Hvad dælen gør vi? (Problemer i dagplejen med sensitiv pige)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2013

Den lykkelige

VIPpigen skriver:

Jeg har flyttet min datter. Ikke pga hun var sensitiv, men fordi der hele tiden var noget galt... 

Hun var så i privat dp, og derfor valgte jeg at flytte hende i kommunal, fordi at havde dp ret, så havde vi nok bedre hjælp i en kommunal, også selvom de private har samme muligheder...

Da Lilje flyttede dp fik jeg en helt ny pige. Tidligere tog det mig gerne 20-30 min om at aflevere, og 5 min om at hente... Nu tager det max 5 min at aflevere, og gerne 20-30 min om at hente...

jeg syntes du skal kontakte pladsanvisningen, og sige du har oplevet det med gæste dp, og om gæste dp måske får en åben plads, så hun kunne flytte derover når noget tyder på hun bedre trives...

jeg lagde alle kortene på bordet da vi fandt en dp, og fortalte om de problemer der tidligere havde været, og de ville hjælpe med alt hvis det var, lige nu viskede vi tavlen rent, men opstod der noget, så ville de kigge på det, og sætte hjælp ind... Jeg har en datter som stortrives, har det godt, er glad for sin dp, og hendes faste gæste dp... Hun er med udviklingsmæssigt, snakker, hopper og danser. Kan udpege sine krusseduller og fortælle hvad hun har tegnet... Lilje er lige rundet de 28 måneder...

Jeg håber for jer, specielt din datter at hun får lidt hjælp, for det lyder ikke som om hun trives... Nogen gange er det bare den trykhed der skal til ved en dp...

Tusind tak for dit svar..
Dejlig din datter trives nu, det bare så mega vigtig!
Jeg har prøvet kontakte pladsanvisningen og vores kontakt person.. men hun er ikke til at få fat på.. så håber det lykkes idag!!
Men ved at den plads som lige blev ledig hos hendes gæstepleje lige et blevet besat til en anden ny dreng..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

bøllen

Den lykkelige skriver:

Mange tak!
Da i fik lavet den profil hvad brugte i den så til efterfølgende?? Altså hvad betyder det for fremtiden??

tillader mig at komme med et bud - min store dreng er meget sensitiv han fik lavet sensorisk profil sidste år 

det er et skema som vi forældre udfyldte om hans reaktioner på forskellige ting . Og udfra den kan man se hvilken områder barnet er ssensitiv.

der er 4 områder nedsat registrering , sanse søgende , sensorisk sky og sensorisk følsom.

ved at teste finder man ud af hvilken område barnet er sensitiv , som kan give en større forståelse HVORFOR . Og derefter få redskaber til hvordan man bedst hjælper barnet i situationer der er svært

Anmeld

8. marts 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Tusind tak for svar! 
Ja jeg har godt selv tænkt den tanke og har også spurgt.. men der var ikke noget at komme efter.. og hun fungere også ok, men man skal bare bruge lidt ekstra "krudt" på hende fordi hun f.eks når de skal i legestue eller gymnastik ikke er det barn der løber over og leger med de andre, en bold eller hvad der nu er.. Hun holder sig til dagplejemor, og ser det hele an og nogle gange når hun slet ikke at lege før de skal hjem.. Og når dagplejen så siger de skal hjem er hun super glad osv.. 
Jeg FRYGTER for VILDT for når hun skal i børnehave.. hun starter om præcis 11 måneder... 

Har du fundet en lille børnehave til din Gulkdklump?

I Kolding er der en som modtager børn fra 2 år:

kh

Ella

Anmeld

8. marts 2013

bøllen

Den lykkelige skriver:

Ja jeg tror jeg vil snakke med pædagogen som er tilknyttet om at få en ergo til at vurdere min datter..
Î morges var de to små i dagplejen syge.. så der var to andre børn som er lidt ældre end min datter og hun var SÅ glad..  
Ej hvad kan man gøre ved at hun ikke kan lide yngre børn....

Syntes det lyder som en god ide :-)

syntes faktisk at have læst at sensitive børn ofte søger større børn , kan ikke huske hvorfor .

men mindes at det har noget med de selvfølgelig er mere udviklet . 

Anmeld

8. marts 2013

Den lykkelige

EllaRo skriver:

Har du fundet en lille børnehave til din Gulkdklump?

kh

Ella

Ja hun er skrevet op til to.. Så håber bare det et ordentlig sted!!

Anmeld

8. marts 2013

Den lykkelige

bøllen skriver:

Syntes det lyder som en god ide :-)

syntes faktisk at have læst at sensitive børn ofte søger større børn , kan ikke huske hvorfor .

men mindes at det har noget med de selvfølgelig er mere udviklet . 

Er det rigtig? Jeg kan bare mærke at hun har det helt fint med andre børn på hendes alder eller ældre.. i min sviger familie er der 7 andre alle ældre end hende.. og der stor trives hun..

Anmeld

8. marts 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Ja hun er skrevet op til to.. Så håber bare det et ordentlig sted!!

I Kolding er der en lille privat institution som passer børn fra 2 år g.

Hvad med der hvor du bor?

Anmeld

8. marts 2013

bøllen

Den lykkelige skriver:

Er det rigtig? Jeg kan bare mærke at hun har det helt fint med andre børn på hendes alder eller ældre.. i min sviger familie er der 7 andre alle ældre end hende.. og der stor trives hun..

Du må ikke hænge mig op på det, men er altså sikkert på jeg har læst det et sted.

kan selvfølgelig ikke huske hvor 

Anmeld

8. marts 2013

Den lykkelige

bøllen skriver:

Du må ikke hænge mig op på det, men er altså sikkert på jeg har læst det et sted.

kan selvfølgelig ikke huske hvor 

Ok mange tak! Jeg har lige reserveret en bog om sensitive børn.. håber den kan gøre mig lidt klogere..

Anmeld

8. marts 2013

MissMaria

Den lykkelige skriver:

Mange tak!
Da i fik lavet den profil hvad brugte i den så til efterfølgende?? Altså hvad betyder det for fremtiden??

Vores er lige blevet lavet her i januar - resultatet af den vise at vores dreng er meget sensorisk følsom og undgående, især visuelt. Vi har ikke endnu modtaget det på skrift. Men hun ville sende noget matriale med til os. Da det er vigtigt for vores Oskar at det er omgivelserne og ikke ham der tager hensyn.
For os har det som sådan ikke den store betydning, da vi var klar over resultatet, men tidligere har vi holdt møder med dagplejen og dagplejepædagogen og vores SP. Der blev vi enige om at for at skåne og give Oskar den bedste hverdag, kommer der så vidt det muligt ikke gæstebørn i DP. Han har også en fast gæstedagpleje, som han er ved, ved ferie, sygdom og når hans egne er i legestue. Er gæstedagplejen syg, ferie eller lign holder vi ham hjemme.
Vi kan mærke vores dreng trives på denne måde, han er glad når vi aflevere og henter ham.

Spørg endelig hvis jeg ikke får svaret på det hele, synes der er mange ting, når man har det sensitivt barn! Men kæmp for det, og når de siger det ikke lige er muligt, så bed dem finde muligheden. Flinkeskole virker ikke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.