Er det bedre for børn at vokse op i hus end lejlighed...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2009

Cris

Ja, det er lige meget så længe man har det godt sammen. Jeg bor i Indien nu, hvor familier på 4, 5 eller 6 medlemer bor i et 15km2 bolig/værelset. Nogle gange under en plastik telt. Vi mister perspektiv i livet nogle gang, vi tror, at der er brug for så meget men der er i virkliheden ikke. Man bor der hvor man kan og trives!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2009

sarahb

Jeg tror ikke børn bliver påvirket om de vokser op i lejlighed eller hus.. Jeg har altid boet i hus med mine forældre men bor i 4 vær ejerlejlighed men mand isaac og mig selv og det er super, vi vil dog gerne købe et af rækkehusene overfor os på et tidspunkt

de bliver nok mere påvirket af hvor de bor end i hvad de bor i..

Anmeld

22. juni 2009

Miamaja

Born HAR det altsaa bedst og er mere lykkeligere hvis de bor i hus med have!!! Eeej, det kan man ikke sige. Mon der er lavet en undersogelse af born der er vokset op i lejligheder og huse?

Tror naeppe det har den storste indvirkning paa hvor lykkelige born er jeg er vokset op i parcel hus hele min barndom og vi havde den storste skonne have. det er jeg vant til. saa jeg trives ikke i lejlighed. har provet det en gang en kort tid . jo, en ferie lejlighed - se DET  ville vaere fedt!!! men ellers faar jeg klaustrofobi af ikke at kunne aabne doren ud til min have og have andre folk saa taet paa og hore naar de gaar paa wc osv.
jeg nyder at kunne aabne doren og lade guldklumpen lege og han elsker haven men jeg tror ikke han ville vaere mindre lykkelig i en lejlighed hvis der var fri mulighed for at gaa paa legeplads og i parken

Anmeld

22. juni 2009

Mum33

Tror ikke det er bedre, men det kan være nemmere at give dem ude-liv og naturoplevelser når man bare kan åbne en dør ud til haven. Men kender nu mange der bor i lejlighed, og de er super gode til at gå ned i parken el lignende.

Anmeld

22. juni 2009

Honningblomst

tak for svar...undrer mig at der er 1/3 der faktisk mener at det er bedre for børn at vokse op i hus og lige så meget undrer det mig at disse ikke har skrevet hvorfor de synes hus er bedre?? Fortæl fortæl..
Knus Eva..

Anmeld

22. juni 2009

Miamaja

Eva skriver:

tak for svar...undrer mig at der er 1/3 der faktisk mener at det er bedre for børn at vokse op i hus og lige så meget undrer det mig at disse ikke har skrevet hvorfor de synes hus er bedre?? Fortæl fortæl..
Knus Eva..

det er nok fordi det ikke er politisk korrekt

Anmeld

22. juni 2009

Diana...

Eva skriver:

Knus Eva..

Skægt jeg tænkte præcis det samme og skulle lige til at spørge men du kom mig i forkøbet 

Anmeld

22. juni 2009

Christinahr

Jeg tror det er best for børn at vokse op med have. Jeg kan se på min datter når vi er ude at hun elsker det. Jeg synes det er synd hun ikke har muligheden for at smutte ud i haven mens mor laver mad.

JEg glæder mig enormt til vores økonomi tillader at vi kommer væk fra lejligheden og får en have

Anmeld

22. juni 2009

Kaufie

Der er også lyd/larm aspektet.

Jeg ville selv være mere tilbøjelig til at tysse på w hvis vi boede i lejlighed - ikke lade ham løbe og hoppe tværs over vores trægulve i halve og hele timer hvis han har lyst.

Der er lidt højere til himlen i et hus - men det er min personlige mening. Er selv opvokset på landet, og har kun boet i lejlighed ca 4 år af mit liv - håber aldrig at komme til det igen.

Anmeld

22. juni 2009

Ox.

Kaufie skriver:

Der er også lyd/larm aspektet.

Jeg ville selv være mere tilbøjelig til at tysse på w hvis vi boede i lejlighed - ikke lade ham løbe og hoppe tværs over vores trægulve i halve og hele timer hvis han har lyst.

Der er lidt højere til himlen i et hus - men det er min personlige mening. Er selv opvokset på landet, og har kun boet i lejlighed ca 4 år af mit liv - håber aldrig at komme til det igen.

Tror jeg du har delvist ret i, men det kommer meget an på, hvor du bor i lejlighed henne, her hvor jeg bor er det børnefamilier i hele opgangen og i mange af de andre, børnene hujer og hejer ligeså lang tid de har lyst til nede på de mange legepladser og så videre, og de hygger sig gevaldigt ..
derimod, havde jeg nogle uheldige naboer som barn da jeg boede i hus, som konstant brokkede sig over når min bror og jeg legede i baghaven eller forhaven, så jeg tror det kommer meget an på hvor og hvem der bor i nærheden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.