UHH kryds fingre for os!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Håber, det lykkes for jer, det er godt nok mange penge.
Vil bare lige gøre opmærksom på, at I umuligt kan være gældfri om 5 år, da I jo også skal betale renter og renters renter, et gæt må blive i størrelsesordenen 30000-40000 kr om året, men derfor er det stadig en god idé at få samlet det.

vi har begge hver især gæld for ca 240.000. nej regnede ikke lige med renterne men stadig det at alt gæld er samlet i banken gør det noget nemmere men nu må vi se

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2013

Anonym trådstarter

kommer lige med en lille update :-) vi har siddet og snakket omkring vores situation hvordan vi bedst gør. og at Nordea nu var jeg bare lige inde på kærestens banks hjemme side de skal have mindst 200.000 kr i renter om året! :0)) så det vi har besluttet er at pr 1 maj så beder vi om henstand på alt vores gæld. så vi kun tager og betaler til en kreditorer af gangen og derved har vi mulighed for at betale 7000 kr af i gæld pt. da jeg er på SU det er så noget højere når jeg kommer i praktik og får voksen elev løn :-) håber meget på at det kan lade sig gøre tror vi på den måde ville kunne komme hurtigere ud af det :-) og dermed slippe for bankens renter

Anmeld

9. marts 2013

Rockertand

Anonym skriver:

kommer lige med en lille update :-) vi har siddet og snakket omkring vores situation hvordan vi bedst gør. og at Nordea nu var jeg bare lige inde på kærestens banks hjemme side de skal have mindst 200.000 kr i renter om året! :0)) så det vi har besluttet er at pr 1 maj så beder vi om henstand på alt vores gæld. så vi kun tager og betaler til en kreditorer af gangen og derved har vi mulighed for at betale 7000 kr af i gæld pt. da jeg er på SU det er så noget højere når jeg kommer i praktik og får voksen elev løn :-) håber meget på at det kan lade sig gøre tror vi på den måde ville kunne komme hurtigere ud af det :-) og dermed slippe for bankens renter

Hvem siger det?
Jeg har aldrig hørt om en bank, der tog så høj rente, så hvis I selv har regnet det ud, så skal I have skiftet batterier i jeres lommeregner
Hvad er ÅOP'en?

Anmeld

9. marts 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Hvem siger det?
Jeg har aldrig hørt om en bank, der tog så høj rente, så hvis I selv har regnet det ud, så skal I have skiftet batterier i jeres lommeregner
Hvad er ÅOP'en?

det stod der på bankens hjemmeside hvis man lånte 500.000

Anmeld

9. marts 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Hvem siger det?
Hvad er ÅOP'en?

Kan læse på hjemme siden at åop er 13.50 procent. for lån over 75.000. det var ikke Nordeas det stod på i går så

Anmeld

9. marts 2013

Anonym trådstarter

nogen der kan regne ud hvor meget 13, 50 er i renter om året?

Anmeld

9. marts 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Du kan bruge denne:

http://www.bankinfo.dk/Amortisation.asp

Det er kun vejledende.

Anmeld

9. marts 2013

LMX

Anonym skriver:

Først og fremmest så skal det kunne betale sig at samle gæld i banken da renten er mindst dobbelt op hos de værste kreditorer.

13.5% af 500.000 er 67.500 om året.

Anmeld

9. marts 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Har i kigget alle banker igennem, nogle har jo billigere renter end andre - desuden kan man altid prutte renterne lidt ned. Nu er vores gæld ikke så stor som jeres, men vores renter er trods alt kun på omkring 7-8 %  I en tidligere bank vi havde der betalte vi 13% og det var egentligt bare fordi vi aldrig havde snakket om renten, dumme os 

Så helt klart få en snak med nogle forskellige banker og forhør jer om renterne og mulighed for renteafslag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.