Hvad ville i vælge Privat eller kommunal dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2013

Muffinmus

Vi havde privat til den første, mest fordi kommunen kun kunne tilbyde pladser ca 20-25 km væk:-S
Vores var:
Bosat på landet med heste, høns, hund, kat osv. Og ungerne hjalp med at fodre tit:-)

Billig. Ca 1700. Incl morgenmad og alle andre måltider.

Hun havde stor bil så tog dem med i legestue, zoo osv.

Hjemmebag

Masser af musik.

Masser af kys og kram til alle unger. Incl hendes to egne under 3 år.

Er ked af hun holdte pga slidgigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2013

bøllen

Vores startede i kommunal men skiftede efter 6 mdr. Det bedste vi har gjordt for ham.

Anmeld

9. marts 2013

L&V

Karina73 skriver:

Hej

Jeg er ved at starte en privat Dagpleje i slagelse.

Vil gerne høre jeres mening ang. dagpleje

Ville i vælge privat dagpleje frem for kommunal dagpleje ?

Hvad kunne få jer til at vælge en privat dagpleje og hvad lægger i vægt på i dagplejen ?

Er det vigtigt i dagplejen?

Sundmad

økologi

prisen

Naturdagpleje

sang/ musik, mm.

Hvis der var en privat der ku tilbyde de åbningstider vi har brug for så valgte vi det..
Jeg/vi syntes der er for mange til den kommunale dagpleje SKAL, tiltal der bliver trukket ned over hovedet på dem.

Af de ting du nævner er der ikke noget der ville få mig til at falde for stedet. Økologi går jeg ikke op i, pris tja jeg syntes tit det virker underligt at private vælger at være makant billigere end kommunal da det kommer til at se ud som om at det er den måde de vil score kunder på og ik ved at ku tilbyde ekstra. Sund mad syntes jeg er en selvfølge sammen med musik og sang.

Det der ku tiltrække os ville være en uddannet dagplejer og her taler vi ik kurser men pædagog eller lignenede. At ude liv er en naturlig ting af hverdagen og bliver brugt på mange måder og hverdag(med mindre der er vildt uvejr eller lignende) et tæt fælleskab med andre dagplejere, at der er en høj faglighed der byder op til spændende tiltag og at der er plads til børnenes/ forældrenes individuelle behov.

Anmeld

9. marts 2013

tinasmor

Hej

Hvad kunne få jer til at vælge en privat dagpleje og hvad lægger i vægt på i dagplejen ?

Sundmad

økologi

prisen

Naturdagpleje

sang/ musik, mm.

vi havde en privat (hun var tidligere kommunal med 20 år på bagen) Det var den bedste beslutning vi havde taget. Ville ønske, jeg havde fulgt mit instinkt og brugt hende igen ved nr 2. Men hendes tider var så korte at det var svært med mit arb så den anden kom i vs. Det har jeg fortrudt (selv om hun stortrives så det er kun min egen holdning). Jeg savner vores private dp

Pris og mad var præcis det samme som en kommunal og vs, så ikke meget forskel der. Jeg gik udelukkende efter én som havde kompetancerne og var sød  og ville ungerne (så hende an et par måneder i en legestue før jeg kontaktede hende)

Anmeld

9. marts 2013

CaWi

Karina73 skriver:

Hej

Sundmad

økologi

prisen

Naturdagpleje

sang/ musik, mm.

Hejsa.

Mødte din mand i svømmehallen er til morgen/formiddag.
Dine tilbud er virkelig spændende, og i god tråd med hvordan jeg faktisk kunne tænke mig mit barn blev passet.
Det eneste minus er det med ferie og sygdom.
Min dreng er ikke ret god til fremmede, så i forvejen vil jeg have svært ved at sende ham i kommunal gæstepleje.
Derfor prøver jeg så vidt muligt at holde ferie når dagplejeren holder ferie. Men det kan bare ikke altid lade sig gøre

Anmeld

9. marts 2013

Fenja09

Karina73 skriver:

Hej

Sundmad

økologi

prisen

Naturdagpleje

sang/ musik, mm.

Jeg vil altid vælge kommunal dp og det skyldes bla. at vi intet netværk har til at tage vores datter ved evt. sygdom og så er det meget vigtigt for os at vi har gæstedagpleje at gøre brug af.

Jeg kan godt lide konceptet med naturdagpleje, og det var sådan noget jeg ville gå efter, hvis jeg skulle vælge privat. Omvendt kommer de meget ud der hvor min datter er nu, så tror ikke at hun går glip af så meget på den front. Men skulle man lokke mig, så ville det være på noget med aktivitet.

Vi spiser ikke udelukkende økologisk herhjemme, så det betyder egentlig ikke så meget som at den kost hun får er varieret og lækker.

Så det jeg lægger mest vægt på er, at der er mulighed for pasning ved sygdom m.m, at dp moren har erfaring og er kompentent og at vi har en god kemi. Men selvfølgelig mest af alt skal min datter trives og føle sig godt tilpas - og hvis hun er det, så er jeg tryg ved at aflevere hende. Tryghed betyder rigtig meget for mig i denne her sammenhængen.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.