At sige nej til et tilbud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.183 visninger
22 svar
5 synes godt om
7. marts 2013

LSM

Vi står i en situation hvor vi vil sige nej til et tilbud så var lige inde og læse om det
---------------------------------------------------------------------------

Et 'nej tak' til et tilbud om garantiplads i Aarhus Kommune betyder, at ansøgningen om garantiplads slettes.

Du kan når som helst vælge at få barnet skrevet på garantiventelisten igen. Du vil herefter få tilbudt en plads inden der er gået tre måneder, fra Pladsanvisningen har modtaget den nye ansøgning.

Et 'nej tak' til en ønskeplads betyder, at ansøgningen til det bestemte ønske slettes, men at de øvrige ønsker bibeholdes. Du kan når som helst få barnet skrevet på venteliste til det samme dagtilbud eller andre tilbud.

Hvis du modtager kontanthjælp eller dagpenge og skal stå til rådighed for et arbejdstilbud eller aktivering, skal du vide, at et 'nej tak'  til et pasningstilbud kan betyde at du mister retten til kontanthjælp

-----------------------------------------------------------------------

Kan det virkelig passe at man ikke må sige nej til tilbud hvis man er på dagpenge eller KH!? Er jeg godt nok overrasket over, ikke at det betyder noget for os, men kan ikke helt se meningen med det ?

Synes da det er synd, man ikke kan få lov at sige nej hvis fx kemien bare ikke er der og man ville have det skidt med at sende sit barn derhen Men man er nødsaget til det pga man ellers vil miste sine dagpenge eller KH!!

Er det bare mig eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

Gittemor09

LSM skriver:

Vi står i en situation hvor vi vil sige nej til et tilbud så var lige inde og læse om det

Et 'nej tak' til et tilbud om garantiplads i Aarhus Kommune betyder, at ansøgningen om garantiplads slettes.

Du kan når som helst vælge at få barnet skrevet på garantiventelisten igen. Du vil herefter få tilbudt en plads inden der er gået tre måneder, fra Pladsanvisningen har modtaget den nye ansøgning.

Et 'nej tak' til en ønskeplads betyder, at ansøgningen til det bestemte ønske slettes, men at de øvrige ønsker bibeholdes. Du kan når som helst få barnet skrevet på venteliste til det samme dagtilbud eller andre tilbud.

Hvis du modtager kontanthjælp eller dagpenge og skal stå til rådighed for et arbejdstilbud eller aktivering, skal du vide, at et 'nej tak'  til et pasningstilbud kan betyde at du mister retten til kontanthjælp

Kan det virkelig passe at man ikke må sige nej til tilbud hvis man er på dagpenge eller KH!? Er jeg godt nok overrasket over, ikke at det betyder noget for os, men kan ikke helt se meningen med det ?

Synes da det er synd, man ikke kan få lov at sige nej hvis fx kemien bare ikke er der og man ville have det skidt med at sende sit barn derhen Men man er nødsaget til det pga man ellers vil miste sine dagpenge eller KH!!

Er det bare mig eller?

jeg tror altid der vil være ledige pladser hvis det første sted man besøger ikke har den rette kemi...

tror det er hårdere stillet op end det er ment...

men skal selfølgelig ikke få gjort mig for klog på det

Anmeld

7. marts 2013

trunte89

Jeg kunne forestille mig det er en anden måde at sige på, at når din barsel slutter, så slutter den. Uanset om I så har fået en anden plads, da det jo så ikke er garanteret at der er en plads når I skal bruge den.
Altså sådan at den der modtager kh eller dp ikke kan hjemme indtil der er fundet en plads.

Anmeld

7. marts 2013

LSM

Gittemor09 skriver:

jeg tror altid der vil være ledige pladser hvis det første sted man besøger ikke har den rette kemi...

tror det er hårdere stillet op end det er ment...

men skal selfølgelig ikke få gjort mig for klog på det

Det kan man da håbe, synes det er dårligt hvis ikke man kan få lov at sige nej bare fordi man er på dagpenge eller KH

Kan ikke rigtig se hvorfor det skal gå ind og påvirke om man kan få KH synes det er underligt de 2 ting skal have noget med hinanden at gøre

Anmeld

7. marts 2013

Gittemor09

LSM skriver:

Det kan man da håbe, synes det er dårligt hvis ikke man kan få lov at sige nej bare fordi man er på dagpenge eller KH

Kan ikke rigtig se hvorfor det skal gå ind og påvirke om man kan få KH synes det er underligt de 2 ting skal have noget med hinanden at gøre

ja, jeg synes også det er meget forkert stillet op...

jeg tror mere der menes med det at når din barsel er slut, så er den slut, og ikke måneden efter fordi du ikke har fået plads til din barn... endnu...  kan du følge mig??

så ikke man kan bruge den undskyldning at barnet endnu ikke har fået en plads, men at alt skal være på plads inden ens barsel slutter....

Anmeld

7. marts 2013

LSM

trunte89 skriver:

Jeg kunne forestille mig det er en anden måde at sige på, at når din barsel slutter, så slutter den. Uanset om I så har fået en anden plads, da det jo så ikke er garanteret at der er en plads når I skal bruge den.
Altså sådan at den der modtager kh eller dp ikke kan hjemme indtil der er fundet en plads.

Okay så man mister den kun hvis man så fravælger job eller aktivering pga man skal passe sit eget barn da man har sagt nej? for så giver det da lidt mere mening

Anmeld

7. marts 2013

LSM

Gittemor09 skriver:

ja, jeg synes også det er meget forkert stillet op...

jeg tror mere der menes med det at når din barsel er slut, så er den slut, og ikke måneden efter fordi du ikke har fået plads til din barn... endnu...  kan du følge mig??

så ikke man kan bruge den undskyldning at barnet endnu ikke har fået en plads, men at alt skal være på plads inden ens barsel slutter....

Ja så giver det da lidt mere mening

Anmeld

7. marts 2013

Gittemor09

LSM skriver:

Ja så giver det da lidt mere mening

hi hi ja ikk tror bestemt ikke de gør noget så længe man holder sig inden for sin barsel

Anmeld

7. marts 2013

Fenja09

LSM skriver:

Er det bare mig eller?

Det betyder bare, at man som ledig på f.eks kontanthjælp skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet så snart ens barsel slutter. Dvs. hvis man ikke har en plads til sit barn inden så kan kommunen vælge at stoppe hjælpen.

Det er heller ikke i alle kommuner, hvor der går op til 3 måneder før man får tilbudt ny plads. I vores kommune er der pladsgaranti og man skal bare søge en måned før. Hvis man ikke føler for den plads man har fået tilbudt går der ca. 1 måned. Vi blev tilbudt to før den vi har til vores datter og det gik lynhurtigt imellem tilbuddene.

/Fenja

Anmeld

7. marts 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg synes det er helt fint, at man stopper kontanthjælper/dagpenge, hvis man ikke har ens barn i institution for så er man ikke længere ledig på arbejdsmarked.

Garantiplads betyder, at hvis der ikke er plads i den instution man har søgt, så bliver man tilbudt en anden. I vores kommune er det også sådan, og når der så er plads i den institution man havde søgt fra start, så får man tilbudt den.

Håber det bedste for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.