Hvad ville i vælge Privat eller kommunal dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.407 visninger
15 svar
2 synes godt om
8. marts 2013

Karina73

Hej

Jeg er ved at starte en privat Dagpleje i slagelse.

Vil gerne høre jeres mening ang. dagpleje

Ville i vælge privat dagpleje frem for kommunal dagpleje ?

Hvad kunne få jer til at vælge en privat dagpleje og hvad lægger i vægt på i dagplejen ?

Er det vigtigt i dagplejen?

Sundmad

økologi

prisen

Naturdagpleje

sang/ musik, mm.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

VIPpigen

Vi valgte først privat, egentlig bare fordi vi ikke kunne få en plads i den kommunale... Det var en fejl... Min datter trivedes slet ikke deromme, og hun fejlede både det ene, andet og 3...

Vi flyttede til en kommunal, og wupti vi havde en glad datter, som udviklede sig som hun skulle, var godt med motorisk, bestemt ikke havde autisme, damp, eller noget andet...

næste gang (hvis vi får en nummer 2) falder valget igen på en kommunal, simpelthen pga dårlig erfaring...

Anmeld

8. marts 2013

Troldemommi

Jeg må indrømme jeg ikke ved hvad forskellen er på en privat dp og en kommunal dp er, vi har vores datter i en kommunal dp og meget glade for det 

Monica

Anmeld

8. marts 2013

Karina73

Jeg har tidligere været kommunal dagplejer men mistede desværre mit fantastiske job pga. flytning fra min bolig.

Syntes bare det er lidt spændende at høre hvad forældre vælger ud fra

Jeg har tænkt mig at starte en Naturdagpleje, hvor vi er meget ude og laver en masse spændende ting.

Jeg har valgt kun at have 3 børn i dagplejen så der er bere tid til det enkelte barn.

Hvordan syntes i den perfekte dagpleje skulle være ?

Anmeld

8. marts 2013

Troldemommi

Karina73 skriver:

Jeg har tidligere været kommunal dagplejer men mistede desværre mit fantastiske job pga. flytning fra min bolig.

Syntes bare det er lidt spændende at høre hvad forældre vælger ud fra

Jeg har tænkt mig at starte en Naturdagpleje, hvor vi er meget ude og laver en masse spændende ting.

Jeg har valgt kun at have 3 børn i dagplejen så der er bere tid til det enkelte barn.

Hvordan syntes i den perfekte dagpleje skulle være ?

Vores kommunale dp er faktisk ved at blive naturdagplejer, det er fedt så kan de små rigtigt komme ud og få masser af frisk luft

syntes alle dp skulle vælge den retning 

Anmeld

8. marts 2013

Karina73

Monica P skriver:

Jeg må indrømme jeg ikke ved hvad forskellen er på en privat dp og en kommunal dp er, vi har vores datter i en kommunal dp og meget glade for det 

Monica

Forskellen på privat og kommunal dagpleje er at man er selvstændig når man er privat og man selv bestemmer hvordan dagplejen skal være. Man bliver godkendt af kommunen som også fører tilsyn med børnene.

Anmeld

8. marts 2013

Troldemommi

Karina73 skriver:

Forskellen på privat og kommunal dagpleje er at man er selvstændig når man er privat og man selv bestemmer hvordan dagplejen skal være. Man bliver godkendt af kommunen som også fører tilsyn med børnene.

Hvad gør en privat dp når hun skal have en fridag eller bliver syg?

Anmeld

8. marts 2013

Karina73

Monica P skriver:

Hvad gør en privat dp når hun skal have en fridag eller bliver syg?

Man kan få godkendt en man kender til at være vikar når man er syg og lign. forælderne skal selv sørge for pasning under ferie, jeg har tænkt mig at prøve at få min ferie passet ind med forældernes ferie

Anmeld

9. marts 2013

modesty

Hej

Jeg er ved at starte en privat Dagpleje i slagelse.

Vil gerne høre jeres mening ang. dagpleje

Ville i vælge privat dagpleje frem for kommunal dagpleje ?

Hvad kunne få jer til at vælge en privat dagpleje og hvad lægger i vægt på i dagplejen ?

Er det vigtigt i dagplejen?

Sundmad

økologi

prisen

Naturdagpleje

sang/ musik, mm.

Det vigtige for mig ville være den person der skal passe mit barn. Jeg er fløjtende ligeglad med om det er i privat eller kommunalt regi.

Stort set alle de ting du nævner, ville jeg vægte højt, så det er jo positivt.  Det vigtigste vil dog altid være kærlighed, opmærksomhed og omsorg.

Anmeld

9. marts 2013

sus82

Vi overvejede også privat dagpleje til vores datter, men kunne ikke få plads. Og det er vi glade for i dag. I kommunal dagpleje er der mulighed for gæstepleje og her hos os mødes de kommunale dagplejere også i legestue og har generelt et rigtig godt netværk, så børnene lærer hinanden at kende inden de skal i børnehave, og det sætter vi meget pris på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.