hvad skriver man i kvote 2 ansøgning til pædagog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2013

Dot D

Dinna88 skriver:

Det må man så tage med - der vil jo altid være noget træls ved ens uddannelse, desværre

Det lyder også som nogle lækre områder - jeg vil virelig gerne hjælpe unge, der kommer fra turbulente hjem, og som derfor er kommet lidt på gale spor. Men det er ikke KUN det jeg vil - jeg er åben overfor mange ting, jeg skal bare ikke i nogle af de tre jeg nævnte før

Er det mon muligt at få lov til at læse din ansøgning? 

Ved du hvad, jeg har faktisk selv gerne ville læse den igen, mn den ligger på vores gamle computer, der gik i sort

Men jeg skal høre manden i huset, om han kan finde den frem, for så må du gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

Dinna88

Dot D skriver:

Ved du hvad, jeg har faktisk selv gerne ville læse den igen, mn den ligger på vores gamle computer, der gik i sort

Men jeg skal høre manden i huset, om han kan finde den frem, for så må du gerne

Urgh, det er da træls!! Hvis det er, så er det som regel nemt at hapse harddisken!

Men tusinde tak!

Anmeld

8. marts 2013

Dot D

Dinna88 skriver:

Urgh, det er da træls!! Hvis det er, så er det som regel nemt at hapse harddisken!

Men tusinde tak!

Han har lige sagt, at han vil kigge på det

Men der går nok lidt, vi er begge lige blevet opereret, så jeg søger sofaen igen, for at slappe af...

Skal nok skrive til dig, hvis han finder den frem

Anmeld

8. marts 2013

Dinna88

Dot D skriver:

Han har lige sagt, at han vil kigge på det

Men der går nok lidt, vi er begge lige blevet opereret, så jeg søger sofaen igen, for at slappe af...

Skal nok skrive til dig, hvis han finder den frem

Det er bare i orden - god bedring!

Anmeld

8. marts 2013

nielsen80

Dinna88 skriver:

Okay, tak, Dot!  

Jeg kan skrive et rigtig godt afsnit om HVORFOR jeg vil det, da meget af det har med min barndom at gøre. Ja, egentlig op til hvor jeg er nu. Jeg vil ikke være i vuggestue/SFO/børnehave, jeg vil gerne arbejde med unge med problemer/stofmisbrugere/alkoholikere/bare folk der har brug for hjælp.  

Men erfaring er der absolut ingen af, bortset fra hvad jeg selv har oplevet i hjemmet osv.

Kender ikke til at skrive ansøgning til pædagogstudiet, men en god regel i en hver ansøgning er at skrive det man vil, og undlade at skrive det man ikke vil...hvis du allerede i din ansøgning udelukker det kæmpe fagområde som vuggestue, BH m.m. er for pædagogstudiet, så kan du risikere en ansøgningen får en lidt negativ følelse(hvis du kan følge mig).

Synes bestemt du skal skrive om din passion for hårdt udsatte unge, og skrive at du forstiller dig at du på det område har meget at give af. Men skriv det uden at udelukke de mere alm områder.

Held og lykke!

Anmeld

8. marts 2013

Dinna88

nielsen80 skriver:

Kender ikke til at skrive ansøgning til pædagogstudiet, men en god regel i en hver ansøgning er at skrive det man vil, og undlade at skrive det man ikke vil...hvis du allerede i din ansøgning udelukker det kæmpe fagområde som vuggestue, BH m.m. er for pædagogstudiet, så kan du risikere en ansøgningen får en lidt negativ følelse(hvis du kan følge mig).

Synes bestemt du skal skrive om din passion for hårdt udsatte unge, og skrive at du forstiller dig at du på det område har meget at give af. Men skriv det uden at udelukke de mere alm områder.

Held og lykke!

Ah, det giver god mening - tak! Det vil jeg lige skrive ned

Anmeld

8. marts 2013

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Har selv lige lavet en motivret ansøgning og skrev bare hvorfor jeg ger ville være pædagog og lidt om mig selv også

Anmeld

8. marts 2013

nielsen80

Dinna88 skriver:

Ah, det giver god mening - tak! Det vil jeg lige skrive ned

Kom til at tænke på dit indlæg her i eftermiddags - specielt dit spørgsmål om, hvorvidt du skal skrive, hvorfor dit snit er til den lave side.......Her tænker jeg igen, at hvis du vil nævne det, så prøv at vend det til noget postivt, så i stedet for at skrive : "mit snit er lavt fordi.....", så kunne man skrive: " jeg er som person meget målrettet, og gennemfører altid det jeg starter- dette er min hg et tydelig bevis på, da jeg gennemførte denne på trods af.......". Hvis du så samtidig kan skrive noget om, at dine karakter for fag der er relevante for studiet, er over gennemsnit, vil det være ekstra perfekt

Bare et forslag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.