og vil gøre alt for penge og det irritere mig!

Mine forældre mener også at det er mig der skulle have haft pengene fra telefonen.

hvad mener i? jeg sunges i forvejen han virker meget egoistisk og det er altid hans behov først også kommer vi andre bagefter :-( 

jeg syntes du skal have pengene..det jo en gave.

og desuden syntes jeg han er mega sippet..

før kæresten og jeg fik fælles økonomi og boede i lejlighed og delte alle udgifter ligeover så hjalp vi da også hinanden når vi manglede penge. vi lånte også penge af hinanden og nogle gange betalte vi dem tilbage og andre gange gik det lidt i glemmebogen. men vi indkrævede ikke penge af hinanden sådan et forhold har jeg aldrig været i.

derfor syntes jeg det er lidt småligt af ham..

Anmeld

9. marts 2013

VIPpigen

Anonym skriver:

Altså vi har fået købt alt til vores baby og der har heldigvis ikk været problemer. Han er desværre lidt for ego og tænker lidt for meget på sig selv hele tiden :-(

men ved bare ikk hvordan jeg skal få sagt til ham med at det faktisk er mine penge! 

Du spørger om han ikke forærede dig den telefon, for han havde lovet at GIVE dig en telefon... Siger han nej, så skylder han dig en telefon... Siger han det var din telefon, så må han aflevere pengene, og feks få 200-300 for reparationen

Anmeld

9. marts 2013

KarinOM

Kunne det måske være, at han er blevet lidt skuffet over, at du vælger at sælge en gave fra ham? Jeg ville i hvert fald blive ked af det, hvis min kæreste solgte noget jeg havde givet ham i gave!

Det kan måske også forvirre ham lidt, at du siger at du ikke har nogle penge og skylder penge væk, men stadig har råd til at købe en af de dyreste modeller på markedet, på trods af at han faktisk kan reperere den du har i forvejen (og har fået af ham). Det har måske gjort ham lidt harm og såret og fået ham til at tænke "så sætter hun alligevel ikke pris på det, jeg giver hende og det jeg gør for hende, hvorfor skal hun så have pengene?"

Skriver ikke dette for at kritisere dig, men fordi jeg godt lidt kan forstå hans måde at reagere på. 

Kunne en løsning ikke være at I blev enige om at lade pengene gå til en fælles ting eller opsparing?

Anmeld

9. marts 2013

FruK

Kunne det måske være, at han er blevet lidt skuffet over, at du vælger at sælge en gave fra ham? Jeg ville i hvert fald blive ked af det, hvis min kæreste solgte noget jeg havde givet ham i gave!

Det kan måske også forvirre ham lidt, at du siger at du ikke har nogle penge og skylder penge væk, men stadig har råd til at købe en af de dyreste modeller på markedet, på trods af at han faktisk kan reperere den du har i forvejen (og har fået af ham). Det har måske gjort ham lidt harm og såret og fået ham til at tænke "så sætter hun alligevel ikke pris på det, jeg giver hende og det jeg gør for hende, hvorfor skal hun så have pengene?"

Skriver ikke dette for at kritisere dig, men fordi jeg godt lidt kan forstå hans måde at reagere på. 

Kunne en løsning ikke være at I blev enige om at lade pengene gå til en fælles ting eller opsparing?

Jeg synes ærligt talt at det er en tåbelig diskussion. Jeg ville aldrig kræve at få noget tilbage, som jeg havde foræret væk. Men jeg ville godt nok heller ikke sælge en gave og tjene penge på den.

I skal have et barn sammen... selvom I har købt alt hvad der skal bruges til en start, så kommer der masser af andre udgifter i den forbindelse. Gem pengene og brug dem på JERES barn.

Og få jer evt en snak om, hvordan det skal fungere med økonomi i mellem jer fremover. 

Anmeld

10. marts 2013

Ditte-3

Har prøvet noget lig det samme fik en fon i fødselsdagsgave og vi gik fra hinanden kort efter. Jeg måtte betale tilbage løbene gennem et halv år med et beløb i måneden 

Anmeld

10. marts 2013

Anonym trådstarter

okay kan godt se hvad i mener men jeg spurgte ham om han ville blive ked af det hvis jeg solgte den for at den ikk bare skulle ligge og der sagde han at jeg godt må sælge den og at han gerne ville se om han kunne lave den så den fik mere værdi. så den havde jeg vendt med ham for en uges tid siden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.