Starte i børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Hvis I alle har det godt med, at hun er hjemme, synes jeg ikke, der er noget galt i, at hun bliver hjemme resten af din barsel.

Min den store går i børnehave, men hun er hjemme flere dage end afsted, da jeg går hjemme med lillebror.

Til maj skal de dog begge starte i institution, så jeg nyder bare den sidste tid, jeg har med dem 100 %

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

spj

modesty skriver:

Jeg ville vente til august.

Men jeg ville nok bruge tiden fra nu og til august på at tænke over hvordan din datter langsomt kan vænnes til at være sammen med mange jævnaldrende børn.

Det er selvfølgelig lidt problematisk i hverdagstimerne, da de fleste andre børn jo er i institution. Men måske der er nogle legepladser i jeres område hvor børnehaverne tager hen på tur? Eller også synes jeg at du skal tilrettelægge weekenderne så I kan være sammen med venner med jævnaldrende børn eller opsøge steder hvor der er mange børn.

Jeg ved selvføgelig ikke om du allerede gør de her ting - jeg tænker bare at det kan være en ret stor omvæltning for et barn på næsten tre et halvt at starte i børnehave hvis barnet ikke er vant til at være sammen med mange jævnaldrende. Der er MANGE børn i sådan en institution.

Tak for dit svar.

Vi er meget sammen med andre børn. Både nogle der er jævnaldrende, yngre og ældre, så hun er meget sammen med andre børn. Minimum 2 gange om ugen er vi sammen med en masse af vores venners børn. Vi er på legeplads næsten hver dag, hvor der kommer en masse forskellige institutioner, som du nævner, så hun er vant til at være sammen med andre børn. Hun er meget social, så hun finder lynhurtigt nogen at lege med, men kan også godt lide at lege alene.
Jeg er meget opmærksom på, at hun skal være sammen med andre børn.
Den børnehave hun er skrevet op til er en lille børnehave med ca. 25 børn.

Anmeld

8. marts 2013

spj

PT skriver:

Hvis I alle har det godt med, at hun er hjemme, synes jeg ikke, der er noget galt i, at hun bliver hjemme resten af din barsel.

Min den store går i børnehave, men hun er hjemme flere dage end afsted, da jeg går hjemme med lillebror.

Til maj skal de dog begge starte i institution, så jeg nyder bare den sidste tid, jeg har med dem 100 %

Hvor dejligt du også har mulighed for, at have din store hjemme. Det er altså bare dejligt, at se dem vokse op sammen og bruge så meget tid sammen med dem som muligt.

Det ville være dejligt hvis man bare kunne nøjes med at betale for en børnehaveplads de timer man havde brug for det.

Anmeld

8. marts 2013

klmf

Tiden med de små kommer ikke tilbage og vi kan ikke gøre det om, så jeg synes du skal gøre det du hælder mest til. Familierne bliver tids nok skilt ad hele dagen pga. arbejde, så nyd da bare at I kan være sammen. Om hun starter nu eller til august synes jeg da kan være det samme, i forhold til om det kunne blive svært for hende at vænne sig til institutionslivet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.