At sige nej til et tilbud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2013

LSM

Fenja09 skriver:

Det betyder bare, at man som ledig på f.eks kontanthjælp skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet så snart ens barsel slutter. Dvs. hvis man ikke har en plads til sit barn inden så kan kommunen vælge at stoppe hjælpen.

Det er heller ikke i alle kommuner, hvor der går op til 3 måneder før man får tilbudt ny plads. I vores kommune er der pladsgaranti og man skal bare søge en måned før. Hvis man ikke føler for den plads man har fået tilbudt går der ca. 1 måned. Vi blev tilbudt to før den vi har til vores datter og det gik lynhurtigt imellem tilbuddene.

/Fenja

Ja så giver det jo meget mere mening 

Vi fik også tilbudt denne plads lidt over en måned efter vi søgte så jeg håber på vi nå at få en anden, synes der er mange der siger det er gået hurtigt med ny plads når man har sagt nej til en anden, ellers må jeg jo holde noget ferie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

LSM

MoarHvidovre skriver:

Jeg synes det er helt fint, at man stopper kontanthjælper/dagpenge, hvis man ikke har ens barn i institution for så er man ikke længere ledig på arbejdsmarked.

Garantiplads betyder, at hvis der ikke er plads i den instution man har søgt, så bliver man tilbudt en anden. I vores kommune er det også sådan, og når der så er plads i den institution man havde søgt fra start, så får man tilbudt den.

Håber det bedste for jer

Ja jeg synes også, det er fint på den måde, jeg fik det vidst bare læst lidt for hurtigt

Vi søger dagpleje til vores søn og når man skriver ham op kan man ikke vælge en bestemt dagpleje desværre

Men vi håber på vi kan få noget ander og gerne bedre for vores familie end det vi er blevet tilbudt

Tak skal du have

Anmeld

7. marts 2013

La´chrissen

LSM skriver:

Vi står i en situation hvor vi vil sige nej til et tilbud så var lige inde og læse om det
---------------------------------------------------------------------------

Et 'nej tak' til et tilbud om garantiplads i Aarhus Kommune betyder, at ansøgningen om garantiplads slettes.

Du kan når som helst vælge at få barnet skrevet på garantiventelisten igen. Du vil herefter få tilbudt en plads inden der er gået tre måneder, fra Pladsanvisningen har modtaget den nye ansøgning.

Et 'nej tak' til en ønskeplads betyder, at ansøgningen til det bestemte ønske slettes, men at de øvrige ønsker bibeholdes. Du kan når som helst få barnet skrevet på venteliste til det samme dagtilbud eller andre tilbud.

Hvis du modtager kontanthjælp eller dagpenge og skal stå til rådighed for et arbejdstilbud eller aktivering, skal du vide, at et 'nej tak'  til et pasningstilbud kan betyde at du mister retten til kontanthjælp

-----------------------------------------------------------------------

Kan det virkelig passe at man ikke må sige nej til tilbud hvis man er på dagpenge eller KH!? Er jeg godt nok overrasket over, ikke at det betyder noget for os, men kan ikke helt se meningen med det ?

Synes da det er synd, man ikke kan få lov at sige nej hvis fx kemien bare ikke er der og man ville have det skidt med at sende sit barn derhen Men man er nødsaget til det pga man ellers vil miste sine dagpenge eller KH!!

Er det bare mig eller?

Hvis du har dit barn hjemme mens du er på dagpenge eller kh, så står du ikke til rådighed, sådan groft sagt.
Men prøv da at undersøg hvor lang ventetid der er osv, hvis de vil oplyse det.

Anmeld

7. marts 2013

trunte89

LSM skriver:

Okay så man mister den kun hvis man så fravælger job eller aktivering pga man skal passe sit eget barn da man har sagt nej? for så giver det da lidt mere mening

Dt vil jeg tro ( uden dog at vide det ) men det er sådan jeg vil tolke det.

Anmeld

7. marts 2013

Mamalou

LSM skriver:

Vi står i en situation hvor vi vil sige nej til et tilbud så var lige inde og læse om det
---------------------------------------------------------------------------

Et 'nej tak' til et tilbud om garantiplads i Aarhus Kommune betyder, at ansøgningen om garantiplads slettes.

Du kan når som helst vælge at få barnet skrevet på garantiventelisten igen. Du vil herefter få tilbudt en plads inden der er gået tre måneder, fra Pladsanvisningen har modtaget den nye ansøgning.

Et 'nej tak' til en ønskeplads betyder, at ansøgningen til det bestemte ønske slettes, men at de øvrige ønsker bibeholdes. Du kan når som helst få barnet skrevet på venteliste til det samme dagtilbud eller andre tilbud.

Hvis du modtager kontanthjælp eller dagpenge og skal stå til rådighed for et arbejdstilbud eller aktivering, skal du vide, at et 'nej tak'  til et pasningstilbud kan betyde at du mister retten til kontanthjælp

-----------------------------------------------------------------------

Kan det virkelig passe at man ikke må sige nej til tilbud hvis man er på dagpenge eller KH!? Er jeg godt nok overrasket over, ikke at det betyder noget for os, men kan ikke helt se meningen med det ?

Synes da det er synd, man ikke kan få lov at sige nej hvis fx kemien bare ikke er der og man ville have det skidt med at sende sit barn derhen Men man er nødsaget til det pga man ellers vil miste sine dagpenge eller KH!!

Er det bare mig eller?

Det virker noget stramt... 

Ang. kontanthjælp eller dp menes der sikkert, at man er selvforskyldt i, at man ikke kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet, fordi man har sagt nej tak til pasningstilbud. 

Er I blevet klogere på, om I vil sige nej? 

Vh. Louise

Anmeld

7. marts 2013

LSM

La´chrissen skriver:

Hvis du har dit barn hjemme mens du er på dagpenge eller kh, så står du ikke til rådighed, sådan groft sagt.
Men prøv da at undersøg hvor lang ventetid der er osv, hvis de vil oplyse det.

Har job at komme tilbage til var bare inde og kigge i forhold til vi ville sige nej, hvad mulighederne og regler osv var og så faldt jeg bare lige over det med dagpenge og KH, og synes det var en underli sammenhæng, men læste det vidst lidt for hurtigt for på den måde i siger det er det jo fair nok

Anmeld

7. marts 2013

LSM

Mamalou skriver:

Det virker noget stramt... 

Ang. kontanthjælp eller dp menes der sikkert, at man er selvforskyldt i, at man ikke kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet, fordi man har sagt nej tak til pasningstilbud. 

Er I blevet klogere på, om I vil sige nej? 

Vh. Louise

Ja vi har valgt at sige nej, det kommer´slet ikke til at fungere, snakkede med pladsanvisningen i tlf idag. Har aftalt med dem vi skriver på bagsiden at vi ikke ønsker en plads der ligger længere ude end os selv i forhold til job , så vil de sikre næste tilbud ligger hen mod arbejdet og evt også tættere på hvis det er muligt så vi krydser fingre

Men som sagt der ligger faktisk kun 2 der gør det, så vi var ret uheldige fra start men nu skulle det være ordnet

Anmeld

7. marts 2013

Mamalou

LSM skriver:

Ja vi har valgt at sige nej, det kommer´slet ikke til at fungere, snakkede med pladsanvisningen i tlf idag. Har aftalt med dem vi skriver på bagsiden at vi ikke ønsker en plads der ligger længere ude end os selv i forhold til job , så vil de sikre næste tilbud ligger hen mod arbejdet og evt også tættere på hvis det er muligt så vi krydser fingre

Men som sagt der ligger faktisk kun 2 der gør det, så vi var ret uheldige fra start men nu skulle det være ordnet

Det lyder til at være en god beslutning så. Jeg krydser fingere for, at I får en ny dagplejer snart 

Anmeld

7. marts 2013

Elgaard73

LSM skriver:

Det kan man da håbe, synes det er dårligt hvis ikke man kan få lov at sige nej bare fordi man er på dagpenge eller KH

Kan ikke rigtig se hvorfor det skal gå ind og påvirke om man kan få KH synes det er underligt de 2 ting skal have noget med hinanden at gøre

Jeg tror at den regel er for at KH/dagpenge modtagere ikke kan sige nej til en plads og derved få lov til at gå hjemme i længere tid. De skal jo være til rådighed for arbejdsmarkedet, når deres barsel er slut, nøjagtig ligesom en lønmodtager skal være til rådighed for sin arbejdsplads, når barslen er slut. 

Så egenlig syntes jeg at det er fair nok. 

Anmeld

7. marts 2013

LSM

Jeg tror at den regel er for at KH/dagpenge modtagere ikke kan sige nej til en plads og derved få lov til at gå hjemme i længere tid. De skal jo være til rådighed for arbejdsmarkedet, når deres barsel er slut, nøjagtig ligesom en lønmodtager skal være til rådighed for sin arbejdsplads, når barslen er slut. 

Så egenlig syntes jeg at det er fair nok. 

Tror godt de kan sige nej til pladsen, men hvis barnet så ikke har fået plads når barslen slutter, får de så ingen KH eller dagpenge efterfølgende 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.