modesty skriver:
Jeg ville vente til august.
Men jeg ville nok bruge tiden fra nu og til august på at tænke over hvordan din datter langsomt kan vænnes til at være sammen med mange jævnaldrende børn.
Det er selvfølgelig lidt problematisk i hverdagstimerne, da de fleste andre børn jo er i institution. Men måske der er nogle legepladser i jeres område hvor børnehaverne tager hen på tur? Eller også synes jeg at du skal tilrettelægge weekenderne så I kan være sammen med venner med jævnaldrende børn eller opsøge steder hvor der er mange børn.
Jeg ved selvføgelig ikke om du allerede gør de her ting - jeg tænker bare at det kan være en ret stor omvæltning for et barn på næsten tre et halvt at starte i børnehave hvis barnet ikke er vant til at være sammen med mange jævnaldrende. Der er MANGE børn i sådan en institution.

Tak for dit svar.
Vi er meget sammen med andre børn. Både nogle der er jævnaldrende, yngre og ældre, så hun er meget sammen med andre børn. Minimum 2 gange om ugen er vi sammen med en masse af vores venners børn. Vi er på legeplads næsten hver dag, hvor der kommer en masse forskellige institutioner, som du nævner, så hun er vant til at være sammen med andre børn. Hun er meget social, så hun finder lynhurtigt nogen at lege med, men kan også godt lide at lege alene.
Jeg er meget opmærksom på, at hun skal være sammen med andre børn.
Den børnehave hun er skrevet op til er en lille børnehave med ca. 25 børn.
Anmeld